Toon posts:

Dataverkeer => dan xxx KB alert ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

weet iemand of er een tool is of hardware oplossing wanneer een PC in een switched netwerk meer dan een xx aantal MB's per uur verstuurd dat er dan een melding verschijnt op een console van bijvoorbeeld de admin dat er eentje staat te pompen ?
En dat de user een melding krijgt dat hij bijvoorbeeld over zijn datalimiet zit ?

Ik weet niet of alles mogelijk is hoor, maar misschien hebben jullie andere ideeen hierover, wij hadden namelijk gisteren een probleem met een eerst niet te kunnen identificeren laptop die last had van een virus (NIMDA D) en die tal van eml bestandjes stond te pushen op de server....

Alvast bedankt voor jullie reactie !

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 10:22

_Thanatos_

Ja, en kaal

In een switched network lijkt me niet dat er een tool voor bestaat, omdat je het dataverkeer van twee andere computers niet kan zien. Tenzij je het dataverkeer van/naar servers bedoelt; dat tooltje zou dan op de servers moeten draaien. Anders zou het een stukje programmatuur moeten zijn die in een switch zit waar alle verbindingen langs komen.

In het eerste geval zou je kunnen zoeken op bijv. tucows ofzo... als het bestaat is het daar vast te vinden. anders zou je zelf iets moeten (laten) maken.

日本!🎌

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12 10:05
Novell heeft het geprobeerd met Zen-works for networks, maar dat wordt volgens mij niet meer geleverd. Alleen nog documentatie te vinden op http://www.novell.com/documentation/lg/zen4nw/docui/index.html

Er zitten onderdelen verwerkt in ZEN-works for servers.

Het kan dus wel...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Kun je daarvoor niet gewoon Idyle Bandwidth Monitor voor gebruiken ??
De melding komt wel lokaal, maar de comp kan ook geforceerd uitgezet worden door het proggie >:)

Verwijderd

Als je manageble switches met snmp ondersteuning hebt kan je deze info omzetten in grafiekjes met mtrg. Je kunt dan ook een programma als netsaint de laatstgemeten waardes elke x min laten controleren en dan een melding laten versturen als deze een ingestelde waarde overschrijdt.