there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac
Het woord autoradio in je topictitel zou wonderen kunnen doen
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
En jij denkt daar last van te hebben als je met 120 over de snelweg scheurt 
Als je mp3 op 128 Kbit/s hebt dan heb je er vrijwel geen last van bij di soort toepassingen.
Als je beter wil dan moet je gewoon op een hogere bitrate decoderen dus je zou ff moeten kijken wat die radio allemaal aankan.
Als je mp3 op 128 Kbit/s hebt dan heb je er vrijwel geen last van bij di soort toepassingen.
Als je beter wil dan moet je gewoon op een hogere bitrate decoderen dus je zou ff moeten kijken wat die radio allemaal aankan.
Senile! Senile Oekaki
Verwijderd
LOLOp maandag 12 november 2001 22:16 schreef mesothelioom het volgende:
(of lp mocht die in de auto passen)
Wel een leuk idee, een slot-in LP-speler in je brik
In de auto hoor je het verschil tussen MP3 (hoger dan 128 b/s opgenomen) en een CD toch niet... Of de motor moet uit staan en de speakers zijn errrug goed!
Voor in de woonkamer is MP3 wat mindergeschikt als je audifiel bent
En mocht je denken dat je het wel hoort: check Jag z'n online MP3 test ff, ik kwam er echt niet uit.
auto is idd errug stil (wanneer rijd je nu hard in nederland, stinger is ook weggegooid geldOp maandag 12 november 2001 22:26 schreef quazar het volgende:
In de auto hoor je het verschil tussen MP3 (hoger dan 128 b/s opgenomen) en een CD toch niet... Of de motor moet uit staan en de speakers zijn errrug goed!
Verwijderd
Ik heb toevallig die JVC MP3 player in me auto hangen (KD-SH99R) en ik vind um echt super. Speelt de MP3tjes echt lekker af, geen problemen mee gehad.. maar ik ben geen audiofiel hoor..
Verwijderd
Ik heb de Kenwood MP6090-R, die aanzienlijk minder duur is dan de JVC. Als jij je mp3-tjes op de goede manier encodeert dan hoor je weinig tot geen verschil met cd, en zeker niet als je aan het rijden bent. Bevalt erg goed, en zo'n onhandige wisselaar ben je meteen kwijt.
Verwijderd
Idd ik heb ook de Kenwood alleen is interne versterker behoorlijk brak en levert ie net 4x10 echte watts ofzo.
Ik heb net de Alpine CDA-7878R
Deze roelt echt zwaar...
Perfecte geluidskwaliteit icm met een DSP om alles van het geluid af te stellen. Laadtijd tussen de mp3 's en directory 's = bijna 0 seconden, gewoon teringsnel schakelen.
Ik weet niet hoe de interne versterker is (ik heb 2x JBL Power versterkers achter), maar Alpine kennende zal die zeker goed zijn en het is zeker een aanrader voor iedereen die net iets meer wilt.
Deze roelt echt zwaar...
Perfecte geluidskwaliteit icm met een DSP om alles van het geluid af te stellen. Laadtijd tussen de mp3 's en directory 's = bijna 0 seconden, gewoon teringsnel schakelen.
Ik weet niet hoe de interne versterker is (ik heb 2x JBL Power versterkers achter), maar Alpine kennende zal die zeker goed zijn en het is zeker een aanrader voor iedereen die net iets meer wilt.
Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)
Verwijderd
Ja is het echt zo erg dat wattage op de kenwood ??
Ik heb ook die Kenwood/MP3, maar ik heb ook
geen boom box van me auto gemaakt.
Gewoon me default speakers etc.
En je die 4* 47 watt heb ik nooit gelooft.
Ik dach altijd hooguit 4 * 20 RMS, maar wie
weet nog minder.
Maar ik heb er geen last van.
Prettig apparaat.
Ik heb ook die Kenwood/MP3, maar ik heb ook
geen boom box van me auto gemaakt.
Gewoon me default speakers etc.
En je die 4* 47 watt heb ik nooit gelooft.
Ik dach altijd hooguit 4 * 20 RMS, maar wie
weet nog minder.
Maar ik heb er geen last van.
Prettig apparaat.
zit er standaard dus flink matig vermogen in die kenwood mp6090?
