Toon posts:

[php+mysql] offline onderhoudsprogramma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi:

Stel, ik heb een website bij een provider waarachter een MySQL-database zit. Hierin zit bijvoorbeeld een tabel "artikelen".
code:
1
2
3
4
5
6
7
+-----+-----------------+
| id  | naam        |
|  1  | artikel1      +
|  2  | artikel2      +
|  3  | artikel3      +

Omdat ik kabelinternet heb vind ik het niet erg om gebruik te maken van de onderhoudsmodule, welke gemaakt is in PHP en waarmee ik de tabel "artikelen" kan uitbreiden of wijzigen.

Maar goed, niet iedereen heeft breedband en belt nog in met een modem. Ook voor deze mensen moeten we Internet aantrekkelijk houden.

Daarom mijn volgende vraag:
met welk programma (Visual Basic, Delphi etc.) zou ik een offline standalone programma kunnen maken dat een onderhoudsmodule is en de gegevens in een lokale (MySQL / MS Access) database vastlegd. Wanneer ik de website wil updaten wil ik dus een dialup functie in kunnen bouwen, die connectie maakt met Internet en de online database (MySQL) update met de gegevens uit de offline database.
En hoe zou ik dit nu aan kunnen pakken?

Patrick

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ideetje
je zou met VB in ACCESS (denk ik) een tabel naar een bestand kunnen schrijven (comma seperated). Dan zelf een programma maken die dit bestand inleest en de waardes naar je (eigen) backend toestuurt van de site.
Dit programma kan je denk ik ook starten vanuit VB in Access, dus is alles met 1 knop te doen.
hmm...maar erg makkelijk klinkt het niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand verder ideeen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

delphi is denk ik het makkelijkst hiervoor... of Java

Klaar voor een nieuwe uitdaging.