Toon posts:

Nieuwe NVIDIA WinXP_21.83 driver slomer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had zonet windows ME erop met Win9x 21.81 driver van NVIDIA en ik haalde met Unrealtournament 85 frames (1024x768x16)

Ik heb nu net ff windows XP geinstaleerd en meteen ff de nieuwste drivers van NVIDIA gedownload...(21.83) en ik haal nu met de zelfde instellingen 75 frames :'(

is hij begrenst ofzo want onder 800x600x16 haal ik ook 75fps

ligt het aan de driver of aan windows XP :?

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

kijk even onder je instellingen van je nvidia kaart

(desktop -> properties-> bla bla-> vsync)

vsync staat waarschijnlijk aan. die moet uit :)

suc6

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 00:39 schreef megamuch het volgende:
kijk even onder je instellingen van je nvidia kaart

(desktop -> properties-> bla bla-> vsync)

vsync staat waarschijnlijk aan. die moet uit :)

suc6
Verical sync? staat nu op On by default

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

die moet dus naar off by default :)

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 02:07 schreef darthdrinker het volgende:
Moet :?

En waarom dan wel niet, zodat je meer scoort in Benchmarks :? Soms geeft Vsync een beter/constanter beeld, dus weet waar je aan begint... (you're not gonna see 75 <-> 85)

Verwijderd

waat is die v-sync dan voor?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 09:24 schreef westcoastleader het volgende:
waat is die v-sync dan voor?
ja goeie vraag waarvoor is dat?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 02:07 schreef darthdrinker het volgende:
werkt niet...

maar dat staat ook alleen onder opengl en ik speel onder direct3d en bij direct3d staat dat helemaal niet

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Op welke refresh rate werk je? 75 Hz vermoed ik? Zoja, dan is dat inderdaad duidelijk een probleem met Vertical Sync.

De reden dat je die setting niet terugvindt in de driver is dat Microsoft drivers niet meer certifieert wanneer die toelaten om VSync af te zetten in DirectX.

VSync zorgt ervoor dat de frames die je videokaart genereert allemaal mooi getoond worden op je scherm. Het gebeurt immers steeds vaker dat een scherm te weinig keer per seconde je scherm kan verversen. Je videokaart is in dat geval al klaar met het volgende beeld om die te tonen terwijl je scherm nog het vorige beeld aan het tekenen is. VSync zorgt er dan voor dat je videokaart wacht met het beeld daarna te genereren tot je scherm het oude beeld volledig getoond heeft.

Als je het afzet, dan loop je het risico dat je precies 2 beelden tegelijk op je scherm hebt: een ouder beeld onderaan je scherm en een nieuwe beeld bovenaan bv... dan heb je de indruk dat er een horizontale streep over je beeld loopt.

Als je VSync afzet, dan draait je videokaart steeds op volle toeren en heb je dus vaak hogere fps.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
coolbit.reg downen, dan krijg je zo'n extra optie bij D3D dat je je kaart kunt overklokken en ook VSync uit kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 10:30 schreef benchMarc het volgende:
coolbit.reg downen, dan krijg je zo'n extra optie bij D3D dat je je kaart kunt overklokken en ook VSync uit kunt zetten.
kan je me mischien ff een url geven waar ik die kan downe?

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Pagina: 1