Computer wil niet meer aan helemaal dood

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12
Ha mensen,

Ik zit echt met een groot probleem ik heb namelijk zometeen m'n computer nodig, en hij is helemaal dood. ik zal het probleem uitleggen.

Ik heb een MSI 815 E pro met een IP3 866 op 133 mhz.
Ik heb gisteravond wat instellingen gewijzigd in de bios, dat je kan opstarten bijvoorbeeld als je op je linkermuisknop drukt, ik heb alleen die instelling gewijzigd, ik had 'm zo gezet dat je "blijkbaar" kon opstarten als je op ctrl+F1 drukte. Toen ik mijn PC uitzette om dit te testen kreeg ik 'm helemaal niet meer aan. IN geen mogelijkheid. Ik heb toen al een nieuwe voeding geprobeerd, dat deed het ook niet, het enige vage is dat als ik de voedingskabel er gewoon inhang dat ik dan zonder dat ik voor op de knop druk de optisch muis al zie oplichten.

Ik hoop dat iemand dit probleem al kent want ik ben beetje radeloos.

P.s. Ik heb de cmos clear al gedaan dus volgens mij zouden dan die instellingen weer op default moeten staan. :(

Verwijderd

Het lijkt erop dat je de cmos clear dan niet goed hebt uitgevoerd, ben je niet vergeten je voedingskabel eruit te halen tijdens die cmos clear?

• cue
nee voedingskabel heb ik eruitgehaald.

Heb het ook een keer met voedingskabel geprobeerd maar had zelfde resultaat. :(

Verwijderd

Hmm haal is het batterijtje van je moederbord er een paar minuten uit en dan weer terug doen.

Verwijderd

Bios maar es clearen?
Even in de handleiding kijken waar dat jumpertje zit
en anders de batterij er uit
Suc6

• cue
Ja, dat heb ik dus gedaan met de cmos clear, ik heb 'm nu ff in de cmos clear stand gezet, laat 'm er nu een tijdje instaan misschien dat ie niet goed gecleard word.

kan ik anders het batterijtje er uit halen om de cmos te clearen??? Hoe lang moet ie er dan uit zijn?

Wat is wel zo gek vind is dat de muis al gaat branden duid dat misschien ergens op?

• cue
Ik heb net de cmos jumper weer in normale stand gezet, en hij doet nog steeds niets :((

p.s. wel pluspuntje is dta dit mij 150'ste post is :)

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik zou even de standaard procedure in werking stellen :)

Alles loshalen (FDD,HDD, alle kaarten eruit, behalve video)

En dan kijken of er iets gebeurd.

Als je meerdere dimm's hebt, met alle dimms afzonderlijk testen.

Werkt dit alles nog niet, tsjaa... misschien toch iets niet helemaal lekker met je MOBO...

• cue
Ik ben nu het batterijtje aan het proberen. laat 'm er een paar minuten uit

• cue
BETERRRRRR hij doet het weer, het was dus het batterijtje wat er even uitgehaald moest worden.....MAAR WAAROM?

Ik ben superblij dta ie het weer doet maar ben ook wle geintresseerd waarom nou dit de oplossing was voor het probleem!

Jongens Superr bedankt voor alle snelle reacties :)

;)

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 10:14 schreef Cue het volgende:
BETERRRRRR hij doet het weer, het was dus het batterijtje wat er even uitgehaald moest worden.....MAAR WAAROM?

Ik ben superblij dta ie het weer doet maar ben ook wle geintresseerd waarom nou dit de oplossing was voor het probleem!

Jongens Superr bedankt voor alle snelle reacties :)

;)
Graag gedaan hoor, dmv het batterijtje eruit te halen worden ook alle instellingen gereset, ik denk dat je toch iets verkeerd deed bij het cmos clearen :)

• cue
Ik heb de cmos gecleard door dat cmos jumperjte in de andere stand te zetten en toen weer terug? heb 'm al wel vaker gecleard, dus weet neit of eht aan mijn cmos clear kunsten lag, maarja hij doet het weer :)
Pagina: 1