A7V-E Bios opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Goeiemorgen luitjes,

Ik heb het volgende probleem wat ik nogal vaag vind.

Tijdens een koude start schiet ie soms automatisch naar de BIOS toe en komt dan automatisch in het menu'tje van de geheugen instellingen.

In dat menu'tje veranderd ie telkens die 133mhz naar 100mhz. OOK als ik hem op 100mhz zet en later een koude start maak, dan komt ie alsnog telkens in datzelfde menutje terug..

Voor de rest zijn de BIOS instellingen niet teruggezet naar default .. dus lijkt me aan de ene kant ook geen batterij probleem (alhoewel ik dat niet heb kunnen testen met een andere batterij).

Iemand zelfde ervaring dat ie bij een koude start naar de BIOS springt en daar 1 instelling telkens veranderd? (133mhz>100mhz).

Alvast bedankt,
-Marcus

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Mjah, ik heb wel es ooit dezelfde soort problemen gehad met m'n A7V133...

Als je een asus-mobo herstart voordat het os is opgestart kom je bijv. weer automatisch in dat menu. En dan zet hij de oc-opties weer terug.. (niet de hele bios dus, maar alleen fsb, mp, Vcore en mem-speed).
Gewoon een soort beveiliging dus..

Misschien dat een bios-update daartegen een beetje helpt.. (of alles via jumpers instellen misschien ;))

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Ik heb ben nu 2 BIOS versies verder, en dat irritante probleempje is nog steeds aanwezig.

Ik heb niks overgeclockt, zeker aangezien mijn systeem niet al te stabiel loopt voor mijn gevoel (soms crasht ie tijdens DiabloII..).

En 133mhz valt toch niet onder overclocken? geheugen heb je op 100mhz & 133mhz op de A7V-E plankje. En ook al zet je hem op 100mhz, hij komt nog steeds met dat focking biosschermpje tijdens een koude start !..

ANNOYING! :(