Toon posts:

Lanmodem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ISDNlanmodem aan een Win2k netwerkje gehangen, provider enzo ingesteld en ook ingesteld dat ie "dial on demand" moet doen ..verder heb ik weinig ingesteld omdat ik er niet zoveel van snap van die dingen....
Nou belt dat ding dus de hele tijd vanzelf in, dus ook snachts enzo! ...aargh
Waar kan dit aan liggen?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Dreamer

Foutje

kijk je instellingen nog eens na van je verbinding.

dat doe je als volgt:
internetbrowser openen
extra
instellingen
verbindingen
dat goed instellen

je vertelde dat je dat al had gedaan maar kijk het nog eens goed na

wat je ook kan doen is je wachtwoord niet onthouden maar dat je het zelf elke keer intypt

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
draai je distributed.net spulletjes of iets dergelijks?
Ga eens kijken in de logfiles welke client een verbinding probeert te maken? ik heb dat ook een keertje gehad, bleek dat mijn eigen computer in het netwerk ( :o ) elke paar minuten een verbinding wilde opzetten om nieuwe distributed.net packets op te gaan halen...
Zo'n verbinding komt natuurlijk nogal snel tot stand met al die spyware aan boord...en er zijn wel meer programma's die stiekum proberen te connecten. En ja, dat modem belt braaf uit als je dat zegt.

Je kunt waarschijnlijk wel een tijdvenster instellen wanneer dat modem NIET mag gaan bellen ('s nachts dus), maar kijk ook even welke pc nu precies dial-on-demand heeft getriggerd, en WAAROM die pc dat doet (want dat doet-ie waarschijnlijk ook overdag, is een beetje zonde over een telefoonlijn!)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• steejvan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:36
Op dinsdag 13 november 2001 11:02 schreef dreamer het volgende:
wat je ook kan doen is je wachtwoord niet onthouden maar dat je het zelf elke keer intypt
dan kost het je nog elke keer f0,10 omdat hij wel belt dan, dat zou zonde zijn:-)

Raar is zo gek nog niet