Toon posts:

Alpha machine?!

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan voor een miezerig bedrag een tweede hands alpha halen. Specs weet ik niet, maar 't zijn hele zware en werden gebruikt voor zware grafische ontwerp paketten. Nieuwwaarde was ongeveer 20.000 nederlands guldens (2 jaar terug).

Maaruh, alpha zegt me helemaal nix. Heeft hier iemand misschien ervaring met die bakken? Of weet iemand waar ik wat info over die dingen kan vinden.

XAQT

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd

Topicstarter
die had ik ook gevonden, maar compac is toch niet de maker van die dingen!?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Regel specs... Miezerig bedrag is leuk... Altijd doen als het iets voorsteld... Denk dat er anders hier wel voldoende andere geintresseerden rondlopen die ze wel van je over willen nemen... Op zo'n alpha draait geen windows, maar linux draait er prima op, zeker op die nieuwe snelle aso bakken :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 13 november 2001 00:48 schreef XAQT___ het volgende:
die had ik ook gevonden, maar compac is toch niet de maker van die dingen!?
Een paar jaar geleden is DEC (de maker van de Alpha's) overgenomen door compaq...

Daardoor is ook de website etc overgegaan naar compaq (was dus eerst www.dec.com)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 13 november 2001 00:48 schreef Kippenijzer het volgende:
Op zo'n alpha draait geen windows
NT4 in principe wel, maar schijnt niet zo stabiel te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, okay.. kheb ff gemailed over de specs. Met een beetje mazzel morgenvroeg wel een reply.

Misschien kan me 486 / p200 server combo dan de deur uit voor een lekkere zware alpha 8-)

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Als ze er meer dan 1 te koop hebben, just let me know ;)

My software never has bugs, it just develops random features...

• Kippenijzer

Kippenijzer

Op dinsdag 13 november 2001 00:49 schreef ACM het volgende:

[..]

Niet stabiel? Nee, inderdaad... Op een cache-loze axp133pci niet nee... Op mijn 266MHz EB164 draait hij eng snel, ik schrok er zelf van... Nu Linux er nog stabiel op krijgen (ie Slackware ALPHA... Da's niet zo stabiel, ontdekte ik...)

Verwijderd

Ik weet niet of het wat is , maar er is een debian port voor de alpha: http://www.debian.org/ports/alpha/ . Wellicht heb je er iets aan.

Verwijderd

Oh ja en op z'n kast kan je met wat moeite ook de
binaries van een x86 draaien onder Win NT (4).
Met iets van fix32 of kix32.

Nee dat benne best leuke dingen, alleen how to get the software.
NT 4 werd geleverd met een alpha release dacht ik.
Daarna niet meer, bestaat misschien wel, maar staat niet
meer op de CD.

Verwijderd

Topicstarter
Damn, deal gaat niet door. De alpha's worden geregged op de naam van de medewerker en die wil 'm dan niet doorverkopen :(

Meerdere kopen kan al helemaal niet :'( :'(

• SenZatioN

SenZatioN

Improvise...

Jammer voor je, bedankt ieg.....

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik sprak vandaag nogmaals die jongen van wie ik die Alpha kon kopen. Het zijn 600Mhz bakkies met 256Mb RAM... Hij zou nog es navragen of hij er niet 1 kon halen (Na veel aandringen :))

150,- -> El Extremo Cheapo server 8-)

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

600mhz alpha... leuk

die dingen zijn 64 bit
die dingen hebben een hoge bus
die dingen zijn RISC
he geheugen management is anders opgebouwd.

daarom kunnen ze (good getuned) veel harder lopen als een bak op dezelfde klok. Was bij mij op het werk ook zo, daar kon onze alpha 400mhz een 600MHZ PIII inhalen.

let er wel op dat installeren van die bakken anders gaat dan met een normale PC.

laatste waarschuwing:
BLIJF MET JE FLIKKEN VAN DE COOLER AF !!!!
aangezien alpha's niet voor niets de naam "kookpitten" gekregen hebben (ooit een keer goed verbrand).

kan je zo'n deal ook voor mij regelen :D

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Topicstarter
kweet niet, ik heb 'm wel gezegd dat als ie 't toch rond krijgt, dat ik er wel 6 wou. Dus...

