Voltage instellen op ASUS TUSL2-C

Pagina: 1
Acties:

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Topicstarter
Afgelopen vijdag is mijn good old ABIT BF6 zomaar overleden. ;( Hij gaf geen kick meer, ook niet met ander reepje geheugen, videokaart en voeding.
Heb dus nu een ASUS TUSL2-C gekocht (Tualatin ready :Y) ), en die draait hier verder perfect onder XP. Zit nu een P3-700 in die draait op 950Mhz met een Voltage van 1.80V. Het vreemde is nu dat ik in eerste instantie Voltages kon selekteren tot 1.95V, maar na een bios-update is die mogelijkheid dus niet meer aanwezig.

OK, geen probleem dacht ik, dan zet ik de originele wel weer terug. maar tot mijn verbazing krijg ik die extra Voltage instellingen niet meer terug? :?
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, of heeft iemand nog een bios-backup die bij hem wel de mogelijkheid geeft om meerdere Voltage-stappen in te instellen? Ik heb nu alleen de keuze uit 1.70V, 1.75V en 1.80V. De versie die ik nu heb is de TSLC1010, origineel zat er ook een 1010 op het bord (dat had ik nog opgeschreven tijdens het backuppen van de bios), maar dat was blijkbaar een beta, want de ASUS-updater vond dat deze versie geupdate moest worden.

PSN-id: Chrasher

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Topicstarter
Voel me net Remi in dit draadje. ;)

Maar ik heb het probleem al gevonden: Er zat origineel op het board een "engineering sample" bios versie. Deze heb ik nog kunnen vinden op de FTP-site van Asus (versie 1009).

Helaas boot het systeem niet van mijn Promise RAID bij CPU-Voltages boven de 1.80V :( ook al kan ik tot 1.95V selecteren. Volgens mij is dit een bug in die versie. Ben nu dus weer terug op versie 1010 en 1.80V. Gelukkig draait mijn P3-700 stabiel op 950Mhz, dus die extra 20 tot 30 Mhz (met 1.90V) kan ik nog wel missen.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Je geeft aan dat je eerst een Vcore kon selecteren tot 1,95V. Maar daarmee kwam je niet door de POST he ;)

De Voltage Regulator chip op de TUSL2-C wil niet meer dan 1,825Volt leveren aan de cpu, in de bios kun je met de laatste biosversies niet hoger instellen dan 1,80V (voor fcpga cpu's :?).

TUSL2_C Wont let me go above 1.80V
TUSL2-C: Vcore chip regulator ...

ach 1.8V is toch zat voor die tualatin die erin kan :P