Minidisc vreemde fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sorry voor de topic...maar kon even niets beters verzinnen

ik zit hier met:

MinidiscDesk MDS-JE510 (redelijk oudje)
Draagbare MZ-E33 (blauw..erg mooi :) )

Maar nu de problemen:
Als ik iets opneem via mn Deck (kan dus niet met de Draagbare) Dan gebeurd er iets vreemds.
Ik wis eerst de gehele MD..daarna:
Het wordt allemaal netjes opgenomen (tenm, geeft geen fouten (voorzover zo'n ding ooit een fout zal geven)) denk ik. Maar als ik nu luister met mijn Draagbare hoor ik midden in een liedje ineens nog een stukje oude muziek.
Hoe kan dit??

#2:
Mijn Draagbare is een beetje vreemd..het lijkt wel alsof zijn buffer zeer brak is...bij een redelijk harde stoot kapt 'ie gewoon met muziek geven...even later gaat 'ie weer door..
Als ik er wat druk op uit oefen, weet niet precies hoe en waar...omdat ik het op zo'n moment in mn zak heb zitten, als ik ga hurken om bijv. iets te pakken, kapt 'ie er ook mee voor ffys....na een paar seconden gaat hij dan weer verder!!

De stroom toevoer is ook een tijdje brak geweest, dit heb ik verholpen door een halve centimeter tin op het contactje te leggen :)

Weten jullie een oorzaak (en daarna de/een oplossing ervoor) voor deze 2 problemen of 1 ervan?

alvast onwijs bedankt!! wordt er namenlijk een beetje simple van!

• Mir
  • Niet online
te moeilijk?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Probeer het eens via de garantie...

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Mir
  • Niet online
daar zijn ze beide toch echt te oud voor ben ik bang! (minimaal 3 jaar oud)

• Mir
  • Niet online
vind iedereen dit een saai onderwerp of weet gewoon niemand een antwoord?

heb het gevoel dat alleen dingen beantwoord worden die simpele vragen bevatten........

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je player klinkt gewoon oud en versleten, evenals je discjes. Heb je dat probleem van het opnemen ook met nieuwe discjes?

• Mir
  • Niet online
Versleten? hoe kan bijv. je Buffer slijten? hij heeft echt gigantisch weinig buffer meer!

Het zijn redelijk nieuwe MD's ja..

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 12:09

B4tman_DH

To the Bat.....

:P ik heb nog wel een Sony MZ-r30 4 sale :D

Verwijderd

Het zou me verwonderen mocht je hier nog niet gezocht hebben, maar voor alle zekerheid: http://www.minidisc.ch/problems.asp

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Het enigste wat ik me in kan denken is dat de laser van je 510 op begint te raken. Die krengen hebben maar een beperkte levensduur. Tijdens het schrijven zorgen ze ervoor dat het oppervlakte van de MD boven de Curie temperatuur wordt uitgetild. Als de laser hiervoor bijna te zwak is, kan het zijn dat hij soms niet overschrijft en soms wel..... Het wissen van 'n MD is namelijk niks anders dan het wissen van een U-TOC. De informatie blijft er physiek op staan.

Ik weet niet hou oud je portable is, maar ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n 7800 deck in de auto, veel gebruikt en na twee jaar moeite met lezen en veel overslaan... Sony heeft er een nieuwe laser ingepleurt en dat werkte. (En ikke blij dat ik die extended garantie had gepak!)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Mir
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 14:23 schreef smeetsr het volgende:
Het enigste wat ik me in kan denken is dat de laser van je 510 op begint te raken. Die krengen hebben maar een beperkte levensduur. Tijdens het schrijven zorgen ze ervoor dat het oppervlakte van de MD boven de Curie temperatuur wordt uitgetild. Als de laser hiervoor bijna te zwak is, kan het zijn dat hij soms niet overschrijft en soms wel..... Het wissen van 'n MD is namelijk niks anders dan het wissen van een U-TOC. De informatie blijft er physiek op staan.

Ik weet niet hou oud je portable is, maar ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n 7800 deck in de auto, veel gebruikt en na twee jaar moeite met lezen en veel overslaan... Sony heeft er een nieuwe laser ingepleurt en dat werkte. (En ikke blij dat ik die extended garantie had gepak!)
Hmmmmmmm....Ik snap eigenlijk niet precies wat je nou met dat eerste verhaal bedoeld :{
Het laatste deel vanhet eerste verhaal snap ik wel. Is hier iets aan te doen?

en voor mn portable heb ik hem laten resetten in service mode.......ben benieuwd (morgen weer naar school... :) )

Verwijderd

denk ook dat het de lasers zijn die een beetje oud aan het worden zijn. vooral van de portable verbaasd me dat niks.

spul niet niet meer lekker in z'n vel zeg maar :)

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Een Minidisc is gemaakt van een materiaal waarvan de atomen doormiddel van een magnetisch veld in een andere richting kunnen worden gedraaid als het materiaal warmer dan 160 graden, de Curie temperatuur, wordt gemaakt. Door sommige atomen naar het zuiden en anderen naar het noorden te richten, wordt er meer of minder licht gereflecteerd wat resulteerd in nullen en eenen.

