Toon posts:

Wat was er eerder het kippenei of de kip?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen dit is mijn vraag, dus niet beidehand gaan doen overd reptielen ik heb het over kippen >:)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-01 12:07
Op dinsdag 13 november 2001 13:07 schreef kreischer2000 het volgende:
Oke mensen dit is mijn vraag, dus niet beidehand gaan doen overd reptielen ik heb het over kippen >:)
Tja... goeie vraag.... uuhmm... de kip, want die moet een ei leggen.... :z

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
De kip, die komt van een ander dier af (evolutie) en gaat vervolgens eieren leggen waar weer kippen uit komen.

Toch :?

Verwijderd

Er kan inderdaad geen kippenei zijn zonder kip - kip was eerst...

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook zijn dat naar mate de ei is onstaan (door bepaalde fasen en dergelijke) en toen uit het ei de kip kwam

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-01 16:16
Volgens mij is theoretisch allebei mogelijk!

• Als eerst de kip er was, gevormd door biologische truken, dan kon die kip een ei leggen om zich voort te planten
• Er is een ei ontstaan waaruit een kip gevormd is (lijkt mij waarschijnlijker, ivm groeiproces)

:)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Op dinsdag 13 november 2001 13:10 schreef korngast het volgende:
Het kan natuurlijk ook zijn dat naar mate de ei is onstaan (door bepaalde fasen en dergelijke) en toen uit het ei de kip kwam
Lekker bedorven eitje moet dat geweest zijn.
Of legt dat ei weer nieuwe eieren? :P

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00

MaDLiVe

.-Observer-.

Wat een onzin zeg.

Hangt er precies af vanuit welk opzicht je het bekijkt....

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

[reli-modus]
God schiep de mensen de dieren.
[/reli-modus]

De kip was dus eerst. :P

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Waarschijnlijk had het eerste Ei de mogelijkheid tot ongeslachtelijke voortplanting via klonen. :Y)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hehe de kip was ook eerder denk ik, want die komt vast wel af van 1 of ander dier.

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 13:14 schreef StratoFarmer het volgende:
Waarschijnlijk had het eerste Ei de mogelijkheid tot ongeslachtelijke voortplanting via klonen. :Y)
Maar dan zou de kip ook kunnen voortplanten via klonen maar daar in plaats van leggen ze weer eieren...IK begrijp het niet meer :? van mij mogen die beesten dood ik lust och geen eieren. |:(

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
/onzin dus.

Misschien is de policy lezen voor waaraan een topic moet voldoen als je er een wilt starten?

[Edit by LD]

Overigens hangt het antwoord van de vraag af van de definitie van 'kippenei'.

A) Een kippenei is een ei gelegd door een kip.
B) Een kippenei is een ei waar een kip uit komt.

Je moet een van deze 2 kiezen, en dan is het antwoord op de vraag meteen duidelijk. (Ervan uitgaande dat 'kip' goed gedefinieerd kan worden, wat niet het geval is.)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.