P2 266 stabiel proberen te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier een Intel p2 266, maar die blijft maar instabiel, heb windows al paar keer opnieuw geinstalleerd, maar het is dan altijd maar bidden of hij zonder foutmeldingen opstart, heb weinig vertrouwen in het systeem.
Tis trouwens een Yakumo pc, met 128mb + 64 mb sdram. Ik weet niet of voor zulke relatief oude mainbords ook nog soort 4-in-1 drivers moeten worden geinstalleerd, zoals bij de huidige amds?
Ik heb de pc ook al helemaal schoongemaakt, stof weggehaald, en helemaal uit elkaar gehaald en weer opnieuw inelkaar gezet.
Trouwens als hij vast loopt, bevriest windows zegmaar.
Er zitten trouwens 2 netwerkkaarten in: dat geeft ook HEEL vaak problemen heb ik gemerkt met win9x (dat heb ik gemerkt met andere pc's), ik weet niet of daar een patch oid voor is?
Iemand hier ideen over, wat er aan de hand zou kunnen zijn, en hoe ik het het beste kan oplossen? (ohja: win2k/xp/nt is geen optie, dan draaien veel proggels niet meer, en daar is de pc te langzaam voor. Wil gewoon met win98se dus)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Weet wel te vertellen dat 2 netwerkkaarten veel problemen kunnen geven had ik ook met andere pc oplossing heb ik nooit gevonden softwarematig...
Je zou ook kunnen proberen met een module.
BTW welke windows gebruik je 95, 98 of 98se?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 10:55 schreef Mightymouse het volgende:
Weet wel te vertellen dat 2 netwerkkaarten veel problemen kunnen geven had ik ook met andere pc oplossing heb ik nooit gevonden softwarematig...
Je zou ook kunnen proberen met een module.
BTW welke windows gebruik je 95, 98 of 98se?
Met een module? tis windows...

Windows98SE

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Bedoelde geheugen module hoor.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Mijn servertje draait ook met een p II 266 op een abit bordje daarentegen wel, maar op Win2k. Als een rots zo stabiel. Ook met 2 netwerkkaarten.

Ik zou echt overgaan op win2k als ik jou was. Zoveel beter als win98 hoor!

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 11:12 schreef drLiter het volgende:
Mijn servertje draait ook met een p II 266 op een abit bordje daarentegen wel, maar op Win2k. Als een rots zo stabiel. Ook met 2 netwerkkaarten.

Ik zou echt overgaan op win2k als ik jou was. Zoveel beter als win98 hoor!
Zoals ik al zei, win2k is GEEN optie, de pc is niet van mij, en ik had er eeerst al win2k opgezet, maar daar waren ze NIET tevreden mee, omdat teveel games er niet op werken.
(tis namelijk ook een workstation)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Op dinsdag 13 november 2001 10:35 schreef robbertb het volgende:
Ik weet niet of voor zulke relatief oude mainbords ook nog soort 4-in-1 drivers moeten worden geinstalleerd, zoals bij de huidige amds?
Ehm, ik neem aan dat het bord een LX chipset heeft (of eventueel een BX). Dus die 4-in-1 is niet nodig..
Wel de AGP/ide busmaster drivers waarschijnlijk.. (ergens op de Intel site zoeken als je de chipset weet!)

Heb je verder in de bios al het een en ander geprobeerd? (dus memory-timings langzamer, AGP 1x enzo?)

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 11:25 schreef Twynn het volgende:

[..]

Ehm, ik neem aan dat het bord een LX chipset heeft (of eventueel een BX). Dus die 4-in-1 is niet nodig..
Wel de AGP/ide busmaster drivers waarschijnlijk.. (ergens op de Intel site zoeken als je de chipset weet!)

Heb je verder in de bios al het een en ander geprobeerd? (dus memory-timings langzamer, AGP 1x enzo?)
Nee geen 4-in-1 drivers, dat snap ik, maar dacht maybe andere drivers?
Ik weet zo niet welke chipset, zou ik thuis ff moeten kijken.

Het leuke is dat dit systeem van een vriend is, heb ik na vele uren alles geinstalleerd (software, internet etc), paar dagen later belt ie op "mn systeem loopt steeds vast"
of, "... werkt niet meer, wat moet ik doen"
Pagina: 1