Bij kamertemperatuur is het onmogelijk om de atomen te draaien met een magnetisch veld. Hierdoor blijft de informatie intakt die op de Minidisc staat. Stel je nu voor dat de laser het niet altijd voor elkaar krijgt om de MiniDisc warm te maken, dan kun je de atomen dus niet richten en blijft de oude informatie staan. Dus hoor je je oude opname!

[edit om UTOC uit te leggen]
Elke MiniDisc is voorzien van een User Table Of Contents, zeg maar de FAT van de disk. Hierin staat welke sectors van de disk met welk muzieknummer overeenkomen. Bij het wissen van een MiniDisc wis je dus alleen maar de U-TOC en niet de muziek.

Mestreechs volksleed:

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Jullie denken te moeilijk denk ik.

Bij het wissen van de MD, wis je niet het hele discje, maar je wist alleen de TOC, wel bekent van CDtjes, dus alleen de nummer info, en waar het op het discje staat.

Dus dat zou een verklaring kunnen zijn dat bepaalde stukjes terug komen..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Mir
  • Niet online
Ik snap wel Waarom de nummers terug komen, hiervoor al...Een hele MD wissen zou te lang duren... + is het onnodig.

Maar wat ik dus niet snap (nu eigenlijk wel (als het het is)) is _waarom_ ?
Het zal dus aan die temp. kunnen liggen? Wat kan je eraan doen? Weinig zeker? Of schoonmaken?

Het gaat mij er dus om:
- hoe is het technisch mogelijk dat het fout gaat
- hoe kan het verholpen worden

en dan heb ik het eigenlijk over die Deck en Niet over de Portable.

wel vette kennis BTW :)

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Als je op een MiniDisc opneemt, dan verander je dus de muziek die van te voren was opgenomen. Stel nu, dat de laser af en toe happert en niet z'n volle vermogen kan leveren, dan zijn er dus stukjes in je muziek waar je oude muziek niet wordt overschreven. Alleen denkt het MiniDisc deck dat hij het wel heeft overschreven....

Een goede site over MiniDisc heet http://www.minidisc.org
Kijk daar eens rond, weet je ook meteen waar ik m'n kennis vandaan haal :)

Of anders zoek je eens op Ralph Smeets met google, dan zie je dat ik erg actief ben geweest op de MiniDisc Mailing List (MD-L). Je vraag kun je ook op deze list stellen. Let wel dat deze list erg druk is (25-50 postings per dag).

Mestreechs volksleed:

• Mir
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 14:05 schreef marcelleken het volgende:
Het zou me verwonderen mocht je hier nog niet gezocht hebben, maar voor alle zekerheid: http://www.minidisc.ch/problems.asp
Deze link heb ik gevolgd en daar gevonden hoe je je MD moet resetten...was op eigen risico maar ach, dat ding heb ik al 2 keer opengehad en er al wat in gesoldeerd...dus ach, maakt het uit? :P >:)

Maar dit heeft geholpen! De momenten dat hij er mee stopt zijn er niet meer geweest (ja soms bij hele gekke dingen (rennen naar de trein ivm iets te laat je bed uit ofzo :9))!

Ik ben je dankbaar....en mij gehoor ook..

Alleen over mn deck: ik heb hier nog geen oplossing voor :'(

Verwijderd

ik zou er een nieuwe laser in laten zetten toch?

Verwijderd

ik zou nieuwe minidiscjes kopen is een stuk goedkoper dan een nieuwe laser *D

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op dinsdag 13 november 2001 14:01 schreef B4tman_DH het volgende:
:P ik heb nog wel een Sony MZ-r30 4 sale :D
Nou ik heb ook nog een MZ-R35 (bijna hetzelfde) maar zelfs voor 1000 gulden krijg je em niet, dat ding is de meest perfecte die sony ooit gemaakt heeft :) gewoon redelijke knoppen, makkelijk te bedienen en vooral die Li-Ion accu die erin zit :)

Oo ja :) Hij iswat groter dan die supermini dingen van tegenwoordig maar dat vind ik persoonlijk superfijn :)

Ook dat magnesium nogwat omhuizing is erg fijn maar wel gevoellig voor kleine deukjes als je ergens tegenaan stoot. Maar dat valt allemaal wel mee :)

Binnenkort wil ik ook de DSC-F707 digicam :9~ die heeft ook zo'n :9 behuizing :)

Edit: Typo |:(

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik hoor iedereen zeggen dat de laser het oppervlak verwarmt maar die kop aan de bovenkant die schrijft dus met magnetisme de data op de schijf ? zodat de laser het later weer kan lezen?

Mij was namelijk eerst verteld dat die kop BOVEN de disk was om te verhitten op een heel klein stukje schijf en dat dan de laser de data schrijft :)

Iemand een idee :?

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Pagina: 1