Toon posts:

PIII 700 @ 450

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers :r, nadat ik een tijdlang van ramp en tegenspoed gespaard ben gebleven, sloeg vorige week het noodlot opnieuw toe in mijn feilloos *D gemodde case...
Mijn pentium III, die steeds feilloos heeft gewerkt op 700 Meggies heeft plots de doek in de ring geworpen en draait nu nog maximum 450!!! |:( |:( De lul!
OK, ik ben zelf ook een lamzak :7 maar dat wil niet zeggen dat mijn compie dat ook moet worden!!! >:)
Ik heb al verscheidene keren mijn IRQ's nagekeken en alles lijkt in orde. Ook de FSB is op en top in orde.
De tempies zijn dankzij mijn zelfgebouwd en tevens onovertroffen koelingssyteem 8-) nooit te hoog geweest.
Ik heb met andere woorden steeds met zorg mijn compie behandeld (behalve die ene keer dat ik zijn MoBo bijna in gruzzelementen gedremeld heb... >:) ), en nooit heeft ie zijn dankbaarheid betuigd! |:(
Wat moet ik met deze halfverlamde proc???
Ik wilde 'm namelijk net volgende week overclocken tot 950... :P
Nog even dit: voor jullie gaan flamen enzo wil ik ff zeggen dat ik de FAQ heb gelezen en de search heb gebruikt... :Z

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Hoe zou het leven zijn zonder smilies..... :Z

Systeem | Strava

Verwijderd

...

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 01:57 schreef NoStra het volgende:
je FSB staat toch echt niet goed......check maar met sisoft sandra of cpuid

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:39

breinonline

Are you afraid to be known?

Op dinsdag 13 november 2001 01:45 schreef prisma het volgende:

Wat moet ik met deze halfverlamde proc???
Eh... gokje, nieuwe kopen? :+

En serieus: ik heb geen flauw idee hoe dit komt. Multiplier staat ook ok enzo?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Hmmmm... je hebt 'm waarschijnlijk ge-UnderClocked :z
Ff heeeel goed nakijken of je voltage, FSB & Multiplier goed staan....
Want het klinkt dat je de multiplier veeeels te laag hebt staan :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Geen idee hoe dit komt :?

Maar mijn 650 draait al 2 jaar gewoon lekker op 865 :Y)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Oh oh, , en leven zonder smilies, stel je voor, en ja bij intel altijd kijken naar de multiplicator....

Uhm , leer een ander vak >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zou de proc even onder de loep nemen
daarmee wil ik zeggen,

test de proc even op een ander bordje (wil de compu boer wel voor je doen) en kijk wat er gebeurt.

edit:

doelloos antwoord maar wat ik wil zeggen is eigenlijk dit:
het kan aan zoveel dingen liggen en vaak kom je er niet achter waar het aan ligt.

back to the drawing boards :)

\0/

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Op dinsdag 13 november 2001 09:27 schreef psygho het volgende:
Oh oh, , en leven zonder smilies, stel je voor, en ja bij intel altijd kijken naar de multiplicator....

Uhm , leer een ander vak >:)
multiplicator? Huh? Oh!!! Multiplier! *s*

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

[b]Want het klinkt dat je de multiplier veeeels te laag hebt staan :)
:Z Heerlijk, dat goede advies op de vroege morgen. Een PIII heeft een ge-lockte multiplier, dus daar kun je best een uurtje je hoofd over gaan breken, maar dat wordt je echt niks wijzer van :Z

Nu even naar het probleem: zoals hierboven al geopperd, neem je proc ff mee naar de compuboer om het daar te laten testen, doen ze vaak ff voor niks. Uit je verhaal begrijp ik dat je de cpu nog nooit overklokt heb laten draaien. Mijn Duron (altijd overklokt geweest) weigert tegenwoordig langdurige dienst op zijn eigen kloksnelheid. Als hij niet overklokt is, werkt hij niet meer goed. Denk dus niet dat dit bij jou het probleem is.
Hou oud is je cpu, Intel geeft namelijk 3 jaar garantie op die lieve dingetjes. Mocht hij dood zijn, kun je gewoon een nieuwe krijgen :)

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op dinsdag 13 november 2001 09:39 schreef toastingnow het volgende:

[..]

multiplicator? Huh? Oh!!! Multiplier! *s*
ja das schrikken he een correcte nederlandse benaming voor een engels woord >:), kom je tegenwoordig vaak niet meer tegen :), nou of je moet mamaplank ook goed vinden..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
merk je dan ook echte snelheids vermindering? Of staat er alleen in je bios dat je een 450mhz cpu hebt? Heb je misschien recent je bios geupdate dat dat verkeerd gegaan is?

Verder zou ik inderdaad ff met een software matig progje (CPUcool / SoftFSB / Sandra) ff checken hoeveel de WERKELIJKE snelheid is, misschien is deze wel gewoon 700..

Maar ja, anders kun je hem via softfsb gewoon omhoog zetten. Lijkt me niet een CPU probleem dit, meer een moederbord/bios probleem

Groetjes

Verwijderd

Heej dat heb ik een keer gehad met een proc toen ik de serial id aanzette!

Verwijderd

7 x 100 = 700
7 x 66 = 460, mischien dat ie het afrond naar 450?

en garantie van 3 jaar is toch aleen bij retail? d8 dat oem maar 1 jaar had nl.

Verwijderd

Topicstarter
mijn multipliers staan goed! :r

Verwijderd

ja dat kan ook niet anders, die zijn gelockt....... maar je fsb ook dan?

• Epsilon
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

Op dinsdag 13 november 2001 01:45 schreef prisma het volgende:
....toe in mijn feilloos *D gemodde case...
....mijn zelfgebouwd en tevens onovertroffen koelingssyteem 8-)....

....Ik wilde 'm namelijk net volgende week overclocken tot 950... :P.....
beeeeetje eigendunk, laat je mod enzo dan zien of geef een link ervan >:)

ervan uitgegaan dat je proc eerst 450 liep en nu op 750 heeft gelopen. ga ik er van uit dat je FSB weer op de oude stand staat (bijvoorbeeld door het veranderen van cas3 naar cas2 en dan erachter komen dat hij het niet doet)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Sommige moederborden hebben een safe-boot systeem (of hoe je het dan noemt) dan word de fsb op 66 gezet en het voltage op standaard... misscchien is dit idd gebeurt zoals iemand in 1 van de vorige posts al zei. Ik zou het voor de zekerheid even checken met wcpuid of sisoft sandra ofzo.

Veel Suc6

:: btw ::
De multiplier van een Intel p-3 is dus niet unlockbaar of word niet geunlocked uit de fabriek geleverd (alleen bij hele zeldzame exemplaren, maar die zie je over het algemeen niet in de winkel). Dus met je multiplier is sowieso niets mis.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens vanalles geprobeerd en mijn probleem is opgelost. Volgens mij had het in ieder geval iets te maken met die vage serial ID modus.
Thanx to all, tweakers. See you all again next time!
*D

Verwijderd

graag gedaan B-)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 11:31
Doei.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.