[LCD] lcd doet vaag

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Wie weet wat er fout kan gaan bij mij.
Als ik mijn scherm via een bandkabel rechtstreek aansluit op het mobo (een AOpen AP5T)van mijn MP3 server dan doet ie het probleemloos, maar zodra ik het officieel doe (bandkabel van mobo naar achterkant kast, parallel kabel, bandkabel naar lcd) dan doet ie raar, en gooit ie rotzooi op het scherm.
Test ik vervolgens het scherm op mijn MSI K7T Turbo, geen problemen, en werkt alles. sluit ik hem aan op mijn server, alleen maar ellende, totdat ik dus weer die bandkabel gebruik.
Alle kabels heb ik na gemeten, en ze zijn allemaal stuk voor stuk goed. ook aan één gesloten zijn ze goed.
dus ik weet het ff niet meer!!!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28

chromeeh

the Gnome

Staat je printer poort wel op de goede mode?
Ff in je BIOS checken.... Hij moet op de mode staan waar de BIOS default op staat :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Ja mijn vriendin doet ook wel eens vaag maar dat heb je eens in de 4 weken >:)

marre that's life
ik bedoel waarom officieel als het onofficieel werkt :?

\0/

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Op dinsdag 13 november 2001 09:31 schreef Drama het volgende:
Ja mijn vriendin doet ook wel eens vaag maar dat heb je eens in de 4 weken >:)
Zullen we eens de vrouwen gaan modden / tweaken >:)

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Het probleem is dus, dat het bandkabeltje maar 0,5meter is, en erg teer, terwijl een parallel kabel lekker stevig is, en 1,8m. Het is dus een puur practisch probleem. En ik wil hem zo af en toe ook eens aan een andere pc willen hangen, zonder hem gelijk open te moeten schroeven om een kabel te vervangen, en in mijn mening zou die het gewoon moeten doen.

Ik heb alles allang gecheckt wat betreft BIOS e.d., anders had ie het gewoon helemaal niet gedaan.

[MIKE MODE]
PS wat vriendinnen betreft, daar hebben ze al de beste mod voor uitgevonden die er bestaat. Hij heet "De Pil" en is bij elke appotheker te krijgen.
En nu komt het, als je vriendin nou gewoon doorgaat met slikken, en niet quasi verplicht braaf elke maand stopt, dan wordt ze voorlopig niet meer ongesteld!!!! HET IS WERKELIJK ONGELOVELIJK!!!!
[/MIKE MODE]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:13

AcouSE

Swedish Chef

Ik zie een paar mogelijke oorzaken:
- D'r zit toch een foutje in de kabelverbinding (waarschijnlijk in de 'databus')
- Er onstaat storing door de 'lange' kabel.

Dus nog maar eens nameten, zou ik zo zeggen... en anders zou je je kabel eens kunnen inpakken in aluminiumfolie, verbinden met aarde (pas op voor sluitingen) en kijken of dat helpt.

Verwijderd

kabel is niet het probleem!
Ik heb voor mp3-car projectje,zelfde gedaan
bandkabel (moederbord) -< parallel kabel 5m! -> draadjes
gaat goed bij mij!

• AcouSE
  • Laatst online: 15:13

AcouSE

Swedish Chef

Correct me if I'm wrong, maar als je zonder kabel geen problemen hebt, en met kabel wel... -> Dan moet het wel een probleem met de kabel zijn :? of zie ik wat over het hoofd?

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
hat kan ook wel aan een stechte stekker verbinding liggen!! Een beetje contact spray wil wel eens helpen!! >:)

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Of je hangt er een scoop (Lees: osciloscoop) aan en test of die kabel wel data doorstuurt. Of je hangt je multimetert er ff aan :)

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 13:47 schreef AcouSE het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar als je zonder kabel geen problemen hebt, en met kabel wel... -> Dan moet het wel een probleem met de kabel zijn :? of zie ik wat over het hoofd?
Dat was dus ook mijn eerste gedachte, maar de kabel meet goed door (dus volledig aangekoppeld heb ik netje 1:1 verbinding, zonder weerstand (dus slechte contacten kunnen het ook niet zijn).
Over het doormeten met een scoop, ik heb zelf het vermoeden dat ik een probleem heb met de timing. Er komt wel signaal door, maar dat veroorzaakt meestal alleen maar rotzooi...
Een ander vermoeden wat ik heb is, dat misschien dit moederbord een te lage spanning geeft op de parallelpoort, en dat er dus net teveel signaal al verloren gaat in de 2 meter dat de kabel lang is....
Het weirde is dus dat alles wel werkt op een andere pc. het enige verschil is 1 kabeltje die (normaal gesproken) tussen moederbord en achterkant pc zit, maar hier heb ik ook al een andere voor geprobeerd, en het probleem bleef (de pin layout is goed, heb ik nog nagemeten/gecontroleerd). Het lijkt me dus stug dat het in slechte contacten zit...
Daarom nogmaals HELP!!!!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb een soort gelijk probleem. Op een 366 mhz laptop werkt het LCD prima (rechstreeks via LPT kabel verbonden), maar op een gewone pc (133 mhz) aangesloten met een flatcable op het moederboard niet. De software (MPXplay) zijn van de zelfde versies. In de bios heb ik alle modes geprobeerd voor LPT (SPP, EPP, ECP) -> maakt geen verschil.

Nederlander in België

• koffercomputer
  • Laatst online: 29-07 12:19
Moederborden verschillen nog wel eens in aansluitvolgorde van de pinnen op het bord. De kans bestaat dat jouw Mobo->connector verloopje een andere volgorde heeft waardoor je LCD niet meer werkt.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Daarover heb ik het hier al gehad: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/533751. Het kan inderdaad een uitzondering zijn, maar hoe kom ik er achter?

:( Ik baal ontzettend want ik ben bezig aan een mp3speler (netwerk en geluid werkt al!) en dit is het enige wat tegen zit... :(

Nederlander in België

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Op dinsdag 13 november 2001 12:08 schreef deepbass909 het volgende:
[MIKE MODE]
PS wat vriendinnen betreft, daar hebben ze al de beste mod voor uitgevonden die er bestaat. Hij heet "De Pil" en is bij elke appotheker te krijgen.
En nu komt het, als je vriendin nou gewoon doorgaat met slikken, en niet quasi verplicht braaf elke maand stopt, dan wordt ze voorlopig niet meer ongesteld!!!! HET IS WERKELIJK ONGELOVELIJK!!!!
[/MIKE MODE]
Je kunt vrouwen ook op een andere manier modden: Plastisch chirurg >:) >:)

[ontopic]
Zijn die kabels wel goed doorvebonden: pin 1 op ene kant ook pin 1 op andere kant?
[/ontopic]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49
probeer anders een wat langere bandkabel, misschien een ide kabel stekkers afknippen en modden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik ben er eindelijk uit. Opeens bedacht ik dat pin 18 t/m 25 aan massa moet zitten, dus meetapparaat gepakt, en wat denk je? Aansluitingen lopen zo:

10 11 12 13 14 15
: : : : : : : : : etc.
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Nu werkt het perfect. Toch bedankt voor jullie reacties!

Nederlander in België

Pagina: 1