Toon posts:

ADSL en Bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Even een korte vraag. Binnenkort krijg ik ADSL thuis. Is het mogelijk om in plaats via een dial-up connectie via het ADSL modem toegang te krijgen tot het bedrijfsnetwerk. Dat zou thuiswerken namelijk een stuk sneller en goedkoper maken. Zo ja, wat heb je minimaal nodig om dit op te zetten qua soft- en hardware? Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben. Wat zijn de handigste progjes, wat moet er in de firewall aangepast worden (als dat moet)? Kortom, alle ideeën en suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, nog niet zoveel reacties

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 09:29 schreef aceofbase het volgende:
Mmm, nog niet zoveel reacties
vind je het gek, na een kwartier op deze tijd :?

en, denk niet dat dat kan, adsl zit zeg maar niet aan een telefooncentrale, die ook naar buitenaf kan, maar je kan alleen maar naar een bepaalde provider "inbellen"

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar ik zat te denken aan een tcp/ip verbinding oid. Met ADSL heb je een vast ip-adres en op die manier zou je na verificatie door de firewall heen kunnen :? .

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Het kan wel, alleen nog nooit zelf gedaan.

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 10:05 schreef aceofbase het volgende:
Nee, maar ik zat te denken aan een tcp/ip verbinding oid. Met ADSL heb je een vast ip-adres en op die manier zou je na verificatie door de firewall heen kunnen :? .
dan zou je nog steeds met je bedrijf via je provider verbonden zijn slimmie :). En je kan niet rechtstreeks naar je zaak met adsl bellen. is point to point verbinding tussen jou adsl-modem en de telefooncentrale. Of ze moeten bij je werkgever ook ff een telefooncentrale aanleggen,dan kan ut denk ik wel, maar zal wel duur zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, misschien is er iets niet helemaal duidelijk. Het is wat mij betreft ook geen probleem om via de isp met de zaak verbonden te zijn. Dat ik geen verbinding kan krijgen zoals een dial-up verbinding snap ik natuurlijk ook. Maar hoe zet ik het op via de isp en is dit een beetje 'veilig' te maken?

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 10:17 schreef aceofbase het volgende:
Mmm, misschien is er iets niet helemaal duidelijk. Het is wat mij betreft ook geen probleem om via de isp met de zaak verbonden te zijn. Dat ik geen verbinding kan krijgen zoals een dial-up verbinding snap ik natuurlijk ook. Maar hoe zet ik het op via de isp en is dit een beetje 'veilig' te maken?
ahh..okeej..tis heel simpel. je ISP dient gewoon als een soort portal :). Tis net zo veilig als internetten (dus niet ech :P) Je kan nutuurlijk wel met beveiligde paginas gaan werken enzo blablabla. ik neem aan dat je nu ook al wel eens thuis werkt? Met Adsl zal het niet anders gaan dan nu :) (of mis ik nu weer de vraag? forgive meh, tis nog vroeg ;))

Verwijderd

Zoek eens op: Virtual Private Network...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Op dinsdag 13 november 2001 10:17 schreef aceofbase het volgende:
Dan zal de inbelverbinding op de zaak wel continue verbonden moeten zijn, in geval je verbinding wilt maken. Het is niet mogelijk om vanaf het 'internet' in te bellen op de modem van de zaak (recurse inbellen :?)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal tot nu toe. Heb nu in ieder geval wat ideeën voor het opzetten van een en ander. Ook dankzij de zoektip van ruben. op http://www.microsoft.com/msdownload/routing&rasdownnow.htm is o.a. een programmaatje te vinden op 'in te bellen' op ip-adres.
Pagina: 1