Ik heb net een lcd scherm uit een telefooncel gehaald. Is een mooie lcd scherm. Het merk is een optrex van een japanse fabrikant. Weet iemand of ik hiermee iets kan doen, of kan ik hem beter ergens in een hoekie leggen. Ik maak woensdag foto`s ervan en die zal ik hier neerzetten ?
Welke is het, de bovenste (langwerpig) of de onderste (nog net niet vierkant) ?
20*350ZO45°
De bovenste, zat vandaag op men werk tussen de kabel die ik moest uitzoeken. Heb hem er maar uit gehaald.
check ff of er een chip opzit met de opdruk "HD47780".
als dat zo is kan je een standaard aansluitschema gebruiken.Je hebt dan wel een lekker relaxed groot lcd scherm (ik gok 2 x 20).
Je kan btw een scherm met HD47780 ook herkennen aan het aantal aansluit pennen, namelijk 16 voor ééntje met backlight en 14 voor ééntje zonder.
Bij de versie met backlight zijn het altijd pen 15 en 16 die voor de verlichting zorgen.
Als je dus al deze dingen hebt, dan moet je ff op HD47780 zoeken, dan zal je zeker een aansluit schemaatje vinden.
als dat zo is kan je een standaard aansluitschema gebruiken.Je hebt dan wel een lekker relaxed groot lcd scherm (ik gok 2 x 20).
Je kan btw een scherm met HD47780 ook herkennen aan het aantal aansluit pennen, namelijk 16 voor ééntje met backlight en 14 voor ééntje zonder.
Bij de versie met backlight zijn het altijd pen 15 en 16 die voor de verlichting zorgen.
Als je dus al deze dingen hebt, dan moet je ff op HD47780 zoeken, dan zal je zeker een aansluit schemaatje vinden.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Er zit een HD44780A00 chip op. Er zit 1 rij van 14 pinnen op en 1 rij met 2 pinnen op. En een telefooncel heeft een backlight dus zou kunnen werken. Iemand die hiervoor een schematje heeft.
ga eens zoeken (op internet) op HD44780.
Gegarandeerd dat je je schema vindt.
Gegarandeerd dat je je schema vindt.
Ik frut, dus ik epibreer
Die twee pinnen zijn voor de backlight, die 14 voor de aansturing.

15 en 16 zijn die twee losse pinnen
Bron: http://www2.dekooi.nl/~fjbgp/smartie/index.htm

15 en 16 zijn die twee losse pinnen
Bron: http://www2.dekooi.nl/~fjbgp/smartie/index.htm
Kan iemand mij hiermee helpen, ben echt een leek op het gebied van schema`s. Kan niemand zeggen welke pin op welke pin gesoldeerd moet worden. Of is er iemand die tegen een vergoeding het voor me wil doen ??
Hehe, ik doe het wel gratis.
Moet je alleen ff je spullen naar Zweden opsturen
(Check profile) 
Maar ehm, zit er een connector aan dat printje? (onder voorbehoud!) zou ik wel een kabeltje kunnen maken dat van je parallele poort naar die connector gaat.
[edit]
Ik heb nog een beter idee: als je er nog eentje kan vinden ruilen we: Jij een kabel, ik die tweede LCD
Moet je alleen ff je spullen naar Zweden opsturen
Maar ehm, zit er een connector aan dat printje? (onder voorbehoud!) zou ik wel een kabeltje kunnen maken dat van je parallele poort naar die connector gaat.
[edit]
Ik heb nog een beter idee: als je er nog eentje kan vinden ruilen we: Jij een kabel, ik die tweede LCD
Verwijderd
/me gaat ook maar een telefooncel overvallen 
Met nieuwjaar even een koevoet onder dat kastje
Met nieuwjaar even een koevoet onder dat kastje
hahaha... wat een lol... binnenkort alle telefooncellen in nederland gesloopt door tweakers! 
hmmm... jammer.. ik heb al een 2x20 VFD LCDtje...
(maar die koste gelukkig ook niks)
hmmm... jammer.. ik heb al een 2x20 VFD LCDtje...
Verwijderd
wie woont er rond rotterdam en wil een lcd maken voor mij?! en dan een eentje die makkelijk in een 5 1/4 slot gaat
vergoeding: 25 gulden + lcd scherm en kabels enz...(dus die 25 piek is voor het maken)
vergoeding: 25 gulden + lcd scherm en kabels enz...(dus die 25 piek is voor het maken)
Doe maar duurOp dinsdag 13 november 2001 15:53 schreef slamm het volgende:
wie woont er rond rotterdam en wil een lcd maken voor mij?! en dan een eentje die makkelijk in een 5 1/4 slot gaat
Nee sorry... woon niet in de buurt en ik weet geen reet van lcd schermpjes
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
sja, ik vind t gewoon gaaf!!! en ik weet er ook nix van maar ik heb wel natuurkunde 1 en 2 op schoolOp dinsdag 13 november 2001 16:05 schreef Marv het volgende:
[..]