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

* deadinspace is ook geinteresseerd... en heeft daar meer dan f150 voor over :7

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
er zijn zelfs nog beta's van win2000 die erop draaieden (final release niet meer helaas)

A wise man's life is based around fuck you

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ben ook wel geinteresseerd. Please houd ons op de hoogte.

• ESteg
  • Laatst online: 11-08 18:27
Nou en of dat interessant klinkt... :P

Wanneer kom je meer te weten of dit doorgaat, of niet - is dat al bekend?

• SenZatioN

SenZatioN

Improvise...

Ik hoop voor je dat die deal doorgaat ;)
Natuurlijk ben ik nog steeds geinteresseerd....

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
zet mij ook maar op het lijstje met 'belangstellenden'

kan nog wel een rekenknechtje gebruiken thuis :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik ben eventueel ook wel geintereseerd, mijn oude server is eigenlijk wel aan vervanging toe.

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

als je er een gameserver van kunt maken(of zware FTP ofzow), zet mij dan ook maar op de lijst :)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

* active2 is ook iemand die van alpha systems houdt zeker als linux om de hoek komt kijken

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik spreek 'm 't weekend weer. Dus dan weet ik meer. (tis dus niet zeker he! Misschien krijg ik er geen een :( )

btw, ik zag gisteren op de nVidia site dat ze Detonater XP 64 bit drivers hebben. Waarvoor zijn die? Is er ook een Alpha XP versie?

Verwijderd

Als je meerdere kunt krijgen wil ik er ook wel een, om mijn linux server te vervangen..
deze draait nu op ee n 266 met 96 MB geheugen...

"SO LET ME KNMOW..."

groetjes RKM

• ESteg
Ik denk dat de XP 64 drivers bedoeld zijn voor de 64-bit versie van Windows XP, dus bedoeld voor de Intel Itanium (?) procs. - correct me if I'm wrong.

Zei iemand hier niet dat Alpha's sowieso een 64-bit architectuur hebben? Ik ben zelf verder niet bijster bekend met dit Alpha fenomeen ;)

• ESteg
Oh ja, en XAQT, weet je toevallig al in wat voor behuizing ze 'verpakt' zijn? Even aangenomen dat je ze inderdaad kunt kopen, that is... :9

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

nou.. als we er toch van uit gaan dat je er meer kunt krijgen... :)
count me in..
Ik wil ook wel meehelpen sjouwen hoor....

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 00:49 schreef ACM het volgende:
Stabiel is het wel, het is alleen puur zonde om een 32bit OS op een 64bit machine te draaien. NT4 maakt totaal geen gebruik van de Alpha architectuur. Geldt ook voor de Win2K beta's overgens.... hou er ook rekening mee dat er heel weinig NT4/Alpha native applicaties zijn. MS-VB, MS-C++, MS-Word97, MS-Excel97 en BackOffice.. daarmee houdt het wel zo'n beetje op. Oh ja, Sound Forge en LightWave ook nog ;)
Je kan wel x86 binaries draaien m.b.v. FX!32, maar ideaal is het natuurlijk niet en lang niet elk programma werkt! Overgens, sinds Compaq Digital heeft overgenomen is de development ervan gestopt :(

Drivers voor NT4/Alpha zijn ook een probleem, ze zijn er nauwelijk, en x86 drivers gaan niet werken met FX!32.

2 de rest:
Alpha's kunnen wel meer dan NT4 en Linux draaien, here we go:

- NetBSD
- FreeBSD
- OpenBSD
- Linux (diverse distro's)
- True64 (aka Digital UNIX, aka OSF/1)
- VMS

• ESteg
Wat Linux betreft ben ik nu nog een compleet rund om het zo maar eens te zeggen, maar ik vroeg me dit af n.a.v. het verhaal van Warp:
Als een x86 driver van NT niet werkt op een Alpha machine, hoe zit dat dan met de Linux drivers van hardwarefabrikanten?? Werken die ongeacht de architectuur van het systeem? :?

• The_Ghost

The_Ghost

die zul je vaak zelf moeten compilen... je compiler compileert de zaak voor de architectuur waar je op werkt (mits je niet anders aangeeft, of een cross-compiler gebruikt)

en het hangt ervanaf waarover we praten.. pci kaarten bijvoorbeeld werkt wel, pci is standaard, het zijn de hele speciale dingen waar je problemen mee zou kunnen krijgen.. maar meestal is dat wel opgevangen in je distro... ik denk dat het weinig problemen op zal leveren..

