Toon posts:

[midi2wav recorder] Midi ----> Wav via keyboard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om midi's naar wav om te zetten gebruik ik het programma midi2wav recorder. Dit werkt goed, maar de kwaliteit van het geluid is dus afhankelijk van de midi-capaciteiten van mijn Audigy: niet geweldig dus.

Ik heb echter ook een Casio CTK-811EX hier staan en daarop klinken die midi's een stuk beter.

Kan ik nu dit keyboard aan de computer aansluiten en het recorden van midi naar wav via mijn keyboard laten plaatsvinden?

Ik heb hier absoluut geen verstand van, weet niet eens hoe ik dit ding aan de computer moet aansluiten... |:(

Uitgebreid dus graag! :+

Verwijderd

Topicstarter
/\ Kom op jongensj jullie weten het wel, ik heb alle vertrouwen in jullie! ;) /\

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nodig: midi-sequencer (bijvoorbeeld cakewalk of cubase, maar een simpeler programma voldoet meestal ook al) en wave-proggie

Zorg dat je met de midi-sequencer het midi-nummer af kunt spelen met je Casio. Via midi stuur je dus je Casio aan, die vervolgens het gewenste geluid laat horen, dat je met een kabeltje in je line-ingang van je geluidskaart kunt opnemen met het wave-proggie.
Let er wel op dat je midi-sequencer het keyboard ook kan aanspreken. Dus zorg ervoor dat de midi receive-channel van het keyboard en de midi transmit-channel van de sequencer gelijk staan; je kunt ook meerdere channels tegelijk gebruiken, maar dat kan wat lastiger zijn.