The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Het waren maar 3 a 4 druppels, resultaat:
Defecte ASUS 7700 pure en mijn AMD 900 was history.
Dat laatste kwam volgens mij doordat het water deels in het AGP slot was gekomen.
Dom van mij is dat ik aannam dat mijn MoBo kaduuk was, dus ik kocht eerst een nieuw MoBo en videoplank.
Kon ik later terug voor een CPU
Ow ja.. ik sloopte ook mijn socket. Ik draaide de koelblok-klem te hard aan. nogmaals:
Nu heb ik dus een waterkoel setje over... hehe
*edit* typo's!
Ding heeft een dag staan lekken op m'n mobo+videokaart.. PC stond overigens niet aan, maar er stond dus nog wel de standby-spanning op..
Was gelukkig niks aan de hand.. Ding gewoon uit elkaar gehaald, en goed laten drogen.. Daarna werkte het weer als vanouds!
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Verwijderd
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
De bodem van de case ,was ook voor een gedeelte onder water
Maar je zal het niet geloven ,de hele zooi uit elkaar gehaald en onder een haardroger gezet .
Dit alles gebeurde overgens met de power van de voeding af,anders had dit verhaaltje wel heel anders afgelopen.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
heb em de hele nacht laten drogen en toen deed ie het weer
Verwijderd
Volgens mij heeft alleen m'n floppendrive er iets van geleden; als ik daarmee een flop schrijf, dan is-ie bijna niet leesbaar op andere PC's.
Owja, en m'n videokaart is een beetje plakkerig van de WaterWetter
aangezien mijn pc al hangt als er 5sec geen water gecirculeert wordt is dit ook niet echt een optie imho. kun je beter een schakeling maken los van de rest van de pc.Op dinsdag 13 november 2001 10:59 schreef n0va^ het volgende:
Draai je watercoolings-setup voor minaal 24 uur om hem op lekkage te testen, en zet in MBM de optie auto-shutdown aan zodat wanneer je pomp mocht uitvallen er verder geen kans op beschadiging is ..
ik heb weleens waterproblemen gehad, maar dat was condens, toch net niet goed genoeg geisoleerd blijkbaar. heel de socket van onderen nat. ijs enzo.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Resultaat; een complete waterplas op mijn netwerkkaart en een geluidskaart van 800 piek. De hele kaart zat eronder en de muziek speelde mooi door onder het internetten. Om nog eens te genieten van mijn nieuwe koeling deed ik mn kast open en bewonderde mijn mooie CPU koeler, daarna mijn chipsetkoeler en tot schrik mijn videokaartkoeler. Gezien de snelheid van het druppen had t water er al zeker een half uurtje gelegen.
Ik heb de PC uitgezet, alles snel drooggemaakt met een doek, opnieuw opgestart en alles werkt nog steeds perfect
we kunnen ons geen downtine veroorloven heOp dinsdag 13 november 2001 17:31 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Ik heb de PC uitgezet, alles snel drooggemaakt met een doek, opnieuw opgestart en alles werkt nog steeds perfect
.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
maargoed ik draai nu ff een poosje nog met t ding dus ik houd m nog ff en dan gaat ie trug..maargoed ik wil ASUS!
had ik nu niet meer kutzooi..
maar me watercooling vd rest niet..ook geen lekkages (gelukkig.)
Verwijderd
Verwijderd
Er kwam vooral water op de pinnetjes waar je al je kast-connectors op aansluit. (HDD-led, powerswitch, resetswitch, enz)
Gevolg was dat de PC reboote, spontaan uitging, spontaan weer aan ging, niet meer bootte, enz enz. Alles uit elkaar gehaald, laten drogen en toen deed alles het weer. Pfew
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Reality beats fiction by far!
Spoot klein straaltje water (was op tijd bij de pomp) op het moederboard.. Heb hem opgestuurd als doa en kreeg een nieuwe
1 tip: de hele installatie aanleggen en paar dagen laten draaien.. dan pas mainboard inbouwen enz...
