Toon posts:

Wat voor OS zal ik nemen :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik internet veel.gebruik veel KaZaA, mp3 + film downloaden
en kijken natuurlijk.
Wat voor OS zal ik eens nemen :?
XP, Beos of Linux

Wat is voor mij het best :?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
hangt er van af, al het bovenstaande kan prima op alle 3 de systemen (hoewel ik betwijfel of kazaa voor beos bestaat aangezien beos dood is), alleen als je bepaalde windos only-apps hebt dan kom je uit bij windows (kazaa is er iig voor linux en werkt prima)

Ik raad je iig Linux te proberen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

neem nieuwe suse of readhat (slechte server distro's maar perfect voor dekstop, is mijn mening)

deze hebben ook wine (om win apps te draaien)

groet,

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Als je alleen KaZaA ermee wilt doen kan linux best... alleen verder kan je (of ik) met linux niet zoveel doen.. qua games enz persoonlijk zou ik voor windows XP gaan alleen is die wel duur (als je geen kabel hebt)

Twitter

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
windows 2000 is ook nog een optie die is wel goedkoper dan xp :) en naar mijn mening relaxter B-)

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op dinsdag 13 november 2001 08:04 schreef Goten het volgende:
Als je alleen KaZaA ermee wilt doen kan linux best... alleen verder kan je (of ik) met linux niet zoveel doen.. qua games enz persoonlijk zou ik voor windows XP gaan alleen is die wel duur (als je geen kabel hebt)
waarom moet je kabel hebben voor xp??
goede vrienden is vaak ook genoeg.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 15:57
Waarom geen dual-boot? :)
WinXP voor die apps die puur alleen onder windhoos werken... en Linux om mee te klooien...

Gouden combinatie! :Y)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 08:09 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
windows 2000 is ook nog een optie die is wel goedkoper dan xp :) en naar mijn mening relaxter B-)
hehe inderdaad ja, veeeel relaxter

maar ik zou inderdaad gewoon linux erbij installeren, en die ook gewoon standaard te booten
moet je dan iets doen wat (om een vreemde reden ;) ) niet onder linux werkt, boot je even naar windows (of je gebruikt wine, al kan ik daar zelf niets over vertellen want ik kreeg het niet goed werkend (maarja ik heb er eerlijkgezegd ook niet veel moeite voor gedaan)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• blouweKip
alleen verder kan je (of ik) met linux niet zoveel doen..
Noem es iets dan, ik doe er praktisch alles mee (internet, mail, games(3d), dev, graphics, office, films, muziek etc)

• Dennahz
  • Laatst online: 10:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Nou ik kan bijvoorbeeld niet mijn games (windows games..) zoals quake spelen en als ik nieuwe spellen wil zijn ze niet voor linux of zie ik dat verkeerd?

Twitter

• blouweKip
De hele quake serie draait toch echt op Linux en hoewel MS er alles aan doet om om die reden OpenGl weg te krijgen komen er steeds meer ports uit...idd nog niet de hoeveelheid die nu voor windows uitkomt maar wel vaak de spellen die de moeite waard zijn (grooste deel van de spellen is tegenwoordig waardeloos)

quake1/2/3/unreal1/UT/sin/shogo/rune/simcity3000/mindrover/creatures internet edition/halflife+cs(wine)/homeworld(wine)/rtcw/tribes2/de meeste mods voor ut/q3 /aplha centauri/heavy metal fakk2/deus ex/sof/decent3 etc

Ik denk dat sof 2, jedi knight II: jedi outcast en doom3 ook zullen uitkomen voor linux..

Het mooiste is dat t ook nog sneller draait bij dezelfde drivers tov windows

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Heel makkelijk:
1 Wat ken je al?
2 Welk os kennen je vrienden het best (en gebruiken ze ook)?
3 Hou je van een 'pipo de clown' GUI?

3 is voor XP. Je kunt het allemaal af zetten (gelukkig).

minds are like parachutes, they work only when opened.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Kazaa is gewoon een Gnutella client, die zijn er voor Linux genoeg.. Is echter een r*k protocol, hopen dataverkeer genereren als je niet download, zelfs als ik niet eens zoek en er geen bestanden gedeeld zijn! Sindsdien heb ik Audiogalaxy Satellite..

Ik zou eigenlijk sowieso niet voor Beos gaan, waarom moge duidelijk zijn.. Tis dood..

Dan Linux, als je er verstand van hebt, gewoon doen! Ik gebruik het naast Windows XP en met mijn 0,1% ervaring kan ik er prima wat simpele dingen mee doen. Tis stabiel, lekker vlot..

