volgorde pci kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wvp
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de volgende PCI-kaarten in m'n MSI K7T Pro 2-A zitten:

1) soundblaster live 1024
2) hauppage wintv/radio
3) scsi-kaart
4) ide controller
5) NIC
6) NIC

Wat is de beste volgorde voor het plaatsen van deze kaarten?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Moet geen zak uitmaken....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 13 november 2001 11:52 schreef Mightymouse het volgende:
Moet geen zak uitmaken....
Echt wel, wat dacht je van storingen "Door de lucht" die van de ene op de andere kaart springt.

Ik ga niet zeggen hoe je ze het beste kan plaatsen, want het zijn allemaal best wel stralingsgevoelige-kaartjes. Succes!

20*350ZO45°

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Maakt ook een 'zak' uit hoe jij je IRQ ingesteld hebt dan.
Je kunt je kaarten wel in het wilde weg erin stoppen, maar dan moet je ook niet klagen als windows weer eens vastloopt of niet goed loopt. |:(

Afhankelijk van je mainboard (audio onboard, lan onboard, video onboard, raid onboard) is het bepalend in welk pci slot je welke kaart stopt om te bepalen welk irq aan welke kaart gegeven wordt.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Mijn ervaring is dat het geen zak uitmaakt; tot op heden plugde ik alles er maar lukraak in en het werkt altijd. Kan me niet voorstellen dat ik altijd geluk had (want zo'n type ben ik niet ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op dinsdag 13 november 2001 13:35 schreef abbadon het volgende:
Mijn ervaring is dat het geen zak uitmaakt; tot op heden plugde ik alles er maar lukraak in en het werkt altijd. Kan me niet voorstellen dat ik altijd geluk had (want zo'n type ben ik niet ;) )
I second that...
en stralingsverhaal gaat niet op vrees ik anders mag je mij gaan vertellen hoe een nic stralling veroorzaakt zeker gezien het feit dat dit niet toegestaan is en zo'n kaart gewoon probleemloos aan bepaalde normen moet voldoen...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Myghtymouse......

Soms maakt het wel hoor....ivm IRQ-sharing
Maar in principe maakt het niet uit, behalve als er iets niet goed werkt.
Ik heb er last van met mijn NIC, da's minder, maarja dan maar een pci-slotje omhoog

Verwijderd

Wel bij mij slaan ze ook een beetje door. Al mijn pci sloten zitten vol en mijn kaarten zijn onderling aan het vechten.

Heb er dan maar mijn tv kaart uit gehaald zodat het systeem nu wel werkt.

Als ik tijd heb ga ik eens zoeken wat waar moet maar als je zo 5 kaarten onderling moet gaan versteken heb je 25 verschillende mogelijkheden en da's een serieus werk.

Verwijderd

[beter-weet-modus]
Veel meer dan 25: je hebt 5!=120 mogelijkheden, probeer zelf maar :P
[/beter-weet-modus]

edit:

En bij 6 kaarten heb je 6!=720 mogelijkheden... 8-)

Verwijderd

Het is heel simpel sommige PCI kaarten kunnen een irq sharen en anderen weer niet.

b.v. sommige videomontage kaarten moeten een vrij irq hebben, heb het zelf meegemaakt en ook met een geluidskaart.
maar je hoeft niet altijd een kaart te versteken bij problemen, je kan ook in je bios van je moederbord instellen van b.v ik wil op pci slot nr. 4 -- een apart irq.
In standaard pc met standaard pci kaarten heb ik eigenlijk nooit geen problemen gezien of gehoord.

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

gastje die ik ken zette een netwerkkaart onder zn geluidskaart: te weinig systseem bronnen
zet ie de NIC 1 plekje naar onder en hij deed het gewoon.

T'is denk ik wel een kwestie van hij doet het of hij doet het niet, het lijkt me niet dat ze beter kunnen gaan werken ofzow door andere plaatsing.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op dinsdag 13 november 2001 11:37 schreef wvp het volgende:

2) hauppage wintv/radio
3) scsi-kaart
4) ide controller
5) NIC
6) NIC

Ik moet weten welk MoBo je draait voor dat ik daar antwoord op kan geven. Het maakt wel DEGELIJK uit. Sommige PCI sloten delen een interrupt channel. De IDE kaart bv, kan beter alleen zitten. SCSI ook. De NIC's en de hauppage zijn best tolerant voor sharing...

Forget your fears...
...and want to know more...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 13 november 2001 11:54 schreef RDK_NL het volgende:
Echt wel, wat dacht je van storingen "Door de lucht" die van de ene op de andere kaart springt.

Ik ga niet zeggen hoe je ze het beste kan plaatsen, want het zijn allemaal best wel stralingsgevoelige-kaartjes. Succes!
samengevat zijn die kaarten zowat alle soorten kaarten die je normaliter in een PC stopt, dus zijn *alle* kaarten stralingsgevoelige kaarten... beetje loze opmerking...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 15:07

jorammeke

OpperPrutser

Ik heb ergens gehoord dat het beter is je geluidskaart zo ver mogelijk van je videokaart te steken.. vooral met de videokaarten van tegenwoordig die hebben een flink storingsveld om zich heen... en dat stoort je geluid weer...

7510Wp / Daikin Altherma 4 / HA / ESP's en andere rommel

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Op vrijdag 16 november 2001 23:01 schreef jorammeke het volgende:
Ik heb ergens gehoord dat het beter is je geluidskaart zo ver mogelijk van je videokaart te steken.. vooral met de videokaarten van tegenwoordig die hebben een flink storingsveld om zich heen... en dat stoort je geluid weer...
Zou kunnen, alleen loopt het volgens mij wel los; er zijn wettelijke (maximum) eisen wat betreft de straling.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Aetje, een MSI K7T Pro 2-A, staat zelfs in het stukje wat je hebt gequote!

Kan aan mij liggen, maar dat ziet eruit als een specifiek type mobo.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 11:37 schreef wvp het volgende:

2) hauppage wintv/radio
3) scsi-kaart
4) ide controller
5) NIC
6) NIC

maakt wel degelijk iets uit, netwerkkaartje steek je best zo laag mogelijk, want in slot 1 & 2 heb je nogal dikwijls problemen... (ik spreek uit ervaring)

Verwijderd

en met je soundblaster is het helemaal een apart geval aangezien die 2 irq adressen aanvraagt.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 16 november 2001 23:07 schreef abbadon het volgende:
Zou kunnen, alleen loopt het volgens mij wel los; er zijn wettelijke (maximum) eisen wat betreft de straling.
no offence, maar meneer Tu-Jong Haki en bedrijfje Fu-yong-hai in Taiwan houden zich vast niet allemaal aan de eisen, als je soms ziet wat voor prutskaarten daar vandaan komen, dan zou het me niets verbazen als ze ook wat teveel straling afgeven :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik d8 zo, van boven naar onder:

1) beeldkaart
2) nix
3) scsi
4) ide
5) nic
6) nic
7) geluidskaart

Hmmm eigenlijk heb je wat ruimtetekort, probeer in ieder geval geen kaart onder je beeldkaart te zetten, en zeker geen scsi of geluidskaart in verband met de hitte.

Kijk anders gewoon eens wat het mooist lijkt, welke kleuren hebben je kaartjes en probeer er een mooi kunstwerkje van te maken 8-)
Pagina: 1