¯\_(ツ)_/¯
Dat is met elke headunit. Waarschijnlijk gebruiken die dingen gewoon de 12V van de accu voor de opamps, en dat betekent dat die opamp nog geen 12V over de speakers kan zetten. Dus dat levert zo'n 15 Watt op bij 8 Ohm speakers.Op dinsdag 13 november 2001 16:54 schreef beschuitfluiter het volgende:
zit er standaard dus flink matig vermogen in die kenwood mp6090?
Daarom ook altijd een versterker gebruiken. Het maakt niet uit hoe zwaar of hoe licht. hij gebruikt in ieder geval zijn eigen spanning (hoeft niet voor verlichting ed te zorgen. btw 8 ohm speakers in de auto is wel zeldzaamOp dinsdag 13 november 2001 16:57 schreef Jag het volgende:
[..]
Dat is met elke headunit. Waarschijnlijk gebruiken die dingen gewoon de 12V van de accu voor de opamps, en dat betekent dat die opamp nog geen 12V over de speakers kan zetten. Dus dat levert zo'n 15 Watt op bij 8 Ohm speakers.
Verwijderd
In de stereodrive(autostereoblad) gaan ze elke keer volledig uit hun dak bij elke review van een autoradio. Wat Jag zegt is waar. Het komt er op neer dat de versterkertjes die gebruikt worden op 14.4Volt(jaja) nooit meer dan 13Watt(4 Ohm) continu per kanaal kan zijn. Dat jaarlijks er een soort opboxwedstrijd word gedaan door de Japanse fabrikanten is onvermijdbaar en zal eigenlijk verboden moeten worden. Wie heeft er niet van die nietswetende vrienden die je om advies vragen en zelf dachten aan de Sony i.p.v. Pioneer omdat die 4*50 i.p.v. 4*45 Watt is?????
Het zijn dus nog steeds dezelfde versterkertjes die 10 jaar geleden als 2*25Watt over de bank gingen!!
Het zijn dus nog steeds dezelfde versterkertjes die 10 jaar geleden als 2*25Watt over de bank gingen!!
Oftewel, ik durf nog steeds te beweren, dat een simpele IC-versterker maximaal 4x13 watt eruit kan pompen en meer niet. Een en ander kan opgepoetst worden door dikkere buffers, maar het help gewoonweg niet..
Verwijderd
Het wattage zegt niet alles hoor.
Doe in je huiskamer eens goeie boxen, en 2 maal echt 15 Watt. En dat beide van goed spul.
En je wordt nog goed doof ook.
Je zou die kromme es moeten zijn met de relatie tussen
Watt en dB !!
Dan wordt je pas bang.
Was iets van 2 maal zoveel vermogen nodig om 6 dB meer
akoustische vervuiling te krijgen. Nou is 6 dB goed hoorbaar hoor. Maar toch.
Anyaway de wattjes van een autoradio zijn niet gelijk aan
een huiskamer Rotel/Quad wattjes natuurlijk.
Maar boeien... We hebben het over het akoustisch meest
miserable product, op een bromfiets na, om met audio te spelen.
Doe in je huiskamer eens goeie boxen, en 2 maal echt 15 Watt. En dat beide van goed spul.
Watt en dB !!
Dan wordt je pas bang.
Je hebt tweemaal zoveel vermogen nodig om 3 dB harder te gaan. Om een gevoelsmatige verdubbelling van het geluidsnivea te krijgen heb je tien keer zoveel vermogen nodig, oftewel 10 dB erbij.Op woensdag 14 november 2001 11:26 schreef Klaas_Baas het volgende:
Het wattage zegt niet alles hoor.
Watt en dB !!
Dan wordt je pas bang.
Ik draai thuis meestal met pieken van 0.15 Watt, en dat is al best hard. Ik biamp overigens met twee Crest versterkers voor een totaal vermogen (8 Ohm) van 700 Watt per kanaal. Kortom, nee, "Watt" zegt niet alles.
Maar in de auto is het toch wel net iets anders. Ik draai meestal harder dan thuis om goed over de herrie van het autorijden heen te komen. Zo'n standaard head unit versterker zal voor de meeste gevallen en personen daar genoeg voor zijn (hier zit er één), maar ik kan me toch ook wel goed voorstellen dat je meer wilt.
Pagina: 1