Windows XP is bij mij ook lekker vlot en stabiel, Windows 2000 staat ook bekend als zijnde zeer stabiel.. Keuze genoeg!

Conclusie, aan de hand van jouw ervaring en persoonlijke voorkeur mag je een keuze maken tussen Windows en Linux, kies je voor Linux dan mag je zoeken naar een passende distro.. Meer dan genoeg threads daarover :P

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

2K goedkoper dan XP? Me aars!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 13 november 2001 11:29 schreef TripleM het volgende:
...
Kazaa is gewoon een Gnutella client
...
zekersteweten?? ik d8 dat Kazaa/Morpheus op het MusicCity network zaten, dat is toch niet dezelfde als Gnutella??

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

zekersteweten?? ik d8 dat Kazaa/Morpheus op het MusicCity network zaten, dat is toch niet dezelfde als Gnutella??
Je hebt gelijk... Kazaa is geen Gnutella kloon.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op dinsdag 13 november 2001 11:29 schreef TripleM het volgende:
Kazaa is gewoon een Gnutella client, die zijn er voor Linux genoeg.. Is echter een r*k protocol, hopen dataverkeer genereren als je niet download, zelfs als ik niet eens zoek en er geen bestanden gedeeld zijn! Sindsdien heb ik Audiogalaxy Satellite..

Ik zou eigenlijk sowieso niet voor Beos gaan, waarom moge duidelijk zijn.. Tis dood..

Dan Linux, als je er verstand van hebt, gewoon doen! Ik gebruik het naast Windows XP en met mijn 0,1% ervaring kan ik er prima wat simpele dingen mee doen. Tis stabiel, lekker vlot..

Windows XP is bij mij ook lekker vlot en stabiel, Windows 2000 staat ook bekend als zijnde zeer stabiel.. Keuze genoeg!

Conclusie, aan de hand van jouw ervaring en persoonlijke voorkeur mag je een keuze maken tussen Windows en Linux, kies je voor Linux dan mag je zoeken naar een passende distro.. Meer dan genoeg threads daarover :P
Hee, gebruik jij audiogalaxy onder Linux? Zo ja, dan wil ik daar moet ik dat ook maar eens gaan installeren.

• ChromeFR
  • Laatst online: 01:35
Windows XP, dat lijkt me helemaal duidelijk! Draait goed toch??!??! Bij mij wel en bij jou ook! Doei!

Verwijderd

Als je deze vraag door anderen moet laten beantwoorden, is je enige optie windows. En dan windows 2k of XP, aangezien dat de enige zijn die redelijk schijnen te draaien.

Voor Linux moet je een heleboel ZELF (jaja) uitvinden. Dus dat lijkt me dan niet de beste keus voor je.

Succes!

• AkaXakA
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Op dinsdag 13 november 2001 13:16 schreef razor_harm het volgende:

[..]

Je hebt gelijk... Kazaa is geen Gnutella kloon.
Idd, Kazzaa, MusicCity gebruiken Fasttrack ( in NL ontwikkeld !)
en Limewire, Gnut, Mutella, Hagelslag (ook NL :) ) gebruiken allemaal Gnutella. Ik zou Limewire aanraden....

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op dinsdag 13 november 2001 13:42 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Hee, gebruik jij audiogalaxy onder Linux? Zo ja, dan wil ik daar moet ik dat ook maar eens gaan installeren.
http://www.audiogalaxy.com/downloads/AGSatellite0520-static.tar.gz

Of zoek even op freshmeat naar Audiogalaxy.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025

Haywire

Als je deze vraag door anderen moet laten beantwoorden, is je enige optie windows.
[...]
Voor Linux moet je een heleboel ZELF (jaja) uitvinden. Dus dat lijkt me dan niet de beste keus voor je.
Vind ik een beetje kort door de bocht. De interesse is er kennelijk wel, dus dan is het best leuk om Linux (of een andere gratis Unix, zoals FreeBSD?) eens te bekijken. Als je het nog niet kent, dan lijkt het me inderdaad wel een slecht idee om het als enige OS te gebruiken, want het kost inderdaad wel wat moeite om je draai ermee te vinden. Tip: koop een goed boek over Linux als je ermee aan de slag wilt, bijvoorbeeld "Running Linux" van uitgeverij O'Reilly.

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op dinsdag 13 november 2001 12:38 schreef limoentje het volgende:
ik d8 dat Kazaa/Morpheus op het MusicCity network zaten, dat is toch niet dezelfde als Gnutella??
Klopt, ik was in de war met Xolox.. Da's de Gnutella client die ik bedoelde.. :)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Windows 2000 natuurlijk :)
Pagina: 1