Toon posts:

UPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik een schema (elektronisch) kan vinden voor een APC Smart-UPS 1000 ( 1000i net ). Het T***ding is kapot maar ik het probleem nog niet vinden |:(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Vertel wat is het probleem.
Ben zelf een blije bezitter van deze UPS.
Staan de accu's toevallig ook bol.
Hier staan de spec's van de UPS (geen schema).

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Hij is helemaal dood (schakeld niet meer aan). Het ding krijgt nog wel 220 V op de print binnen, maar het gaat
ergens fout in een volgende stap. Aangezien het een redelijk complex apparaat is kom ik niet echt verder. :?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Weet niet of je in het bezit bent van een multimeter, maar trek de accu's eens los, en meet de spanning die op de connectoren staat.
Je kunt ook APC bellen, misschien dat ze iets voor je kunnen betekenen.
Maar hoe weet je zo zeker dat er wel 220 op de plaat staat.

And The Only One

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
ff mailen?

Verwijderd

Topicstarter
220V @ print gemeten met een multi-meter, tevens accu = 13.38 v

Verwijderd

Topicstarter
Oh enne over APC bellen, heb idd nog niet gedaan in de verwachting dat ze dan willen dat ik het apparaat opstuur en dat wordt waarschijnlijk een prijzig verhaal :'(

• Diamon

Diamon

The Weird One

Euhmmmm, heb je beide accu's gemeten, maw ze waren aan elkaar gekoppeld.
Ik heb effe me UPS losgehaald, en de accu's d'r uitgehaald om te meten welke spanning ik kreeg, en dit was 28Volt.
Maar dat komt omdat de UPS de accu's constant bijlaad.
Ik kan me herrinneren dat er op de Plus en de Min iets van 0,2 volt stond, maar daar kun je niet van uitgaan.
Toen ik de UPS kreeg stond deze namelijk al enige tijd uit, en de aanwezige elko's/condensatoren waren al leeg.

Wat je nu kunt doen:
# Bel APC, en vraag of er nog garantie opzit (3 jaar).
# Koop bij de plaatselijke electroboer 2 nieuwe accu's. Dit zal niet makkelijk wezen, want ik moest 2 weken w8en voordat ze er waren. Ik heb d'r 2x12Volt@12Amp ingezet, want de 11Amp die er in zaten waren niet leverbaar.
Schrik niet als je ze koopt, ik was 2 meijer kwijt voor deze accu's.
Maar koop ze iig niet via APC, dan ben je iig meer kwijt.
# Mocht je in de buurt wonen (ik > kop van overijssel), kom dan effe langs met de UPS dan kunnen we de accu's omwisselen.
# Mocht je de UPS weg willen doen, laat dat dan effe weten.
Altijd leuke vakantie projecten.

[edit]
Dat je 220Volt meet op de pcb is voorspelbaar, maar waar meet je dat en meet je ook andere spanningen.
[edit]

And The Only One

Pagina: 1