Doe maar duur
Nee sorry... woon niet in de buurt en ik weet geen reet van lcd schermpjes
Verwijderd
KNULLA!Op dinsdag 13 november 2001 11:49 schreef AcouSE het volgende:
Hehe, ik doe het wel gratis.
Moet je alleen ff je spullen naar Zweden opsturen(Check profile)
[edit]
KPN heeft iets van 300 telefooncellen weg gehaald in nederland de laatste weken; zou ik ze kunnen bellen voor zon ding ?
nah
- mode enabled...
ik overweeg serieus zon ding eruit te breken: is dat goed te doen?
nah
ik overweeg serieus zon ding eruit te breken: is dat goed te doen?
Op dinsdag 13 november 2001 16:45 schreef Limited het volgende:
[..]
KNULLA!
Voor de onwetende: knulla=n**ken
En telefooncellen slopen is lame! Die dingen zijn er nou net belangrijk voor die mensen die geen mobieltje hebben (lees: kunnen betalen) of zelfs helemaal geen telefoon hebben.
Verwijderd
AcouSe;
En telefooncellen slopen is lame! Die dingen zijn er nou net belangrijk voor die mensen die geen mobieltje hebben (lees: kunnen betalen) of zelfs helemaal geen telefoon hebben.
En telefooncellen slopen is best! Die dingen toch niet meer gebruikt door tweakers die een mobieltje hebben (lees: kunnen betalen) en helemaal geen cewl LCD'tje hebben.
En telefooncellen slopen is best! Die dingen toch niet meer gebruikt door tweakers die een mobieltje hebben (lees: kunnen betalen) en helemaal geen cewl LCD'tje hebben.
ik heb geen mobieltje en toen ik laatst met een lekke band in een telefooncel stond deed ie het niet (er was niks aan gesloopt...). Toen heb ik 6 km gelopen naar huis
* B0MBACI zit er camera's aan die dingen
Heb er nog een aantal liggen uit telefooncellen ! Ga denk ik een aantal verkopen ! Iemand interesse ! Zijn er wel klote uit te krijgen, je moet hem langs achteren openmaken. Zitten geen camera`s in !
mail me -> michiel.heijkoop@home.nl over die partij goedkope konijnenvoerOp dinsdag 13 november 2001 18:59 schreef pangodes het volgende:
Heb er nog een aantal liggen uit telefooncellen ! Ga denk ik een aantal verkopen ! Iemand interesse ! Zijn er wel klote uit te krijgen, je moet hem langs achteren openmaken. Zitten geen camera`s in !
moet het wel een stuk goedkoper zijn dan de normale partijen-goedkope-konijnenvoer hè
juist, mail mij ook! ds_barf@hotmail.com
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
En je dacht niet : "Goh, deze telefooncel doet het toch niet, dan maar dat LCD'tje eruit slopen?" DOM!Op dinsdag 13 november 2001 18:23 schreef m-m het volgende:
ik heb geen mobieltje en toen ik laatst met een lekke band in een telefooncel stond deed ie het niet (er was niks aan gesloopt...). Toen heb ik 6 km gelopen naar huis
Heheh nu we beginnen kunnen we alles uit zo'n telefooncel meenenmen wat dachten jullie van de chip reader kan je die ook aan je computer aansluiten 
Btw wil je ff precies uitleggen hoe je zo'n ding open krijg
Btw heb ook interesse in konijnen voer mits ze compatibel zijn met mijn konijn
Btw wil je ff precies uitleggen hoe je zo'n ding open krijg
Verwijderd
moeten we wel met z'n alleen zo'n leuk tweakers.net case stikker achterlatenOp dinsdag 13 november 2001 13:05 schreef RonnieB82 het volgende:
hahaha... wat een lol... binnenkort alle telefooncellen in nederland gesloopt door tweakers!
Verwijderd
jah, hier intresse, als de prijs niet te hoog isOp dinsdag 13 november 2001 18:59 schreef pangodes het volgende:
dacht dat phreaking verboden was op GoT 
Ik had eerst zo'n sleutel van me pa, werkte op die inderste bak voor lege kaarten, en ook op die cel zelf!
Doet me denken aan de film hackers 'This is a pay-phone....DON'T ASK!' hehe
maar goed, zijn die diingen nu gewoon aan te sluiten volgens bovenstaand schema?
Ik had eerst zo'n sleutel van me pa, werkte op die inderste bak voor lege kaarten, en ook op die cel zelf!
Doet me denken aan de film hackers 'This is a pay-phone....DON'T ASK!' hehe
welcome to our show.. HACK THE PLANETOp dinsdag 13 november 2001 20:58 schreef LiquidSmoke het volgende:
Doet me denken aan de film hackers 'This is a pay-phone....DON'T ASK!'
maar goed, ik blijf intresse houden; heeft iemand anders tips over hoe je zo'n ding loskrijgt? ik weet nog wel een verlaten telefooncel
das het zure, bij ons staan er bijna geen meer
ik denk dat die ook spoedig verdwijnen zal, wordt bijna niet gebruikt en zit jaarlijks weer een lawinepijl in 
edit:
eens even kijken of ik al mail heb van de LCD-man!
eens even kijken of ik al mail heb van de LCD-man!
