ik heb net een schermpje van iemand gekocht en op mijn hobby-pctje gezet. nou is er een probleempje nml. dat het scherm wazig is bij letters en woorden (soort van bewegende trillende doorzichtige wormbewegingen) ik heb een hele brakke videokaart erin zitten en ik wou graag weten of het hier aan kan liggen? het gaat om een nec multisync M500 met de S3 trio 64v+ met 1 mb geheugen. de reden dat ik dacht daT HET aan de kaart kan liggen is omdat als ik de resolutie verander naar 1024 bij 768 of 600*480 dan gaat het scherm helemaal trillen (en dan heb ik het niet over de refresh rates) alleen bij 800*600 bij 75hrtz is het nog wel te doen, maar ik irriteer me aan de wazigheid. Kan dit dus aan de kaart liggen of heb ik gewoon een miskoop gedaan met een defect schermpje (leek zo'n mooi schermpje voor een 15 inch die 1280 bij 1024 met 65 hrtz aankan). pleasse help en bedankt!!!
Verwijderd
Je moet het denk ik testen.
Het wazige beeld zou namelijk best aan je monitor kunnen liggen, en het trillen van het beeld aan je kaart(vanwege die resoluties). Of alleen je scherm is gaar of alleen je kaart. De enige manier om het zeker te weten is om even een andere videokaart erin te pluggen en/of effe een andere monitor aansluiten.
Het wazige beeld zou namelijk best aan je monitor kunnen liggen, en het trillen van het beeld aan je kaart(vanwege die resoluties). Of alleen je scherm is gaar of alleen je kaart. De enige manier om het zeker te weten is om even een andere videokaart erin te pluggen en/of effe een andere monitor aansluiten.
Verwijderd
1280 X 1024 op 65 Hz... 15"....
sorry... maar daar krijg je echt hoofdpijn van... ( no flame intended )
ik denk dat een ander vid kaartje je probleem wel verhelpt... S3 trio's hebben slechte ramdac's.. probeer eens een ati of matrox kaartje..
suc6
ik denk dat een ander vid kaartje je probleem wel verhelpt... S3 trio's hebben slechte ramdac's.. probeer eens een ati of matrox kaartje..
suc6
Met mijn ATI 2mb heb ik ook brak beeld op mijn 2e pc. Op deze monitor. Terwijl ik hier met een gf3 een superscherp beeld heb. Ligt dus denk ik echt aan je S3 kaartje.
Ik heb ook zo'n soort probleem... 
Bij mijn Monitor (CTX 19"inch) is het beeld in het midden wat vaag.. En aan de randen perfect scherp. Het ligt iig niet aan de videokaart (GF2 GTS),.. die doet het prima op andere monitoren.
Zou een sterker signaal kunnen helpen? Door middel van een VGA->5xBNC kabel ofzow?
Helllup!!
Bij mijn Monitor (CTX 19"inch) is het beeld in het midden wat vaag.. En aan de randen perfect scherp. Het ligt iig niet aan de videokaart (GF2 GTS),.. die doet het prima op andere monitoren.
Zou een sterker signaal kunnen helpen? Door middel van een VGA->5xBNC kabel ofzow?
Helllup!!
ik heb hem net op mijn goede pc aangesloten, op een matrox g400 en hij is nog steeds wazig, scherpje is dus kapot neem ik aan, shit shit shit. weer 150 piek weggegooid!
ik heb net effe gebeld naar degene van wie ik het gekocht heb en die zegt dat het kan komen door het feit dat hij in almere woont en dat daar een andere spanning is en ik woon in Amsterdam. dit zou dus de oorzaak kunnen zijn omdat hij gewend is aan die spanning in almere. Kan dit waar zijn? en is dit misschien toch nog op te lossen????
(ik heb al dat schroefje voor de scherpte afstelling geprobeerd maar dit verhelpt het ook niet)
(ik heb al dat schroefje voor de scherpte afstelling geprobeerd maar dit verhelpt het ook niet)
HARG!
Dat is echt gelul man! Wat nou weer: andere spanning. Nee dat is echt bogus man. Laat hem gewoon toegeven dat het een rotmonitor is.
Dat is echt gelul man! Wat nou weer: andere spanning. Nee dat is echt bogus man. Laat hem gewoon toegeven dat het een rotmonitor is.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Pagina: 1