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Zeer strak, mocht je er toch een aantal kunnen overnemen, ben ik zeker een gegadigde, heb er ook wel meer dan 150 piek voor over..

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik heb zelf een 266MHz ALPHA waar zelfs NT4 nog snel op draait ( puur voor linux-install doeleinde er effe op gehad :) ) Maar een goede 600MHz ALPHA is een rekenmonster :-)

Echt, regel zoiets! Da's nog eens leuk als server :-)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
XP ondersteund toch 64 bits architectuur, of ben ik mis :?
Is wel eens leuk om te weten hoe dat er dan eventueel opdraait :)

Wel strak, is weer eens wat anders dan die standaard 32 bits architectuur...
Kun je vast hele leuke dingen mee doen, maar zoals al gezegd, waar haal je in vredesnaam al die software weg die er eventueel mee overweg kan..

Verwijderd

Topicstarter
Er is aardig wat interesse voor de Alpha's. Ik heb die jongen net nog ff een mailtje gestuurd en verwacht wel snel antwoord.

Ik kan er momenteel al 15 kwijt, dussuh, als 't al niet wil, loont het misschien nog wel de moeite om buiten die jongen om het bedrijf rechtstreeks te benaderen.

Zijn ze ook van het spul af. *D

ESteg, behuizing weet ik nix van. Maar voor ik het spul aanschaf weet ik de preciese specs wel en die post ik dan uiteraard.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 20 november 2001 13:00 schreef Sundead het volgende:
Is wel eens leuk om te weten hoe dat er dan eventueel opdraait :)
XP gaat daar niet op draaien lijkt mij. Om te beginnen is het een totaal andere CPU dan x86 (zeg maar net als de mac van de PC verschilt... de ietwat modernere macs zijn ook 64 bit btw).
Op dinsdag 20 november 2001 12:33 schreef ESteg het volgende:
Wat Linux betreft ben ik nu nog een compleet rund om het zo maar eens te zeggen, maar ik vroeg me dit af n.a.v. het verhaal van Warp:
Als een x86 driver van NT niet werkt op een Alpha machine, hoe zit dat dan met de Linux drivers van hardwarefabrikanten?? Werken die ongeacht de architectuur van het systeem? :?
Verreweg de meeste drivers van GNU/Linux zitten in de kernel. Als je deze compilet met de juiste opties en drivers aan/uit, zou het moeten werken.
Dit verschilt nogal van het losse drivermodel van bijvoorbeeld Windows.
Op dinsdag 20 november 2001 14:16 schreef XAQT___ het volgende:
Maar voor ik het spul aanschaf weet ik de preciese specs wel en die post ik dan uiteraard.
* deadinspace houdt zich aanbevolen :)

Verwijderd

Topicstarter
stond al genoteerd :)

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

als er nog eentje overblijft...
ik bied me wel aan ;)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Kippenijzer

Kippenijzer

Het Mobo + Proc los verkoop je nog voor 150 piek... Met gemak... Ik denk dat die hele systemen wel >1000 piek op kunnen brengen... 600MHz alpha's zullen qua verdere uitrusting ook niet de kinderachtigste bakken zijn...

En XP ondersteund 64 bits... Ja... Maar dan wel Intel Itanium 64bit = x86-64 dus... En dat heeft NIETS met een alpha te maken... Linux of NT4 of de 2e rc van W2K kan erop...

Verwijderd

Topicstarter
't zijn alleen de Alpha, keyboard en muis. Zijn gebruikt voor zware grafische (industrieele) apps... Dus er zit een goede videokaart in, verder weet ik nog nix.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:04

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Op maandag 19 november 2001 21:36 schreef zwelgje2 het volgende:
er zijn zelfs nog beta's van win2000 die erop draaieden (final release niet meer helaas)
Heeft iemand die Beta? Ik krijg binnen kort ook zo'n apha'tje, waar nu NT4 op draait. Lijkt me gein daar die 2000beta op te knallen.

http://www.compaq.com/alphaserver/archive/5300/index.html voor de specificaties.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• ESteg
Vol verwachting klopt ons hart....

* ESteg leunt achterover en ziet zich al helemaal zitten achter z'n Alpha server... 8-)

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

zou je d'r ook lekker een }:O -tje op kunnen draaien? >:)

Zou ook een leuk sinterklaas-kadootje zijn :9~

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 07:39
Count me in...

