[XP->XP] shares not responding

Pagina: 1
Acties:

• Bjoss
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
Hier staan te XP's warm te draaien, één RC1(A), één final(B).

Wanneer B shares van A wil openen in "my network places" gaat ie blijkbaar not responding'en, met een reboot als logisch gevolg.
A kan echter wel zonder probleem shares lezen van B.

Traffic/shares naar win98 pc's gaan zonder probleem op zowel A als B (in beide richtingen).

Heb al kilometers gegoogelt/trial & errort maar niets komt boven. :(

ZOEM!

• Bjoss
Opmerking:

Na pc B reboot geven reeds bestaande shares van A het not responding probleem. Pas nieuwe aangemaakte shares op A hebben geen moeite! Na reboot van B dan weer zelfde probleem. :? :?

Altijd unsharen/sharen?

ZOEM!

• steejvan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:34
hebje de goeie rechten staan op die shares ?
ennuhm.. kun je je c$ wel aanspreken ?

Raar is zo gek nog niet

• Bjoss
Blijkt dat je gewoon heel veel :r geduld moet hebben tot de shares worden geopend. Duurt immers minstens 10-15 minuten voor het zichtbaar wordt.

Heb wat zitten sjoemelen met de dns instellingen, maar nix baat.

Tijdens het DNS sjoemelen ontdekte ik ook wat raars bij de internet sharing van xp (draait op pc A). Na reboot kan ik op de clients geen verbinding krijgen met het internet. Maar na echter Sygate even te draaien, te stoppen, en terug uit te schakelen (helemaal uit dus!), kan ik dan weer wel internetten op de clients... :?
Op dinsdag 13 november 2001 14:09 schreef steejvan het volgende:
hebje de goeie rechten staan op die shares ?
Ja, veronderstel van wel.

Dit wordt steeds vager & vager! |:(

ZOEM!

• Bjoss
Als er nog iemand geïnteresseerd is,

heb pc A ondertussen geupdate naar de final die ook draait op B, met nog steeds hetzelfde resultaat.

A kan zijn eigen shares nu ook niet eens openen, maar dan wel weer shares van B.
B->A ook nog steeds brak!

- Van ethernetkaart wisselen helpt ook niets.
- Opnieuw installen van "file & print sharing" doet er ook niets aan.
- netwerkkaart geheel uninstallen en terug opnieuw installen, nix!

Dit is echt wel een problemcase psies :'(

ZOEM!

• ZoTeX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

ZoTeX

Time for a change

Heb hetzelfde NOT RESPONDING probleem ! Soms werkt het wel maar meestal niet of maar heel even. Die Shares waren onder 98se nooit een probleem maar nu met XP (wat voor de rest prima werkt) heb ik niets dan problemen. Het internet sharen werkt bij mij overigwens wel prima maar dat sharen: HELP!!! Als je achter het probleem komt hoor ik dat graag! Mail m,e dan maar: zotex12@hotmail.com!

Time is on our site: www.Mandros.nl, Free 2500 MB, FTP, PHP, MySQL Webhost: FUNPIC.DE try it!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 21:21
Ik zit hier ongeveer met hetzelfde probleem echt heeel irritant. :'(

• roelof.zijlstra
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 18:48

roelof.zijlstra

Oooohhhh... Caffeine drip

Vele XP gebruikers hebben dit probleem naar mijn weten al een keer mogen ervaren. Het lijkt een fout te zijn van XP zelf. Wellicht dat ze met de tcp/ip stack hebben lopen klieren. Hoe dat ook moge wezen probeer eens het volgende :

1. Installeer het IPX protocol (ook handig voor netwerkspellen) en stel het eventueel in op 802.3. Laat daarbij Netbios gewoon aanstaan.

2. Voeg de loginnaam van de accounts op andere peecee's toe als accounts op je XP bak, maar dat heb je natuurlijk al lang gedaan.

3. Voeg de snelkoppeling naar de shares handmatig toe in je netwerkomgeving van je XP bak en zet de service voorhet automatisch updaten van je netwerkomgeving uit. Dat laatste kan je doen bij je system management. (zoekt ie lekker nie meer)

Nou suck6, zoek anders ff op XPtweaks. Zo niet hier dan wel op internet.

Sooo, tiet veur nun pafke :7

Nooit gedacht.... toch eens doen.

Verwijderd

hier heb ik niets aan want als ik ipx install dan werkt mijn internet verbinding niet meer :(

Verwijderd

Dit hebben wij ook, zie [topic=388122]
Pagina: 1