En ik heb de ideale beveiliging voor m`n pomp: Mijn pomp zit in een stopcontact dat in m`n comp zit. Dit stopcontact zit met een relais aangesloten in m`n voeding. Als ik de stekker uit de pomp trek, zorgt dit voor een spannings schommeling zodat m`n comp GELIJK uit gaat. OK, hij sluit dan niet netjes af, maar ok, je kan niet alles hebben, en een hardwarematige beveiliging vertrouw ik meer dan MBM
Heb ik ook gedaan man LOL ,met een vloeitje tussen me pci sloten prikken voor het sap eruit te trekken ,daarna de haardrogerOp dinsdag 13 november 2001 19:56 schreef Rempage0611 het volgende:
1 keer een druppel water op m`n mobo gehad. Mobo startte niet meer op, maar nadat ik die druppel met een kwastje onder een chippie vandaan had geharkt deed ie t weer
En nog werken ook he ,das pas tweaken... hehe !
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
ps no flame intended
Sure joh, allemaal prutsers hier.Op dinsdag 13 november 2001 20:06 schreef Silenzer_nl het volgende:
wat een stelletje prutsers zijn jullie zeg. als je alles goed test VOOR dat je pc aanzet en regelmatig (minstens 1 keer per week) controleerd kan er weinig fout gaan. ook moet je niet met je slangen gaan rommelen als de pomp aanstaat !
ps no flame intended
Heb je de verschillende casemods wel eens bekeken? Niet echt het werk van prutsers lijkt me.
1 keer in de week controleren? Zout een eind op zeg, ik heb wel wat beters met mijn tijd te doen. Als je iets GOED in elkaar zet hoef je het echt niet 1 keer in de week te controleren.
Ennuh, 'no flame intended' maakt van een flame niet ineens een niet-flame hoor. Als je het niet als een flame bedoeld moet je de boel anders formuleren.
Ghehe, LOL.......Op dinsdag 13 november 2001 20:20 schreef Whuzz het volgende:
1 keer in de week controleren? Zout een eind op zeg, ik heb wel wat beters met mijn tijd te doen. Als je iets GOED in elkaar zet hoef je het echt niet 1 keer in de week te controleren.
Ik heb in het begin een gescheurde 90 graden thule gehad, gelukkig niks op mijn hardware gekomen, alleen is de onderkant van mijn HQ08 nu lichtelijk gecorrodeerd doordat er wat water van de voorraadtank naar beneden was gesijpeld.
Ik check hem eerlijk gezegd ook nooit, onder het mom van: If it ain't broken don't fix it.
Tis niet de juiste instelling maar goed......
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Moa, als ik mijn kast toevallig open heb kijk ik echt wel even of alles er nog netjes bij zit. Heb nog nooit meegemaakt dat het niet zo is overigens.Op dinsdag 13 november 2001 20:27 schreef BYM het volgende:
Ik check hem eerlijk gezegd ook nooit, onder het mom van: If it ain't broken don't fix it.
Tis niet de juiste instelling maar goed......
Als er iets zou veranderen aan mijn setup merk ik het meteen. Mijn CPU temp is altijd 28 graden bij een kamertemp van 20 graden.
Als het warmer dan dat is, is er dus iets mis. M'n watertemp is altijd 26 graden, zodra dat op zou lopen weet ik ook dat er iets mis is.
"oh ik zie al wel dat het over 2 dagen gaat lekken" Jomanda!
Verwijderd
waarom je auto dan om de zoveel km laten controleren ? hij doet het toch ??Op dinsdag 13 november 2001 20:50 schreef Plague het volgende:
Als het werkt wat heeft het dan voor zin het te controleren? Als het kapot is is het al te laat hoor! En vantevoren kijken of het kapot is kan echt niet hoor!
"oh ik zie al wel dat het over 2 dagen gaat lekken" Jomanda!
ps. sorry voor de niet-prutsers hier die regelmatig met mooie mods komen
Verwijderd
ja en als je regelmatig controleerd of alles wel in orde is wordt de kans dat er iets mis gaat alleen maar kleiner.Op dinsdag 13 november 2001 21:38 schreef Plague het volgende:
Auto of waterkoeling is wel wat anders!!Auto kan er iets stuk zijn terwijl je het niet merkt, als er met je waterkoleing iets mis is merk je dat binnen 10 seconden!
en trouwens als m`n pomp lekt (die onderin m`n kast staat) merk ik dat echt niet.
maar die werkt nog (wel een andere dr ingebouwd, koste me een slagroomtaart om nog garantie te claimen)
verder weinig problemen meet gehad.
draai btw nu geen watrekoeling, mischien met mn volgende mod (ben nu bezig, zie wel of water koeling dr in past)
[afkloppen]Op dinsdag 13 november 2001 20:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Moa, als ik mijn kast toevallig open heb kijk ik echt wel even of alles er nog netjes bij zit. Heb nog nooit meegemaakt dat het niet zo is overigens.
