Ik gebruik voor een foto upload systeempje een java applet.
Dit gaat allemaal prima wegschrijven etc etc.
ik gebruik de volgende code
Nu zou ik graag willen dat het temp image eerst geresized wordt naar een nader te noemen groote en geinsert wordt in de map thumbs en het origineel in de map full images
nou is dat laatste geen probleem maar het resizen daarintegen wel.
Heeft iemand hier ervaring mee om dit on the fly te regelen?
ten 2e is het wel verstandig voor de server load (gebeurt vanuit een backoffice op een intranet)
zo nee .. suggesties
Ik had al gekeken in de php manual daar kon ik me normaal prima redden (http://www.php.net/manual/en/function.imagecopyresized.php), maar echt verder kom ik daar niet omdat deze functie niet wordt ondersteund op de versie die ik draai
Dit gaat allemaal prima wegschrijven etc etc.
ik gebruik de volgende code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <? $stamp = (time()); mkdir ("pad/$event_id", 0700); foreach ($HTTP_POST_FILES as $value) { /*ff de array zetten voor de MIME/TYPES*/ $allowed_types = array("image/bmp","image/gif","image/pjpeg","image/jpeg"); /*En kijken of de MIME in de array voor komt*/ if (!in_array($value['type'],$allowed_types)) { $message = "sorry maar de bestandsoort is niet ok"; } else { move_uploaded_file($value['tmp_name'], "pad/$event_id/".$stamp.$value['name']); /*insert in DB query*/ } } ?> |
Nu zou ik graag willen dat het temp image eerst geresized wordt naar een nader te noemen groote en geinsert wordt in de map thumbs en het origineel in de map full images
nou is dat laatste geen probleem maar het resizen daarintegen wel.
Heeft iemand hier ervaring mee om dit on the fly te regelen?
ten 2e is het wel verstandig voor de server load (gebeurt vanuit een backoffice op een intranet)
zo nee .. suggesties
Ik had al gekeken in de php manual daar kon ik me normaal prima redden (http://www.php.net/manual/en/function.imagecopyresized.php), maar echt verder kom ik daar niet omdat deze functie niet wordt ondersteund op de versie die ik draai
Ja man