Toon posts:

Novell Scriptjes onder NT en onder Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nt machine en een win98 machine. Maar als ik inlog op de novell server onder NT, dan zie ik compleet andere directories op de server dan wanneer ik onder win 98 inlog. Terwijl ik dezelfde inlognamen gebruik. Hoe kan dit? Verwerkt NT die scripts anders dan onder win98? En hoe kan ik dit oplossen. Ik wil namelijk onder NT hetzelde krijgen als wat ik onder Win98 ook heb.

Verwijderd

Gebruik je in beide gevallen de client 32 van novell ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Onder NT zie je zeker maar een paar mappings?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, gebruik voor zowel NT als voor Win98 de novell client.

Nee, op zich krijg ik wel alles te zien wat ik bij win98 ook te zien krijg. Alleen nu staan sommige mappen onder compleet andere netwerkdrives. En das lastig, want er moeten nog wat oude dos programma's worden gedraaid. Alleen die werken met Batch files die deels verwijzen naar andere mappen. Nu kan ik wel alleen batch bestanden gaan wijzigen, maar dat kost me zoveel tijd en zoeken naar welke mappen waar staan.

Verwijderd

Een login script kan er rekening mee houden welk OS er draait.

Overigens kun je met login-scripts ook ervoor zorgen dat een bepaalde drive altijd op hetzelfde punt gemapped staat (bv I: ofzo)

Kwestie van even het script opzoeken dus.. eventueel hier posten..

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ook nog enig waar die scripts mogelijk kunnen staan en hoe ze heten? Want ik weet de ballen van Novell.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13

Jaymz

Keep on moving !

Welke netware versie gebruik je ?

Ik ga overigens een move to [ANS] aanmelden :)

Enneh, _welke_ netwareclient gebruik je. (versie)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Waarschijnlijk heb je twee profiles, WINNT en WIN98 (Of WIN95). Even hierin kijken in de Netware Administrator en eventueel wijzigen of laten wijzigen door een Admin

https://powershellisfun.com

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:31
Move > ANS

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
De versie van de NT client is 4.81, vers gedownload, maar ook voorgaande versies geven hetzelfde probleem. En ik heb voor win98 ook al verschillende versies geprobeerd.

Maar ik heb eventueel wel administrator rechten, maar ik kan maar niet vinden waar ik die scripts kan veranderen.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13

Jaymz

Keep on moving !

Heb je netware 3, 4 of 5 /

(i assume 4 of 5)

Start Netware Administrator
//server/sys/public/win32/nwadmn32 of
//server/sys/public/winnt/nwadmnnt

Open een venster dat bij [Organisatie] begint. Rechtklik op die container, en selecteer recht het knopje Login Script. Doe ditzelfde bij de User, en het containerobject waardie user onder zit.

En gooi die scrippies in een reactie, dan kunnen we daar es naar kijken:)

Verwijderd

@Topixstarter:

Waarom heb jij Admin rechten op een Netware server als je "de ballen verstand" hebt van Novell?????
Je hoeft zeker geen expert te zijn om het script o.i.d. in Novell aan te passen of te bekijken maar basiskennis van Novell is toch wel handig.

En als er bij jouw/jullie een Novellman loopt zal hij niet blij zijn dat je wat "verkloot" op de Novellserver!!!!

IK ga jouw dus NIET uitleggen waar je de policys/scripts kan aanpassen, dat anderen dat doen moeten ze zelf weten.

Verwijderd

I agree to the last topic

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
`
Op vrijdag 16 november 2001 07:24 schreef jgdevries het volgende:
I agree to the last topic
Reply
Pagina: 1