Toon posts:

[ASP/ACCESS] databasebeveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Voor een extranet willen een een beveiligd gedeelte in een site inbouwen. Tot nu toe hebben we de volgende maatregelen genomen:
database is een beveiligde directory (niet in de root)
code beveiligd (in het begin v/d code if waarde aanwezig then ga verder zo niet redirect...)

Nu is mijn vraag is het zinvol (lees makkelijk realiseerbaar) om een sommige informatie in de database te coderen, dus zodra de gebruiker info in de database stopt deze de coderen en zodra de database uitgelezen wordt de informatie te decoderen.
Als dit zinvol is zijn deze codeomzetters van het internet af te halen en gaat dit niet heel erg ten koste van de snelheid.
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom

Alvast bedankt

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Officieel zou je bijvoorbeeld gebruikersnamen encrypted in je database moeten opslaan... Ook bijvoorbeeld de rechten van je gebruiker zou je moeten encrypten. Het hangt er vanaf wat precies bij jou de "gevoelige" data is...

Ik heb bijvoorbeeld zelf een encrypter geschreven (zo moeilijk is het niet) en die als dll geregistreerd op het systeem en dan vanuit je asp pagina een systemobject aan maken. Dat scheelt zowiezo een hoop aan performance (dan gaat ie niet door de parser/compiler van asp heen maar direct door je systeem)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zeer goed mogelijk, voor proffesioneel gebruik zou ik je sterk aanraden gebruik te maken van www.aspcrypt.com

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 09:59 schreef raptorix het volgende:
Zeer goed mogelijk, voor proffesioneel gebruik zou ik je sterk aanraden gebruik te maken van www.aspcrypt.com
Bovenstaande link doet het niet

• raptorix
Op dinsdag 13 november 2001 10:03 schreef nick101 het volgende:

[..]

Bovenstaande link doet het niet
Sorry moest http://www.aspencrypt.com/ zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 10:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Sorry moest http://www.aspencrypt.com/ zijn
dank voor de tip

Heb je hier zelf ook ervaring in, en zo ja wat zijn je ervaringen

• raptorix
Op dinsdag 13 november 2001 10:24 schreef nick101 het volgende:

[..]

dank voor de tip

Heb je hier zelf ook ervaring in, en zo ja wat zijn je ervaringen
Wij gebruiken het hier eigenlijk voor een totaal ander doeleinde, voor elke record in de database word een hash aangemaakt, hetzelfde wordt met de data van een importbestand, vervolgens voert checkt een query welke hashes niet overeenkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 10:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wij gebruiken het hier eigenlijk voor een totaal ander doeleinde, voor elke record in de database word een hash aangemaakt, hetzelfde wordt met de data van een importbestand, vervolgens voert checkt een query welke hashes niet overeenkomen.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, wat is bijvoorbeeld een "hash"?
En is het softwarepakket geschikt voor mijn eisenpakket puur encrypten van data in een database, zodat als de database wordt gekraakt de kraker niets aan de gegevens heeft.

• raptorix
Op dinsdag 13 november 2001 10:54 schreef nick101 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, wat is bijvoorbeeld een "hash"?
En is het softwarepakket geschikt voor mijn eisenpakket puur encrypten van data in een database, zodat als de database wordt gekraakt de kraker niets aan de gegevens heeft.
Daar is het voor gemaakt ja, dit product is zo een beetje de standaard qua encryptie op vb gebied.
Pagina: 1