Toon posts:

lite-on 24-10-40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey daar allemaal..ben nieuw hier en ben geen expert hierin maar wie weet willen jullie helpen.
heb een lite on 24 speed maar draait een progr. van 600 mb in 5 a 6 minuten.kan toch veel sneller dan dat?? en de Nero cd die erbij zat wil geen run test uitvoeren ;(
heb hem al geflashed naar 5s01-5soz.weet ook niet wat dit deed maar zal wel goed zijn :?
hopelijk weten jullie hier meer over en kunnen m,n probleem oplossen.. |:(

Verwijderd

Wat zijn je systeemspecificaties? rpm van harde schijf bijvoorbeeld

Verwijderd

Topicstarter
een amd duron 750 mhz.met 256 ram.
20gb quantam fireball.zal wel 5400 toeren zijn??
win xp pro,sounblaster live value,logitech cordless optical,hp 930c,ASUS V7100,ASUS DVD 12-40. en dan natuurlijk de lite-on 24-10-40

Verwijderd

Je hebt m'n specs ook wel gezien. Ik doe er op z'n snelst 4.5 minuut over. Maar heb dan ook een 7200 rpm. Ik denk dat je heel blij mag zijn met die 5/6 min. Een brander brand ook niet een gehele cd op 24 speed, hij begint lager en eindigt op 24x, vraag me niet waarom. Jouw HD kan een bottleneck zijn lijkt mij, aangezien deze 5400 toeren is.

Verwijderd

Topicstarter
een bottleneck??? en waar kan ik mn toeren zien dan???
thanx voor de reply

Verwijderd

Moet je ff typenummer bekijken in apparaatbeheer in systeem. Of op je hd kijken, daar staat het sowieso op

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:33

Marc H

- - Is wakker - -

Je moet even ultra dma enabelen.

(en dat doe je dus op de IDE controller, niet op de liteon).

Een hd de bottleneck? lijkt me niet, tenzij je een HEEEL oude schijf hebt. Ik fik met mijn Lite-on 24x in 4:30 een cdtje vanaf een 40 GB 5400rpm IBMmetje, via mijn 100mbit netwerkje.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Iedere beetje moderneharddisk haalt zeker wel 3600 kb/s, hoeveel toeren ook...

Je kunt zien of je goed brand, want tijdens het branden mag je buffer in principe niet leeglopen. Ikzelf brand een 80 minuten CD on-the-fly in 4 minuut 30.

Zorg wel dat je DMA hebt aanstaan (zie search voor hoe dat werkt), en misschien moet je even je harddisk defragmenteren ?

Mother, will they like this song?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jep, kan sneller :P
zoals al gezegt: udma in de bios aanzetten en dma in windows aanzetten :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

ik zou kijken of je cd's wel 24speed aan kunnen? en anders id et je hd of je dma settings

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 16:51 schreef Marc H het volgende:
Je moet even ultra dma enabelen.

(en dat doe je dus op de IDE controller, niet op de liteon).

Een hd de bottleneck? lijkt me niet, tenzij je een HEEEL oude schijf hebt. Ik fik met mijn Lite-on 24x in 4:30 een cdtje vanaf een 40 GB 5400rpm IBMmetje, via mijn 100mbit netwerkje.
tja jongens .. zoals ik al zei ben ik hier niet echt een kei in,maar waar zit die ultra dma dan???en ik heb trouwens een 7200 rpm hd..en dat udma???? please help me..ik wil jullie advies graag opvolgen maar weet niet hoe dat te doen...

Verwijderd

Zoals hier boven is gemeld zou het goed aan de (kwaliteit van de)CD kunnen liggen. In een test van de lite-on kwam ik het volgende tegen:

As you can understand the LiteOn 24101 CD-RW contains a predefine list with good quality media. When the CD is in that list, the drive burns at a pre-specified speed with pre-defined writing strategy and you have the maximum writing speed. When an unknown disc is inserted the drive will burn it with specified speed, default strategy and running OPC at the same time. Last when bad quality disc is inserted, LiteOn 24x will burn at vari-speed in order to produce the maximum quality result.

Het complete verhaal vind je hier:
http://www.cdrinfo.com/hardware/liteon24102/index.shtml

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:34

Copyman

Dode muis

Ik had precies hetzelfde probleem als jij in het begin... Ik had toen mijn VIA 4in1 Drivers nog niet geinstalleerd, deze heb ik geinstalleerd (v4.35) en tergelijkertijd DMA aan gezet in: Configuratiescherm -> Systeem -> Apparaatbeheer -> CDROM -> Liteon selecteren, en daar bij de eigenschappen DMA aan vinken.

Dus misschien een VIA 4in1 update? :) Of misschien heb je die helemaal niet geinstalleerd? :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 12:22 schreef Copyman het volgende:
Ik had precies hetzelfde probleem als jij in het begin... Ik had toen mijn VIA 4in1 Drivers nog niet geinstalleerd, deze heb ik geinstalleerd (v4.35) en tergelijkertijd DMA aan gezet in: Configuratiescherm -> Systeem -> Apparaatbeheer -> CDROM -> Liteon selecteren, en daar bij de eigenschappen DMA aan vinken.

Dus misschien een VIA 4in1 update? :) Of misschien heb je die helemaal niet geinstalleerd? :)
volgens mij wel .. maar die dma gebeuren heb ik al bekeken via mn xp pro... maar die staat al aan.. en ik had wel via drivers maar heb je toevaliig ook de site waar ik precies diegene binnen kan halen die je bedoelt??

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op woensdag 14 november 2001 02:18 schreef phantom2k het volgende:
ik zou kijken of je cd's wel 24speed aan kunnen? en anders id et je hd of je dma settings
Volgens mij kan bijna alle 8x certified media ook gewoon 24x aan... alleen niet certified ja boeien, als het maar werkt en dat doet het dus vaak wel :Y

Mother, will they like this song?

Pagina: 1