Verwijderd
Nieuwe rage..
ipv ruiten van de telefoon cel inslaan het LCDtje eruit slopen. en dan als je gepakt wordt: "maar hij doet het toch nog zonder LCD?"
Verwijderd
jep interesse !!! toxicshit@hotmail.com please mail me !Op dinsdag 13 november 2001 18:59 schreef pangodes het volgende:
mogen de telefoonkosten omlaag?Op dinsdag 13 november 2001 21:52 schreef Orcie het volgende:
Ik ben de baas van de KPN en heb bij deze al jullie ips
u hoort nog van ons
ongeveer net zo ver als de aandelen KPN?
Verwijderd
Op dinsdag 13 november 2001 21:59 schreef NielsvA het volgende:
Heeft iemand toevallig ook nog zo'n vierkant ledje, die lijken me ook wel grappig....
Binnen kort post ik bij intressen een foto reportage
"HOE EEN LCD UIT EEN TELEFOONCEL TE KRIJGEN" en "GEBRUIK DE CAMERA ALS WEBCAM"
gOED IDEE
jA OF nEe
offtopic:
[quote]
Op dinsdag 13 november 2001 17:48 schreef LAuWe het volgende:
VITTU
[/quote]
Da's geen Zweeds, maar ik weet wat je bedoelt. :)[quote]
Op dinsdag 13 november 2001 17:47 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:

[/quote]
Wat een achterlijke redenering -> 'wij gebruiken geen telefooncel, dus mag ik hem slopen' 
Dus ik kan de auto's bij mij in de straat verrot slaan met een voorhamer, omdat ik geen gebruik van ze maak? (Ik heb immers m'n eigen auto)
[quote]
Op dinsdag 13 november 2001 17:48 schreef LAuWe het volgende:
VITTU
[/quote]
Da's geen Zweeds, maar ik weet wat je bedoelt. :)[quote]
Op dinsdag 13 november 2001 17:47 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
[/quote]
Dus ik kan de auto's bij mij in de straat verrot slaan met een voorhamer, omdat ik geen gebruik van ze maak? (Ik heb immers m'n eigen auto)
Pangodes -zie een eerdere post- ik wil wel een kabel voor je maken tegen ruil van zo'n LCD
...zolang je niet bij mij in de straat woont is het antwoord: ja, dat mag. wel ff foto's plus tutorial erbij heOp woensdag 14 november 2001 07:52 schreef AcouSE het volgende:
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Nieuwe slogan voor KPN: All your LCD's are belong to us! 
Maar lang geleden eens de specs gezien waar de telefooncellen aan moesten gaan voldoen, een daarvan was uitsluitend standaard componenten gebruiken, dus dikke kans dat het mooie bruikbare componenten zijn.
Maar lang geleden eens de specs gezien waar de telefooncellen aan moesten gaan voldoen, een daarvan was uitsluitend standaard componenten gebruiken, dus dikke kans dat het mooie bruikbare componenten zijn.
Verwijderd
Vet goed idee....Op woensdag 14 november 2001 00:18 schreef Robin201 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Binnen kort post ik bij intressen een foto reportage
"HOE EEN LCD UIT EEN TELEFOONCEL TE KRIJGEN" en "GEBRUIK DE CAMERA ALS WEBCAM"![]()
gOED IDEE
jA OF nEe
Verwijderd
ik wil verder niet moraliserend overkomen, maar is het ethisch gezien niet wat krom om hier lekker het kraken van telefooncellen te gaan promoten?

Das gewoon vandalisme....
je meent t....Op woensdag 14 november 2001 17:55 schreef pietersg het volgende:
ik wil verder niet moraliserend overkomen, maar is het ethisch gezien niet wat krom om hier lekker het kraken van telefooncellen te gaan promoten?
Buik pijn van hel lachen. Als iemand zo'n LCD aan de praat heeft zoek ik mij een mooie uit.
Die van de NS zijn wel lekker groot. Ook wel intterrese.
LOL dit topic. Als iemand er een werkende heeft dan wil ik er ook een
Die van de NS zijn wel lekker groot. Ook wel intterrese.
LOL dit topic. Als iemand er een werkende heeft dan wil ik er ook een
Maar, ik mis toch iets... Dan kun je ook die suffe CityPoint computers uit de binnenstad van o.a. Groningen jatten... Toch? Heb je een fijn touchscreen LCD... De echt vandalisten jassen daar toch altijd lange puntige voorwerpen doorheen waardoor die dingen kapot gaan, wij tweakers doen er tenminste nog iets nuttigs mee, op je eigen bak aansluiten, worden ze tenminste eens gebruikt. Die CityPoints zijn meer kunst dan functioneel volgens mij...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()