K7T266 PRO RAID met RAID problemen

Pagina: 1
Acties:

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
hij heeft deze mobo van MSI.

K7T266 PRO RAID

Er zit 2x40 gig in ( RAID ) en windows wilt niet installeren.

Alle 4 ledjes van de D-led's zijn groen op de mobo.

Wie kan mij helpen PLEASE :'(

dikzak

Verwijderd

Hoi,

Heb jij die raid wel goed ingesteld? dus ook daadwerkelijk aangemaakt in je raidbios?

Han

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 23:15

JT

VETAK y0

Ik ben dus degene met de problemen :( ;(

M'n raid config is al helemaal klaar. Ge-fdisked en geformateerd. Maar elke keer als ik win 98 wil installen, dan krijg ik op een onvoorspelbaar moment een fout in de setup.

ALS Windows dan eindelijk de bestanden heeft gekopieerd, dan wil die niet opstarten, vanwege een verkeerde VxD koppeling ofzo ;(

Dit gebeurt zowel wanneer ik m'n dvd drive als m'n brander gebruik om te lezen.

Misschien is m'n geheugen brak, maar hoe kan ik dat testen zonder windows ? Zoals al is gezegd, hij telt in het begin alle 512 mbtjes foutloos en ook de D-Leds op m'n MSI mobo geeft niks aan. Ik ben radeloos :'( ;(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Roellie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02-2021

Roellie

How' you doin'?

Ik denk dat je bij iemand nieuwe raid drivers moet downloaden...deze ff op flop gooien en dan tijdens de windows installatie kiezen om een niet microsoft raid-stuurprogramma te installeren...(druk F6)
<edit>
sorry ik zie dat je win98 wil installen...kweet zo niet uit m'n hoofd of je dan 3rd party drivers kan installeren </edit>.
flop erin en klaar!

Ik had dit probleem met een epoX 8k7a+ ism WinXP. op deze wijze was het bij mij opgelost...suc6!

I may be Nuts, but most people call me Mars

• JT

JT

VETAK y0

Kep btw pc2100 van Samsung. En ik denk niet dat die drivers gaan helpen.

Ik had nog een 10 gieg schijf van iemand geleend, en daar had ik win 98 op geinstalled. Alles liep nog gewoon. Totdat ik Win 98 wou installen op m'n raid config. Ik had ondertussen die 10 gieg er al uit getrokken.

Ik die 10 gieg teruggezet, en ja hoor, die win liep ineens ook zwaar brak....blauwe schermen, vastlopers enzovoort ;(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Please ne1....

Sorry dat ik hem nu alweer omhoog schop, maar ik zit nu voor vandaag voor het laatst achter een pc met internet, aangezien de mijne het niet doet...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Hallo, ik ben een vriend van JT. hij vroeg aan mij of ik deze topic namens hem wou posten over het probleem met zijn compu. het volgende is het geval.

Zoals de bovenstaande posts weergeven heeft hij hier nog iets over te zeggen... Als hij zijn hardeschijf op de normale IDE port stopt dan werkt alles naar behoren maar in in RAID 0 of RAID 1 configuratie treden de bovenstaande problemen of.

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Lijkt mij op een IRQ probleem, optimaal zou zijn als je het voor elkaar krijgt dat je geen IRQ deelt met je Raid/Mass Storage Controller.

FF nieuwe bios voor je raid controller installeren kan mischien ook helpen.

Nuff Said

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

->[PMG] voor hopelijk meer reacties op dit mobo-specifieke probleem :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 13 november 2001 23:38 schreef Exirion het volgende:
->[PMG] voor hopelijk meer reacties op dit mobo-specifieke probleem :)
Please any1 ? Ik kan nu nog steeds niet m'n nieuwe comp gebruiken ;(

Ecodan warmtepomp

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:37

Floor-is

5.2

Je weet dat je op de schijven die aan de RAID controller hangen in principe niets kunt? (Niet formatten, geen OS installeren etc. etc.)

Dat staat namelijk zo'n 2289 keer in het boekje.
Wat je doet is als volgt:
Men neme 1 schijf, hange die aan de primaire controller en installere het OS. Hierna kan je de disk aan de RAID controller hangen.

Of gewoon je OS disk op de primaire controller houden, zoals ik :)

Bericht hierboven

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 14 november 2001 13:32 schreef Floris Diemel het volgende:
Je weet dat je op de schijven die aan de RAID controller hangen in principe niets kunt? (Niet formatten, geen OS installeren etc. etc.)

Dat staat namelijk zo'n 2289 keer in het boekje.
Wat je doet is als volgt:
Men neme 1 schijf, hange die aan de primaire controller en installere het OS. Hierna kan je de disk aan de RAID controller hangen.

Of gewoon je OS disk op de primaire controller houden, zoals ik :)
Dit heb ik gedaan :

Raid 0 array aangemaakt, gefdisked, geformatted en dan vanaf cdrom boot of vanaf opstartdiskette win 98 proberen te installen.

Dus jij bedoelt dit : 1 schijf op de normale ide controller, win 98 erop en dan alles op de Raid controller zetten en een raid 0 config aanmaken ?

Als ik eerst win 98 install op een schijf op de gewone ide controller, en dan alles overzet naar Raid 0, dan ben je dat toch kwijt ?

Ecodan warmtepomp

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:37

Floor-is

5.2

Op woensdag 14 november 2001 13:35 schreef JT het volgende:

[..]

Dit heb ik gedaan :

Raid 0 array aangemaakt, gefdisked, geformatted en dan vanaf cdrom boot of vanaf opstartdiskette win 98 proberen te installen.
Dat werkt niet, je kan geen OS installeren op een RAID-array volgens het boekje.
Dus jij bedoelt dit : 1 schijf op de normale ide controller, win 98 erop en dan alles op de Raid controller zetten en een raid 0 config aanmaken ?
Jah zo iets, dat staat allemaal netjes in het boekje hoor...
Als ik eerst win 98 install op een schijf op de gewone ide controller, en dan alles overzet naar Raid 0, dan ben je dat toch kwijt ?
Volgens mij niet, hij gaat niet de schijven formatten ofzo dan.

Bericht hierboven

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 14 november 2001 13:46 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Dat werkt niet, je kan geen OS installeren op een RAID-array volgens het boekje.
[..]

Jah zo iets, dat staat allemaal netjes in het boekje hoor...
[..]
Dan heb ik er zeker overheen gelezen ofzo... :? En iemand anders die ik ken heeft het niet zo gedaan...

Hij zei dat het aan het feit kan liggen dat Win 98 geen of moeilijk raid ondersteunt.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

[niet goe gelezen]
Pagina: 1