Toon posts:

Win XP netwerk met Win98 probz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon 1,4 met WinXP en die moet in een netwerk met een P120 met Win98. Dit is gedaan met een crossed UTP kabel. Aan de pc met wxp heb ik chello hangen en de p120 wordt dus client.
Ik heb al van alles geprobeerd, goed rondgekeken op dit board maar ik heb mn netwerk niet aan de praat gekregen.

Kan iemand mij de exacte instellingen geven voor beide pc's plz??

De netwerkkabel is ok(lampjes branden) en de kaarten zijn goed geïnstalleerd.

bvd

Miswip

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

InetPC:
IP: 10.0.0.1

ClientPC:
IP: via DHCP
Gateway: 10.0.0.1

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Op maandag 12 november 2001 21:21 schreef Ferdo het volgende:
InetPC:
IP: 10.0.0.1

ClientPC:
IP: via DHCP
Gateway: 10.0.0.1
Nietes, inet pc ip 10.0.0.38
subnetmask 255.255.255.0

client pc ip 10.0.0.99
subnetmask 255.255.255.0
gateway 10.0.0.38

Met een verkeerd subnet is hij nog nergens.

Maar vertel eerst eens ff wat wel werkt en wat niet, want als je al gezocht heb weet je ook wel wat wel moet werken en wat niet. En anders UTFS

Verwijderd

Topicstarter
Ik ingesteld wat jullie allebei zeiden, en ze kunnen elkaar nog steeds niet vinden. Wat er dus wel werkt? Netwerkkaart en kabel zijn ok. Van enige vorm van netwerk is nog geen sprake. Instellingen zijn gewoon niet goed.
Weet iemand hier misschien iets meer van??

Miswip

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Werkgroepnaam op allebei de computers hetzelfde? Bestands- en printerdeling geactiveerd?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb ook een netwerk tussen XP en Win98SE. Dat werkt ook niet met internet. Het netwerk zelf werkt ook maar 1 kant op van XP naar Win98SSE. Ik heb alle installing precies hetzelfde maar het werkt ook niet. Is er niet een soort programma?

Eerst had ik namelijk 2x Win98 met een iShare progje en toen werkte internet wel!

Pleaz help ff.

Gr Sjoerd :(

Verwijderd

Count me in with this problem...een XP met 98...werkt gewoon niet met crossed cable denk ik :'(

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 10:15
laats had ik het zelfde probleem met een xp en een 2000 server machine.
toen moest de tijd van de twee pc's dus gelijk staan anders deed hij het niet.

Heb je de Home of pro editie van xp

<edit>
nulletje erbij
</edit>

• Jimanez
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 07:10
Heb hetzelfde probleem gehad. Xp en Xp op beide machines werkte echter meteen. Xp en win2k werkte ook. Daarvoor had ik win2k en win98, werkte ook. Waar het aan ligt ik weet het niet ben er dagen mee bezig geweest.:( Van ellende xp op de andere machine geinstalleerd en het werkte meteen:)

Verwijderd

Zelfde probleem.
Maar als ik van WIN98SE in mijn adresbalk
\\mijn computernaam intyp zie ik al de gedeelde bronnen.
Als je wil communicatie maken tussen 98 en XP met je met de zelfde naam ingelogd zijn, best: administrator en ook het paswoord wissen. Zover zit ik al :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen win98 se, ik denk gwn 1st edition ofzo. Eerst had ik winme met win98 netwerk, geen problemen. Nu doet hij echt helemaal niets. Ze zien elkaar niet. Werkgroep is hetzelfde en op allebei is bestands en printerdeling ook ingesteld. Ik kan wel bladeren in de werkgroep maar hij ziet op allebei de pc's alleen zichzelf in die werkgroep. Ik ben ook al een paar dagen bezig en hij doet het gewoon niet. Al van alles geprobeerd.
Mn andere pc is een p120 met 16mb RAM, ik denk niet dat w2k if wxp het daarop doet, maar ik zal wel even kijken.
Mijn wxp versie is de professional, dutch.

Als iemand het toch aan de praat gekregen heeft, graag een reactie plz met de exacte gegevens en de exacte manier van handelen plz.

bvd
Miswip
Pagina: 1