Ik wil er ook wel eentje kopen. Kan een mooi Unix workstation worden :9~

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 12:33 schreef ESteg het volgende:
Bij Linux (en de *BSD unices) worden de drivers als source meegeleverd met de kernel; deze worden gewoon als Alpha native binary compiled. De hardware support onder *BSD en Linux is veel beter dan onder NT4 (en Win2K).

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 13:00 schreef Sundead het volgende:
Ja, MAAR... alleen de IA/64 van Intel. De term die Microsoft gebruikt is een beetje misleidend. Windows IA/64 was een betere naam geweest.

(Recente) SPARC, HP/A en MIPS CPU's b.v. zijn net als de Alpha ook 64bit, maar het zijn wel kompleet verschillende architecturen.

M.a.w. een 64bits Linux binary die op een MIPS machine gecompileerd is zal niet op een Alpha werken en vice versa...

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 16:15 schreef magic_nl het volgende:
Heeft iemand die Beta? Ik krijg binnen kort ook zo'n apha'tje, waar nu NT4 op draait. Lijkt me gein daar die 2000beta op te knallen.
Eén probleem... die beta's zijn expired, ik heb ze wel liggen, alleen heb je er heel erg weinig aan.

Als je Windows wilt draaien op Alpha zit je vast aan NT3.5, NT3.51 of NT4.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil er ook wel een.. maar kan me niet voorstellen dat ze die voor 150 verkopen. Een 600MHz alpha is echt wel meer waard (vooral omdat ie waarschijnlijk ook nog wel voorzien is van het nodige geheugen etc). Die bakken halen bij bepaalde toepassingen gewoon makkelijk de snelheid van een P3 1GHz (dus ook zonde om als internet-router te gebruiken).

• warp
  • Niet online
Oh, en een tip voordat jullie overhaast besluiten een Alpha te kopen:

Met NT zijn de mogelijkheden dus vrij beperkt (weinig software en nagenoeg geen drivers).

Bij *BSD en Linux is het DIY gehalte heel erg hoog, veel sourcecode is niet 64bit clean (lees ranzig en vies i386 only gecoded), waardoor het niet zomaar compiled op Alpha. Enige ervaring in C en C++ is wel vereist om veel software aan de praat te krijgen.

Ze vreten stroom (serieus) dus als je geen absurd hoge energierekening wilt moet je hem vooral niet 24/7 als server laten draaien. Daarbuiten zijn 600MHz Alphas zwaar overkill als gateway/router.

Hopelijk voorkomt dit wat frustraties, deze machientjes zijn alleen geschikt voor echte tweakers dus... ;)

Edit: some typo's :+

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik lust ook wel een lekkere alpha..kan snel draaien als de dpc }:O ofzo :-)

Count me in...

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• ESteg
Ik ben van plan om eerst wat ervaring op te doen met het ding (en met linux :)) en hem uiteindelijk te configureren als web- & mailserver om hem vervolgens onder te brengen bij een hostingprovider. Is dat te doen als ik daar de tijd voor neem, of ben ik zo überhaupt al te optimistisch bezig...??

Van wat ik hier trouwens zo onderhand gelezen heb zijn Suse, RedHat en Slackware zo'n beetje de meest 'aanbevolen' distributies. Ik heb gezien dat de eerste twee een speciale Alpha retail-uitvoering hebben, dat lijkt me in mijn "beginners" situatie (ik voel me jááren jonger worden :D) wel zo subtiel...

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 20 november 2001 18:56 schreef ESteg het volgende:
Van wat ik hier trouwens zo onderhand gelezen heb zijn Suse, RedHat en Slackware zo'n beetje de meest 'aanbevolen' distributies.
debian

• Bigs
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 18:56 schreef ESteg het volgende:
Ik ben van plan om eerst wat ervaring op te doen met het ding (en met linux :)) en hem uiteindelijk te configureren als web- & mailserver om hem vervolgens onder te brengen bij een hostingprovider. Is dat te doen als ik daar de tijd voor neem, of ben ik zo überhaupt al te optimistisch bezig...??
Met Linux meteen op een Alpha beginnnen? Da's wel grootmoedig :) (vooral als je het zelf nog moet installeren allemaal)

• im_ik
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

Wat was ook al weer een "klein" bedragje ?
Voor die dingen..

