Ik heb een intel bx chipset (6vp2) en wil hier een Seagate Barracuda ATA III schijf aan hangen (40 GB). Maar die wil hij maar niet pakken in de bios. De kabels zitten goed aangesloten, maar hij ziet hem gewoon niet. Hij blijft hangen als hij de schijf wil detecteren. In een ander systeem doet hij het wel. Ondersteund dit BX board misschien geen ATA III? Of iets anders? Iemand hulp? Oh ja, ik heb de search gebruikt, maar kon niets vinden dat mij kon helpen.
Verwijderd
Misschien moet je de bios van je MB eens flashen.
Kun je de waardes van je HD niet invoeren in het bios ipv automatische detectie?
Normaal gesproken moet een nieuwe HD geen probs geven op een bx-bordje.
suc6
Kun je de waardes van je HD niet invoeren in het bios ipv automatische detectie?
Normaal gesproken moet een nieuwe HD geen probs geven op een bx-bordje.
suc6
De BX kent standaard inderdaad geen ATA100.. UDMA33 nog wel.. Maar dat moet geen probleem zijn, want die ATA100 is downwards compatible..
Misschien heb je last van de 32GB limiet die nog in je bios zit -> inderdaad een bios-upgrade..
En anders handmatig de hdd instellen op maximaal formaat, en een programma bij seagate gaan zoeken om toch de maximale grootte van je hdd te kunnen gebruiken?
Misschien heb je last van de 32GB limiet die nog in je bios zit -> inderdaad een bios-upgrade..
En anders handmatig de hdd instellen op maximaal formaat, en een programma bij seagate gaan zoeken om toch de maximale grootte van je hdd te kunnen gebruiken?
Is idd 32 GB limiet, dus bios flashen, dan werkt het wel.
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie