Toon posts:

Files delen op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil op mijn netwerkje bestanden delen. Niet zo'n probleem op zich maar ik wil dat een harde schijf in jn server (win2k) zichtbaar is in het verkennigsmenu van de twee clients (win98se). Dus niet onder het kopje netwerkomgeving/blabla/blabla/bla. Het is dus de bedoeling dat het lijkt alsof de harde schijf in de client zelf zit. Op mijn werk is het zo geregeld maar ik heb geen idee welke infrastructuur of software hiervoor nodig is. Kan ik dit thuis ook voor elkaar krijgen? Zo ja, hoe dan?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
meestal staat dit in de explorer onder tools - map network drive, daarmee maak je een mapping naar een map (of schijf) op een andere pc.
Als je een vinkje zet bij Reconnect at logon dan is de mapping nog steeds aanwezig als je je pc restart (als de andere PC ook aanstaat)...

Battle.net tag

Verwijderd

Zorg dat bestand en printerdeling overal aanstaat.
Ga dan naar een map via de netwerkomgeving en "map" deze map via de rechtermuisknop.
Als je aanvinkt dat dit ook moet gebeuren bij nieuwe opstart worden de mappen automatisch weer "gemapped" zolang de computer on-line is waarvan je deze deling hebt gemaakt.

Op een Server van b.v. Novell gebeurd dit ook alleen staat dit in het script die opstart als je inlogt.
Het principe blijft hetzelfde.

Suc6

• Roaming
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

start uitvoeren

net use z: \\server\share

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik merk dat je nog beginnende bent, ga eens op het web lezen over login/logon scripts.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zie hierboven. en als je het echt als een normale lokale schijf wil zien dan maak je gebruik van subst commando's

Verwijderd

Topicstarter
Idd, ben een beetje dom euhm nee, dat zij iemands. Ik ben idd een beginneling wat betreft win 2k. Heb net ADSL dus server draait pas sinds kort. Thanks voor de reacties. Zal is kijken hoever ik ermee kom

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
jezus, wat is dat belachelijk simpel zeg. Hmmm, dat ik dat nog nooit zelf ontdekt heb. Bedankt voor jullie hulp.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja pcies, ff wat sharen, rechtjes uitdelen, loginscriptje maken et voila je hebt zoals de users noemen "een netwerkschijf". tadaa. Fileservertje opzetten is simpel, de rest van de shit en services dat wordt moeilijker.
Pagina: 1