Microsoft VBScript (0x800A01A8) Object required: "

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:55

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik zit met een probleempje met het connecten naar een database.

Ik krijg steeds de volgende error:
code:
1
2
3
4
Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A01A8)
Object required: ''
/listthreads.asp, line 12

[de 1e 15 regels van] de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<HTML>

<HEAD>
<TITLE>Page Title</TITLE>
</HEAD>
<BODY text="#FFFFFF" link="#FFFFFF" vlink="#EDEDED" alink="#CCCCCC">
<base font face = "verdana, arial, avant garde, helvetica" size="1" color="#000000">

<% 
pboardnr = Trim(Request("board"))
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("\msgb.mdb")
Set board = Connect.execute("Select * from boards where boardnr=" & pboardnr  & " order by [boardnr]")
pboardname = board("boardname")
pboardnr = board("boardnr")

Het vreemde is dat regel 11 en 12 [ge-copy and paste] op een andere pagina GEEN errors geeft, terwijl hij hier aan komt sjouwen met missende "jes. :?

Wat zie ik hier over het hoofd¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

In je SQL string zet je where pboardnr en bla bla bla,
bestaat die var wel ?

Want die geef je verder onderaan de waarde die uit de query komt :? .

Kijk eens op die gevuld is zou ik zeggen ( ev met een response.write sql ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Maar hij gaat in deze regel al fout
code:
1
Set board = Connect.execute("Select * from boards where boardnr=" & pboardnr  & " order by [boardnr]")

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
het vreemde is al helamaal dat hij hier: http://www24.brinkster.com/mesgb/ WEL werkt.
Het enige wat anders is aan die versie is dat de padnames iets anders zijn [database staat daar in een subdir]

Maar het kan niet aan het pad liggen want de index [die DEZELFDE code gebruikt] werkt wel! :? :? :?

\o/

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Just a stupid thought:
Versie van Access of Ado wel hetzelfde?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Tja dan lijkt het me dat ie idd niet de connection aan kan maken . Uhm leesrechten ( en schrijfrechten ) op de server staan goed neem ik aan , de drivers geinstalleerd en etc ?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 10:54 schreef Banpei het volgende:
Just a stupid thought:
Versie van Access of Ado wel hetzelfde?
yup, want op index.html [de pagian hiervoor] werkt alles wel perfect.
Tja dan lijkt het me dat ie idd niet de connection aan kan maken . Uhm leesrechten ( en schrijfrechten ) op de server staan goed neem ik aan , de drivers geinstalleerd en etc ?
yup, want me versie MET DSN wil wel [maar aangezien DSN zwaar zuigt zogauw je 'm ergens online wil pleuren en het nogal *KUCH*baggertraag*KUCH* is en maximaal 10 connections met de database per server aankan gebruik ik dat liever niet]

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
[Update]

Hij doet het nu wel ineens [na o.a. nog een reboot]

[/Update]

P.S: Hoe "balangrijk" is het om je database connecties te sluiten¿ [ik zie soms dat mensen na elke handeling die connectie sluiten, maar veel mensen doen dat weer niet].

\o/

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Kuch kuch! Dat is erg belangrijk... Als je een connectie niet sluit blijft ie het object in gebruik houden.... Kost geheugen en kan locks zetten op je db!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

P.S: Hoe "balangrijk" is het om je database connecties te sluiten¿ [ik zie soms dat mensen na elke handeling die connectie sluiten, maar veel mensen doen dat weer niet].
Na elke handeling is een beetje overdreven (en kost ook performance als je telkens connecties opent en sluit).
Maar na je laatste databasehandeling in het script zou ik wel al je objecten sluiten en op Nothing zetten.

Today's subliminal thought is:

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 17:30 schreef Annie het volgende:

[..]

Na elke handeling is een beetje overdreven (en kost ook performance als je telkens connecties opent en sluit).
Maar na je laatste databasehandeling in het script zou ik wel al je objecten sluiten en op Nothing zetten.
Hmzz, maar wanneer is een "laatste database handeling" in bijv een forum¿

\o/

Pagina: 1