Toon posts:

MS Wireless Intellimouse Explorer - rommel of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er nog iemand slechte ervaringen met de Microsoft Wireless
Intellimouse Explorer? Het ding ligt gewelding in de hand, maar dat is dan
ook het enige positieve wat ik ervan kan vertellen. Enkele misnoegingen:

1. Het vreet batterijen. Alhoewel op de verpakking staat dat je ongeveer 2
maand kan rondbollen met die muis, heb ik al elke 2 weken nieuwe batterijen
moeten plaatsen. Blijkbaar gaat Microsoft er van uit dat een *average user*
amper een kwartier per dag met zijn muis speelt, voor een professionele
14uur per dag gebruiker kan je maar beter een leger aan batterijen achter de
hand houden.

2. Nieuwe batterijen = de eerste 2 dagen een vervelend hoog piepgeluid.
Geen idee hoe dit komt, maar dat gepiep werkt serieus op je zenuwen.
Volgens mij heeft microsoft de eerste computermuis uitgevonden die piept.

3. 6000 framecaptures/sec., met name 4x sneller dan een normale draad muis?
Volgens mij is het eerder 6captures/sec. ik heb nog nooit een muis gehad
die zo stroef werkt. De mousepointer gaat allesbehalve vloeiend over het
scherm, het schokt dat het niet meer plezant is. Enig idee hoe dit kan?
Het probleem is constant, zelf er er nieuwe batterijen inzitten en als de
ontvanger amper 10 cm verwijderd is.

Maw., mijn grootste muis-miskoop ooit.

Verwijderd

hey,

ik heb deze muis ook en ik heb eigenlijk hetzelfde wat jij hebt:

hij vreet letterlijk batterijen

het piepende geluid heb ik geen last van, maar misschien moet je het eens proberen met duracell ultra batterijen?(deze gebruik ik dus)

en het derde probleem heb ik absoluut geen last van.

Maar ik weet niet of er meer mensen zijn die deze muis, want als iedereen dezelfde problemen heeft dan moeten we eens contact opnemen met mickeysoft??

greetz,

Verwijderd

Topicstarter
zou het misschien kunnen dat een of ander apparaat de ontvangst verstoord?

Verwijderd

idd.. probeer je ir recievertje op een betere plaats te zetten...
also, als je meerdere draadloze shit hebt, (keyboard) zorg er dan alsjeblieft voor dat die 2 recievers ver uit elkaar staan..

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik had ook het piepende geluid. Heel irritant vond ik het, al was het heel zacht. Mijn muis was binnen 3 dagen kapot en heb een nieuwe gekregen. Het piepende geluid is weg en heb na anderhalve week nog geen batterijen hoeven te verwisselen (en gebruik muis toch heel vaak per dag:) Ga binnekort wel naar een LAN, dus zit er aan te denken om mijn normale intelli mouse explorer mee te nemen met draad ;)

Verwijderd

De onze schokt ook en daar staat niks in de omgeving dat kan storen . Best irritant ja , denk er sterk aan om mijn pa aan te raden em in te ruilen voor een Logitech ...

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 03:57
hoe hebbuh jullie ehm aangesloten? Zit denk ik wel verschil in of je ehm op USB of PS/2 aansluit. Kzou t s proberen as ik jou was.

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Ik heb die muis nu ook al een week of 3 en hij werkt nog steeds op dezelfde batt. Ik werk ongeveer 3 uur p. dag op die pc.

Piep geluid heb ik geen last van. En het stroeve bewegen alleen als ik de receiver dicht bij de speakers of monitor zet.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Het batterijen-verhaal kan ik bevestigen, mijn batterijen hebben zojuist de status 'low' gekregen en ik heb de muis nog maar 2 weken...

Verder heb ik geen last van grote schokken of zo, maar die 6000 frames/sec is wel erg hoog gegrepen:
Afbeeldingslocatie: http://www.thrillsoft.com/~jelle/wintelli.png

Het grote nadeel aan deze muis vind ik dat 'ie na 2 sec al in z'n slaapstand springt, wat het bijna onmogelijk maakt om zeer kleine en precieze bewegingen uit te voeren. Al met al toch een leuk muisje vind ik zelf...

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Nou, je hoeft maar te schrijven dat je batterijen nog niet op zijn...
Gisterenavond waren ze dus leeg. Mijn muis ging in iedergeval niet meer lekker. Precies zoals de tekening hierboven.
Ik heb de batterijen vervangen en nu doet hij het wel weer goed.
Gebruiken jullie misschien oplaadbare batterijen met te weinig kracht voor de muis ofzo?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Nou, je hoeft maar te schrijven dat je batterijen nog niet op zijn...
Gisterenavond waren ze dus leeg. Mijn muis ging in iedergeval niet meer lekker. Precies zoals de tekening hierboven.
Die tekening is gemaakt met volle batterijen :). Maak maar eens heel snel rondjes, dan krijg je gewoon zo'n tekening...
Gebruiken jullie misschien oplaadbare batterijen met te weinig kracht voor de muis ofzo?
Ik heb m'n batterijen nu vervangen met oplaadbare en alles werkt prima (dus hetzelfde als met 'normale' batterijen).

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:49
Hmm, op dat Paint plaatje zien die rondjes er wel heel brak uit. Ziet er dan met m'n Logitech Cordless Optical een heel stuk beter uit.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 13:44 schreef biobak het volgende:
Hmm, op dat Paint plaatje zien die rondjes er wel heel brak uit. Ziet er dan met m'n Logitech Cordless Optical een heel stuk beter uit.
Ik had een logitech cordless met balletje..
Ik speel online counterstrike en merkte grote vertraging, het bewegen ging vaak nog redelijk tot ik begon te schieten dan vertraagde de bewegingen nog erger en werd het onspeelbaar, na 1 dag weg gedaan

Verwijderd

logitech heeftw el een goede muis die wireless is, maar die van microsoft zijn helemaal niks.

Ik heb er ook een, maar die ligt nu al weer maanden in de kast, zo'n ding werkt niet en ik spellen kan hij soms ook uiterst irritant werken !

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Nadat ik de batterijen van mijn M$ muis vervangen had ging hij weer gewoon soepel en heb ik echt geen last van die hoekige plaatjes als hierboven. Misschien als mijn Paint te traag is om mijn muisbeweging bij te houden....
Met nieuwe batterijen werkt hij bij mij weer als mijn muis met draad.
Wel lastig vind ik het dat hij even niet reageert als je hem voor een paar seconden niet hebt bewogen, maar ja, dat spaart dan weer batterijen...

Pagina: 1