Toon posts:

Harddisk Laptop stuk :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een IBM Thinkpad 390E en de afgelopen maanden maakte de Harddisk af en toe al een klikkend geluidje. Nu ging ik laatst mn systeem opnieuw installeren en doe dus een format (IBM 5Gb HD). Vervolgens loopt de format na 18% vast, maakt krakende geluiden en de format wordt afgebroken, waarna ik te zien krijg disk not ready.

Ik zelf denk dat m'n Harddisk dood is. Iemand dit ook meegemaakt ? En ik zou graag willen weten of je de HD van je laptop zelf kunt vervangen of dat het beter is om de laptop naar IBM terug te brengen (ik zit 8 maanden buiten de garantie inmiddels).

Groet,
Patrick (die ook al 2 kapotte Maxtors achter de rug heeft :'()

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Yepz, heb een 380Z, al twee keer in twee jaar zelfde meegemaakt. Typisch gevalletje dat de harddisk dood is.

Altijd weer een verassing, want het gebeurt altijd op het moment dat het het minst uitkomt. (Murphy's Law ;))

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 13:04

cue

Ja bij mij was het ook zo, ik had een 12 gig Laptop HDD die naar de schrootbak vloog.

Het is volgens mij prima zelf te vervangen, maarja dat is ook beetje de vraag hoeveel verstand je er van hebt, maar het is absoluut niet lastig. Ik weet niet waar je woont, maar ik zou 'm voor je kunnen vervangen, heb toevallig ook nog een Toshiba 6 gig laptop HDD liggen. (sorry mods, weet niet of dit nou wel of niet mag, zo neit verwijder m 'n post maar).

Suc6 en mail me maar.

Verwijderd

Hoi,

Ja hij is kapot (aan het gaan) en je hebt een leermoment.. ;)

Je kunt als je geen garantie (meer) hebt beter zelf te werk gaan.

Laptops hebben veel schroefjes..dus voordat je begint ga je eerst even netjes op zoek naar de systeem docs... bij IBM van jouw modelletje.

Dan goed lezen, want vaak zitten er veel dingetjes aan vast bij die schroefjes..alles is kleiner zo ook de aansluitingen, dus veel priegelwerk

Als je dan gevonden hebt waar wat zit, hang je er zo een nieuwe in... heb ik ook gedaan bij mijn delleke..

suuk 6

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Op mijn IBM heb ik zo'n groote schroef, die kan je met een munt omdraaien, en daarachter zit de HD. Kun je makkelijk zelf doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanx voor de reacties. De laatste bleek de oplossing.. Zit idd een grote schroef aan de zijkant, waarna je de module er zo uit kunt trekken. Das handig. Scheelt heel wat schroefwerk.
Pagina: 1