Toon posts:

Opgerolde UTP kabel veroorzaakt storing?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.014 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat UTP kabel over, die aangesloten is. Ik heb het overtollige draad opgerold. De kabel is dus een aantal meters te lang. Veroorzaakt dit nou packet loss? Ik heb namelijk met CS een loss van 8-10, terwijl anderen 0 loss hebben.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Leg de kabel eens helemaal uit en kijk dan eens of het beter gaat volgens mij kan het alleen maar storing veroorzaken met een opgerolde kabel.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:57
zou kunnen, dat U staat voor unschielded, heb ook wel eens gehoord (en meegemaakt) dat het uitrollen een goed oplossing is omdat hij anders als spoel functioneert.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Wat ook mag is ze half winden... Oprollen en dan in het midden met een elastiek binden. Op zo'n korte afstand kan dat wel.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Het kan idd voorkomen dat de performance van je netwerk omlaag gaat door zoiets.
zoals al gezegd, probeer 'm 'ns uit te rollen.

ik heb 'm hier ook op een rolletje en geen problemen, maar ja, 't komt wel vaker voor.

Verwijderd

Topicstarter
Zal het ff uitrollen. Ik heb het niet eerder geprobeerd, omdat het nog aardig wat meters zijn....dan ligt er draad over mijn hele kamer.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
Op maandag 12 november 2001 22:58 schreef Aico het volgende:
Ik heb wat UTP kabel over, die aangesloten is. Ik heb het overtollige draad opgerold. De kabel is dus een aantal meters te lang. Veroorzaakt dit nou packet loss? Ik heb namelijk met CS een loss van 8-10, terwijl anderen 0 loss hebben.
loss? krijg je hierdoor packet loss? hmmz...dat lijkt me toch niet hoor...dat zou wel raar zijn... Je ping kan erdoor stijgen, maar packets worden als het goed is gewoon opnieuw verzonden als het mis gaat. Ik denk dat je packetloss ergens anders moet gaan zoeken...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Jup, als je UTP kabel opgerold hebt liggen krijg je kringspanningen. Dat is niet goed :D

FTP kabel is wel weer beter afgeschermd :)
Pagina: 1