Toon posts:

TV-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een klant een TV-kaart op een offerte zetten. Nu heb ik de keuze uit een aantal kaarten:
MM Hauppauge Win TV PCI Primio FM Retail
MM Hauppauge Win TV USB FM ext. ret.
MM Hauppauge WIN/TV DVB-S PCI Sat-Receiv
MM Hauppauge WIN/TV FM (Radio) Retail
MM Hauppauge WIN/TV GO PCI Retail
MM Hauppauge WIN/TV PCI Cam retail
MM Hauppauge WIN/TV PCI Nova retail
MM Hauppauge WIN/TV PCI PVR retail
MM Pinnacle Studio PCTV (+afstandbed.)
MM Pinnacle Studio PCTV PRO (+radio)
MM Pinnacle Studio TVKaart PCTV Rave

Heeft iemand ervaringen?

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

MM Hauppauge WIN/TV FM (Radio) Retail
Heb ik... bevalt op zich prima, zowel in me P3 als me Athlon doet ie het prima.

Afstandsbediening is ok, genoeg kanalen, opneemmogelijkheden, etc... voor de gewone thuisgebruiker (like me) tenminste.

Verwijderd

MM Pinnacle Studio TVKaart PCTV Rave
Relaxed kaartje, gewoon goed beeld, beetje gezeik om um onder win2k aan de praat te krijgen maar geeft mooi scherp beeld. Nu overgestapt op echte tv op kamer dus heb ik um aan m'n neefje gegeven :)

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Zelf heb ik de Hauppauge WinTV met Radio en IR. De kaart is perfect gewoon, de software van hauppauge is ook enorm verbeterd en mag zich met recht concurrent noemen van de pinnacle kaarten. Ik heb deze kaart nu 3 jaar geloof ik, en hij doet het nog steeds als een zonnetje. Met het teletekst proggie, kun je zelfs scripts bouwen om bepaalde informatie te filteren. Zo run ik bijvoorbeeld een scriptje om te kijken welke films er allemaal draaien van iedere zender, Dan scant ie van iedere zender de juiste TXT pagina. En zet dit allemaal netjes op een rijtje in een textbestand. Wat wil je nog meer? En bij de Hauppauge kun je video direct in DivX video opnemen. Audio is helaas Wave formaat dus wat groter, maar opzich al heel wat gecomprimeerd lijkt me...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MM Pinnacle Studio PCTV PRO (+radio)

Hiervan heb ik het oude model (toen nog onder de naam Miro) en hij werkt perfect moet ik zeggen, zelfs na ruim 3(!) jaar, nog steeds lekker beeld.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op maandag 12 november 2001 23:37 schreef www.hadecom.nl het volgende:
MM Hauppauge Win TV USB FM ext. ret.
Neem zeker geen externe, zeer slechte ervaringen mee (misschien dat iemand anders er goede ervaringen mee heeft, maar dit zijn mijn ervaringen).

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 00:18 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Neem zeker geen externe, zeer slechte ervaringen mee (misschien dat iemand anders er goede ervaringen mee heeft, maar dit zijn mijn ervaringen).
Klopt, USB heeft gewoon een te kleine bandbreedte en doet het bij hoge datadoorvoer niet echt lekker. Ga altijd voor een interne (PCI) versie.

Verwijderd

Behalve als je de externe tv-tuner direct op je videokaart aansluit zoals bv bij de ASUS tv-box. Heb nog nooit zo'n vloeiend, strak en helder beeld gehad. Interne kaartjes willen nogal eens nukkig doen met de IRQ's, zelfs met ACPI.

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08

Snoes

marcel

Ik ben in het bezit van de miro / pinnacle pctv pro.
Heb reeds de pctv rave gehad, leuk kaartje om mee te beginnen, verder niet. Mono, geen radio, wel teletekst.

De pro versie is een goede kaart. Scherp beeld, goede radio ontvangst, teletekst en niet te vergeten stereo. Verder zit er nog een videobewerkingsprogramma bij (ik meen ook bij de rave versie). Is een goed werkende kaart. Inclusief afstandbediening.

bij reviews staat nog een artikel over een haupage en een Miro kaart + reacties.

http://www.tweakers.net/reviews/149

Meer kan ik er niet over kwijt. Succes met de keuze.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 19:00

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op dinsdag 13 november 2001 08:45 schreef I.Nijman het volgende:
Behalve als je de externe tv-tuner direct op je videokaart aansluit zoals bv bij de ASUS tv-box. Heb nog nooit zo'n vloeiend, strak en helder beeld gehad. Interne kaartjes willen nogal eens nukkig doen met de IRQ's, zelfs met ACPI.
Volgens mij is de aansluiting dan ook extern maar het eigenlijke omzetten van wat er op je kabel binnenkomt naar tv echt intern... :?

Maar goed, ik heb zelf een PCTV Pro, die heeft dus tv (stereo), radio (stereo), teletekst, ir afstandsbediening. Ben op zich tevreden over het ding, alleen de software die ik er bij kreeg vind ik niet echt om over naar huis te schrijven. Weet zo uit m'n hoofd niet welke versies het betreft (zit nu op m'n werk) maar ik draai W2K en dat wordt niet ondersteund door de editor (PCTV Studio ofzo) :(, verder klapt de TV software eruit als m'n schijf volloopt tijdens het opnemen :(, waarna ik moet rebooten want als je het programma niet normaal afsluit blijft de tv-kaart 'in gebruik' waardoor je er niet meer bij komt :( :( :( ...
de radio tuner wilde ook nog wel es gezeik geven door te gaan hangen, zowel de tuner als de radio bemoeien zich veel teveel met je volume instellingen en het feit dat je in fullscreen je muispointer blijft zien...zelfs mediaspeler weet 'm te verbergen...
Afgezien van deze punten, die eigenlijk allemaal in de software zitten, een prima kaart, altijd goed werken (hardwarematig dan >:))!

[edit] ohwja, wat ik de kaart nog wel ff mee moet geven is dat ie niet zeikt over oc-en, m'n pci bus loopt nu op iets van 42MHz en m'n tv kaart werkt goed...

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Inferno schreef op 13 november 2001 @ 00:04:
[...]

Hauppauge Win TV PCI FM

Heb ik... bevalt op zich prima, zowel in me P3 als me Athlon doet ie het prima.

Afstandsbediening is ok, genoeg kanalen, opneemmogelijkheden, etc... voor de gewone thuisgebruiker (like me) tenminste.
EDIT: ik weet het al.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 01:36 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dus eigenlijk weet je niet eens wat je wilt verkopen? Waarom zou je de eisen van de klant eens navragen?
Je selecteerd nl een aantal verschillende kaarten voor verschillende doelgroepen.
- USB variant (niet doen)
- met interne de/encoder (duur)
- voor gewoon kabelTV
- voor gewoon kabelTV en radio
- met AB
- satelietontvanger
- ...

Ik vind eigenlijk dat je deze informatie hier niet eens mag vragen. Je hebt een eigen onderneming!

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje erg oude koe :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.