Toon posts:

garantie HP schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die ervaring hebben met HP betreffende garantie op HD's ? En hoe is deze vergeleken met de garantieregelingen van IBM ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:34
HP heeft geen harddisks zelf

zijn bij mijn weten altijd merk-schijven.

Same als compaq, compaq zelf heeft geen schijven, kopen gewoon een partij seagate of quantums op. Support moet dan wel via hp of compaq gaan.

Hoe snel HP daarmee is? geen idee...
Bel ze ff??

IBM bv zal rechtstreeks gaan, dus dat is denk ik sneller.. Al zou dat niet moeten uitmaken, omdat jij met HP te maken hebt, en niet met hun onderliggende merkje.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dat is niet waar.. ik heb zelf hier een stel HP SCSI schijven liggen en die zijn wel van HP zelf. Komen uit een grote HP server (Voor de KPN Telecommers onder ons, van een oude KIOSK bak :) ). Zijn wel 5'25" full height. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
HP Heeft wel degelijk eigen schijven. In de Netserver die we op school hebben zitten ook disks van HP zelf.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:34
Op dinsdag 13 november 2001 13:14 schreef Dualdude het volgende:
HP Heeft wel degelijk eigen schijven. In de Netserver die we op school hebben zitten ook disks van HP zelf.
oh.. sorry dan :)

naja, dan alsnog hp bellen...

de enige schijven van HP die ik gezien heb, zijn antieke 5.25" full height scsi dingen.. d8 dat ze die al niet meer maakten, ze hebben dus wel nog schijven..

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat in dit geval om IBM schijven die vermomd zijn als HP :) Dus geen eigen productie.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Maar hoe zit het nu met de garantie ? Is het mogelijk om een HP schijf die door IBM gemaakt is naar IBM op te sturen ?

[edit]
in de bios staat dus ook gewoon IBM. Alleen op het label staat HP, maar als ik die eraf trek, is de garantie helemaal verbroken :'(

Verwijderd

Topicstarter
update:

Inmiddels is duidelijk geworden dat IBM de betreffende schijf niet onder IBM garantie laat vallen ;(
Dear Mr. *****,

The drive with the following numbers

Serial Number: ********
Product Number: 07N4221

is an OEM-drive

I refer to your recent RMA request

We have checked your drive details on our system and have found that this is an OEM drive which unfortunately we cannot replace for you.

This drive was sold to a system manufacturer to install into their own complete computer system. There is no IBM warranty with this drive.

May I suggest that you go back to your place of purchase and ask them to replace your defective drive.

email : drive@uk.ibm.com or drive@de.ibm.com

Homepage : http://www.ibm.com/harddrive
Pagina: 1