BTW: zijn het niet deze dingen (PWS600a :9~

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik heb ook wel belangstelling voor een of twee. houd mij ook op de hoogte. unicronbot@hotmail.com

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• ESteg
Met Linux meteen op een Alpha beginnnen? Da's wel grootmoedig :) (vooral als je het zelf nog moet installeren allemaal)
Anders kan ik hem altijd nog als bijzettafel gebruiken... of als voetenbankje, gelijk lekker warm ;)

Nee maar serieus, als ik dan tóch aan de Linux ga, dan meteen maar goed... en ik ga hem toch niet als werk-machine gebruiken, dus dat sommige programma's niet overweg kunnen met de Aplha, lijkt me wel overkomelijk.

Zelf zat ik te denken aan de SuSe alpha retail versie, met handboek dat me op weg kan helpen als ik het écht niet meer zie zitten... :)

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:04

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Op dinsdag 20 november 2001 17:45 schreef warp het volgende:

[..]

Eén probleem... die beta's zijn expired, ik heb ze wel liggen, alleen heb je er heel erg weinig aan.

Als je Windows wilt draaien op Alpha zit je vast aan NT3.5, NT3.51 of NT4.
Expired, en niet te gebruiken is natuurlijk niet 't zelfde. Ik heb de x86 beta en RC2 van W2k, en die kan ik nog steeds installeren en gebruiken. Alleen in 't eerste schermpie een melding dat 't ding alleen ter evaluatie is. Maakt voor mij niets uit. Die alpha wordt toch een hobby bak. Dus ik blijf geïnteresseerd in die Beta.
Mail me op magic@mysteri.tmfweb.nl als iemand een 'kopietje'heeft of een echte wil opsturen.

Groeten,

Magic_nl

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Verwijderd

Voor die 150,- gulden (toch?) mag je mij ook opschrijven. Mail

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Tja voor dat geld wil iedereen (ik dus ook) hier op tweakers wel eens een Alpha proeven toch?

Dus.....

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Bigs
  • Niet online
Ik zou de prijs verdriedubbelen, dan gaat ie tenminste naar een liefhebber en weet je dat ie ook gebruikt gaat worden.

• ESteg
Ik denk dat het niet meer dan fair is dat XAQT hier ook aan verdient, dus ik vind het niet meer dan logisch dat de "verkoopprijs" :) meer dan die 150,- wordt...
Ik zou de prijs verdriedubbelen [...]
... maar we moeten ook niet overdrijven :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen antwoord gekregen en heb net nog maar even een meeltje gestuurd.

De prijs staat niet helemaal vast inderdaad en het hangt. Ik heb al wel gehoord dat het niet allemaal dezelfde alpha's zijn. Dus de prijzen worden ook niet voor alle bakken 't zelfde.

Het aantal alpha's die ik kan halen hangt van 't bedrijf af, maar ook van mijn eigen financiele staat :)). Momenteel kan ik al meer dan 20 Alpha's kwijt. Er vanuitgaande dat 't bedrijf meer geld van niet-werknemers wil (200,-?!?) dan loop ik 4000,- voor te financieren en dat is ex. verzendkosten. Kuche kuche :?

Maar nogmaals, er is nog nix zeker. Ik hoop dat ik deze week meer info heb.

... zodra ik meer weet post ik 't direct

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Count me in!

/me wil ook wel een lekker servertje thuis 8-)

Mail

Alvast bedankt voor het informeren. Met financieren / voorschieten wil ik je ook wel helpen

Verwijderd

Topicstarter
Tof, als ik meer info heb, kom ik met een gedetailleerd masterplan! B-)

• Kippenijzer

Kippenijzer

Nog iets om mensen uit de droom te halen. Je }:O gaat er niet lekker op draaien. Een alpha blinkt uit in sommige dingen, maar is juist weer zwakker in andere dingen. }:O is er één van. Je koe gebruikt bepaalde CPU functies die een x86 gewoon ingebakken heeft, terijl je "joepie joepie, ik ben nu ook een bikkel, ik heb een alpha!" systeempje nogal een reeks functies moet doorrekenen om diezelfde functie uit te voeren, omdat hij die van zichzelf niet ingebakken heeft... -> 600MHz Alpha draait een koe even snel als een PII450 of lager...

