Toon posts:

Toshiba Satelite 1800-400 RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben de trotse bezitter van een Toshiba Satelite 1800-400. Probleem alleen is: er zit maar 128mb RAM in. Ik denk, 256mb sodimm kost 125 piek; meteen kopen dus. Beweren ze bij Norrod dat er alleen speciaal toshiba geheugen in kan :?

Weet iemand mij te vertellen of dat waar is, en zo ja waarom? Sodimm = sodimm toch?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 12:11 schreef elguapo het volgende:
Hallo,

Ik ben de trotse bezitter van een Toshiba Satelite 1800-400. Probleem alleen is: er zit maar 128mb RAM in. Ik denk, 256mb sodimm kost 125 piek; meteen kopen dus. Beweren ze bij Norrod dat er alleen speciaal toshiba geheugen in kan :?

Weet iemand mij te vertellen of dat waar is, en zo ja waarom? Sodimm = sodimm toch?
hmz.. als dat zo is baal ik ook wel.. ik heb ook een toshiba 1800 en ik dacht dat elke sodimm er in kon. In de handleiding staat volgens mij ook niks over speciaal toshibageheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat d8 ik dus ook, totdat die kneus van Norrod me dit kwam vertellen.

"Ja, ik kan het er wel in zetten, maar dan doettie niks. Als ik de 128 die je hebt eruit haal doettie het wel, maar dan vervalt je garantie."

Beetje wazig verhaal dus.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 12:11 schreef elguapo het volgende:
Hallo,

Speciaal Toshiba geheugen is er wel maar dat is voor de oudere modellen.
Recente Toshiba's gebruiken gewoon standaard SO-DIMM's.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 13 november 2001 12:18 schreef warp het volgende:
Speciaal Toshiba geheugen is er wel maar dat is voor de oudere modellen.
Recente Toshiba's gebruiken gewoon standaard SO-DIMM's.
Voor zover ik weet klopt dat inderdaad..

Ik heb zelf vaak toshiba's uitgebreid (Tecra 8000 enzo). Dat was meestal met kingston geheugen (ook gewone SO-dimm's), en dat gaf dus geen probleem!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 12:39 schreef Twynn het volgende:
Voor zover ik weet klopt dat inderdaad..

Ik heb zelf vaak toshiba's uitgebreid (Tecra 8000 enzo). Dat was meestal met kingston geheugen (ook gewone SO-dimm's), en dat gaf dus geen probleem!
Ja, we hebben hier maar een paar honderd van die dingen, en daar stoppen we gewoon Kingston en Infinion SO-DIMMs in (is een stuk goedkoper dan SO-DIMMs met een Toshiba stickertje erop ;) ).

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Bij de toshiba's van de Hanzehogeschool (want daar gaat het waarschijnlijk om), werkt de computer niet meer als je 128 of 256 meg bij het standaard reepje plaatst dat al in de notebook zit, maar als je het standaard reepje (128 meg) eruit haalt, werkt het standaard norrod-sodimm wel...

Ter info: ik werk in de campuswinkel op de hanzehogeschool :)

[edit]En wat betreft garantie: Toshiba kan moeilijk gaan doen als ze jouw computer in handen krijgen en zit geen Toshiba-geheugen in. Hebben we al ervaring mee... Is dus (helaas) geen onzin...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1