Toon posts:

InfoZIP Unzip Windows DLL vulnerability patch

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de InfoZIP unzip DLL (Windows) gebruiken in m'n software: http://www.info-zip.org/pub/infozip/UnZip.html , source code: ftp://ftp.uu.net/pub/archiving/zip/src/

Nu lees ik daar echter dat er een security probleem in zit (voor meer info: http://marc.theaimsgroup.com/?l=bugtraq&m=99496364810666&w=2 ) dat met .. dirs bestanden op andere locaties gewijzigd kunnen worden.

Op de site hierboven staat ook code waarmee het te fixen is. :) Het probleem is alleen dat het in C geschreven is, en dat ik dat helemaal niet kan. :(

Zijn er meer mensen die InfoZIP gebruiken en upzip32.dll en upzip32-static.dll van versie 5.42 gepatched hebben? Of dit kunnen doen?

Bedankt! :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik gebruik nog gewoon de ongepatche versies.. en wacht de nieuwe DLL's wel gewoon af.

Mijn programma dat die DLL's gebruikt draait op verschillende machines waar geen keyboard aanhangt, en centraal worden beheert. Dus heb ook geen last van die bug.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 16:26 schreef Creepy het volgende:
Ik gebruik nog gewoon de ongepatche versies.. en wacht de nieuwe DLL's wel gewoon af.

Mijn programma dat die DLL's gebruikt draait op verschillende machines waar geen keyboard aanhangt, en centraal worden beheert. Dus heb ook geen last van die bug.
Bij mij dus niet, het lijkt me niet fijn als iemand bestanden kan maken die er voor zorgen dat bij de installatie ervan b.v. Windows bestanden worden overschreven.

Het patchen is geen probleem, maar weet iemand welke compiler ik moet gebruiken om de DLL's te maken?

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Staat op de Infozip site. BCB4 of BCB5 uit mijn hoofd (BCB = Borland C++ Builder). Te lui om ff de site op te zoeken :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 18:12 schreef Creepy het volgende:
Staat op de Infozip site. BCB4 of BCB5 uit mijn hoofd (BCB = Borland C++ Builder). Te lui om ff de site op te zoeken :)
Ik kan het nergens vinden :?

Zou het ook met andere (gratis) compilers kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit wel een makefile bij met deze info:

Tested with VC++ 2.0 for NT for MIPS and Alpha, Visual C++ 2.2 for Intel CPU
Revision tested with VC++ 5.0 and 6.0 for Intel CPUs

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Microsoft Visual C++ 5.0 of 6.0 dus..

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, het gaat even goed, maar dan krijg ik:

Error executing cl.exe.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Eerder komen wel een paar errors in een bepaald bestand, maar daarna gaat ie gewoon verder, kan het er dan iets mee te maken hebben of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ook bij andere dingen (gewoon win32 e.d.) krijg ik allemaal errors. :( Weet iemand nog een andere compiler die ik kan proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu weer wat zitten testen.

Die error komt dus altijd als iets mis gaat, met VC++ 6 compilen werkt met geen mogelijkheid.

Verder staat er wat info over de makefiles, maak bij de dll dingen staat niets. Ik heb geen idee hoe ik die dll zou kunnen maken met een andere compiler.
Pagina: 1