• Kippenijzer

Kippenijzer

Maar, ik wil hem nog immer niet voor de koe :-)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 22 november 2001 20:50 schreef Kippenijzer het volgende:
Nog iets om mensen uit de droom te halen. Je }:O gaat er niet lekker op draaien. Een alpha blinkt uit in sommige dingen, maar is juist weer zwakker in andere dingen. }:O is er één van. Je koe gebruikt bepaalde CPU functies die een x86 gewoon ingebakken heeft, terijl je "joepie joepie, ik ben nu ook een bikkel, ik heb een alpha!" systeempje nogal een reeks functies moet doorrekenen om diezelfde functie uit te voeren, omdat hij die van zichzelf niet ingebakken heeft... -> 600MHz Alpha draait een koe even snel als een PII450 of lager...
}:O is toch nogal integer-operations-intensief? De nieuwere alpha CPUs hebben namelijk wel een redelijke berg ALUs meen ik (oudere hebben er iig weinig).

• P.B.
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.com/alphaserver/images/gs320_black.jpg

:9~

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Nog nieuws?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

tenzij je je koetje zelf herschrijft in 64 bits assembly ofzo >:)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Ik lust er ook wel een !!

als de prijs niet EXTREEM hoger word.

dus zet maar weer een streepje !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• harryslinger
  • Laatst online: 10-06 20:00
Op dinsdag 13 november 2001 01:40 schreef Kippenijzer het volgende:

[..]

Niet stabiel? Nee, inderdaad... Op een cache-loze axp133pci niet nee... Op mijn 266MHz EB164 draait hij eng snel, ik schrok er zelf van... Nu Linux er nog stabiel op krijgen (ie Slackware ALPHA... Da's niet zo stabiel, ontdekte ik...)
op mijn cache-loze axppci133 met 64mb en 166 mhz processor draaide het anders perfect!! en wij hebben er hier ook met freebsd gedraaid met een apache webserver erop met een php mysql forum die al herstarte als er twee mensen op het forum actief waren.
iig leuk speelgoed alleen je moet wel een actieve cooler gebruiken anders kan ie erg warm worden!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 25 november 2001 00:24 schreef dawuss het volgende:
tenzij je je koetje zelf herschrijft in 64 bits assembly ofzo >:)
Mja, ik meende ergens gelezen te hebben dat alpha's registers niet kunnen bit-rotaten, dus als koetjes daar zwaar op leunen hakt dat er redelijk in (in het nadeel van alphas icm koetjes)...

En een goede C compiler maakt efficientere code dan een ASM-programmeur (zeker op een RISC achtige architectuur).

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:11
btw, op een AXPPCI33 bordje kun je gewoon cache zetten wat je van een pentium/486 bordje hebt afgetrokken (van die losse chipjes, coast modules natuurlijk niet)

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik heb voor de mensen met een axp133pci nog wel 256Kb cache liggen... Het scheelt echt duidelijk in de snelheid van zo'n beestje... 11 stuks van een paar K dus. Deden het fijn, tot de alpha uit mijn klauwen flikkerde :-(

Maar, 2Mb cache op mijn EB164+ is ook fijn :-P

• harryslinger
  • Laatst online: 10-06 20:00
ik ben nog op zoek naar 11 van die chippies! contact maar effe op ritzema@home.nl

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Nog nieuws ?

Verwijderd

Topicstarter
ola, /me is back met treurig nieuws. :'(

Alpha's zijn alleen voor werknemers, no way around that. Balen dus en sorry voor iedereen die zijn oude server al van het balkon afgeflikkerd had! :) :)

Helaas...

• ESteg
Die kennis van je (of wat was het), die werkte daar toch... die wil dan niet meer wat voor je (lees: ons ;)) regelen...?

:'(

• The_Ghost

The_Ghost

Op dinsdag 27 november 2001 12:39 schreef XAQT___ het volgende:
ola, /me is back met treurig nieuws. :'(

Alpha's zijn alleen voor werknemers, no way around that. Balen dus en sorry voor iedereen die zijn oude server al van het balkon afgeflikkerd had! :) :)

Helaas...
zonde,

gelukkig was ik nog niet zo ver gegaan dat ik "Britney" al uit het raam geflikkerd heb!

tja.. Dank voor de moeite iig!

Pagina: 1