Als er iets zou veranderen aan mijn setup merk ik het meteen. Mijn CPU temp is altijd 28 graden bij een kamertemp van 20 graden.
Als het warmer dan dat is, is er dus iets mis. M'n watertemp is altijd 26 graden, zodra dat op zou lopen weet ik ook dat er iets mis is.
Tsja ik heb hem bijna nooit open lately ......
[/afkloppen]
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Verwijderd
Verwijderd
Bij Conrad verkopen ze speciaal Printen schoonmaak spul, en ook een spuitsel die een beschermende, waterweerende laag geeft)
Het enige dat ik heb gemold is een mobo; de gaten die daar inzaten waren een fractie te klein, na het vijlen deed ie niks meer
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
1ste was dat de slang van mijn radiator pomp was los gesloten, niet ernstig voor de rest. Temperatuur schoot wat omhoog richting de 55 graden, maar dat was dan ook het enige, trouwens best lekker temperatuurtje krijgt je water dan
Een andere keer was wat heftiger, nieuwe netwerk kaart er in moeten zetten (snellere op 100 Mbit). Toen kast open ingezte alles goed gecontroleerd. computer aan, beeld maar viel weg na een paar seconden. Sjit vast iets fout gedaan, comp uit. gekeken niks te zien comp weer aan. Hmm geen beeld en mobo (msi 6330 3.0) geeft alleenmaar rode ledjes.. verdomme dus ik alles uit elkaar, blijkt er een houvast voetje van mijn socket te zijn afgebroken. Waardoor waterblok dus te los zat van proc, hing trouwens ook vreemd luchtje in de lucht
Maar 'oude' 600 duron er ingezet, koeler klip aangepast zodat deze andere pootjes gebruikt (gewoon bruut geweld een klip verbuigen
Draait nu weer lekker op 850 jammer wel dat ik nu zit met een 800 duron die niks meer doet. Temp sensor geeft nu wel een temp aan van 53 graden, maar met een aparte sensor gemeten gewoon rond de 34 graden (stressed ofcourse my horse) dus temp sensor is wat vernaggelt verderz gewoon weer stabiel systeempje
Maar inderdaad 1 keer per week controleren of alles goed zit is te veel, alleen wanneer je je pc verplaatst/veranderd wel goed controleren
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verwijderd
Greetz
De eerste keer had ik een cel566@1020 lekker draaien. Ik zit zo'n spel te spelen en hoor plotseling een harde bonk in m'n kast waarop onmiddelijk een blauw scherm volgde. De deur zat er niet in dus ik keek ff naar binnen. Hmmm, waterblok van de socket gebroken? Toch maar ff uitzetten dan.
Daarna was ik een keer een danger-den blok aan het inbouwen. Ik stop de 220v euro-stekker (of hoe dat ding ook mag heten) in m'n voeding en plotseling start de computer op. Anders was het nooit het geval wanneer ik de stekker erin stopte dat hij opstartte. Het probleem was dat ik nog geen slangen op m'n pomp had zitten en dat ding dus m'n computer van binnen helemaal aan het volsproeien was. Toen heb ik hem uitgezet en met een paar keukenrollen en doeken weer droog gemaakt.
Laatste keer was ik water aan het vervangen. Ik was vergeten om de dop er goed op te draaien. (dom ja) Na een half minuutje krijgt m'n pomp geen water meer dus ik ff kijken wat er aan de hand was. Overal druppeltjes binnen in de computer.
Het viel mij op dat die apparatuur zo goed tegen water kan. Iedereen doet net alsof een druppel al dodelijk is voor je apparatuur en voor een flink stuk vuurwerk kan zorgen.
Y'24