Toon posts:

[WC] Koper blokje voor waterkoeling.

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stukje koper van 60mmx60mmx15mm. Nu wil ik dat gaan gebruiken om zelf een koellichaam te gaan maken voor waterkoeling. Nu wil alleen weten hoe groot dat ik de uitsparing moet houden voor die koppeling naar de slangen toe. Want ik d8 dat die aan de binnekant van het koel lichaam groter waren dan de koppelingen aan de buitenkant waar de slang op komt.

Alvast bedankt

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik neem aan dat je dus gewoon gaat freezen. Dan zul je er later een deksel op moeten maken. Dat kan door een koperen plaatje erop te solderen. Wat ook mooi is(lees: wat ik zelf doe) is een plexiglazen plaatje met vloeibare pakking. Dan kun je het water zien stromen enzo. Dan moet je op dat plaatje tules in het plexiglas schroeven of op het koperen plaatje solderen.

Tules kan gewoon een koperen pijpje zijn tot een hele dure koppeling.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Plexiglas... hmm... hoe warm/heet kan dat worden? En waar heb jij dat vandaan?

Verwijderd

is niet van belang denk ik...
Maareh dat blokje..waar heb je dat gehaald en wat koste het jou?

Ik ben namelijk van plan ook zelf een blokje te maken...

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
hoe wil je plexiglas op koper solderen :?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 13 november 2001 11:00 schreef roedie het volgende:
Ik neem aan dat je dus gewoon gaat freezen. Dan zul je er later een deksel op moeten maken. Dat kan door een koperen plaatje erop te solderen. Wat ook mooi is(lees: wat ik zelf doe) is een plexiglazen plaatje met vloeibare pakking. Dan kun je het water zien stromen enzo. Dan moet je op dat plaatje tules in het plexiglas schroeven of op het koperen plaatje solderen.

Tules kan gewoon een koperen pijpje zijn tot een hele dure koppeling.
Hij bedoelt niet koper op plexi solderen, maar dat je tules in een plexi deksel kan schroeven of op een koperen deksel kan solderen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

jah ik zit zo ongeveer met hetzelfde prob.. ik ben bezig zelf een waterkoeling te bouwen (dus alles zelf klussen geen spul kopen bij een oc-shop) alles is al klaar alleen ik moet het blokje nog frezen ik heb zelf een AMD Athlon 600 dus zo'n leuke slot A proc :) (als iemand hier nog aparte tips voor heeft ik ontvang ze maar al te graag) maar ik weet zelf ook nog niet hoegroot ik die sluisjes moet fixx0ren misschien dat er mensen zijn die meer over de juist verhoudingen kunnen vertellen (en ook over de dikte van de coldplate dus hoe diep je die sleufjes het beste kunt maken)

thnx alvast ook namens mij als er iemand komt met tips/feiten/ideen :)

Verwijderd

Draai al meer dan een jaar met een kniekoppeling met een plat vlak eraan....

Verwijderd

f6,75 of zoiets...( nu +/- 3 euro)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
en als ie niet water dicht is?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 00:07
Toptictitel aangepast.
Pagina: 1