Email delen met 2 besturingssystemen

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik draai nu een weekje windows 98 SE en windows XP Pro NL, nu heb ik een vraag:

Kan ik als ik met 1 van beide besturingssystemen mijn mail ophalen met Outlook Express en later als ik onder Xp werk dezelfe mail weer opnieuw lezen?

Anders moet je zo zoeken en ieder keer de pc opnieuwe opstarten

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je kunt je POP mail op de server achterlaten (voor een aantal dagen) zodat je het ergens anders nog es kunt downloaden. Check je Outlook account instellingen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 12:05
Het makkelijkst is dat met Ms Outlook ipv Outlook express. Daar kan je nl. de locatie van het .pst bestand opgeven waar je email in terecht komt. Als je die dan op een gezamelijke partitie zet dan kan je onder beide systemen lezen.

Voor express is een andere mogelijkheid: geef bij de server-eigenschappen een aantal dagen op dat de mail op de server blijft staan. In dat geval kan je op beide systemen dezelfde mail ophalen (= wel dubbel downloaden)

Succes, Ruud

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
zou moeten kunnen lijkt me MITS je op beide besturingssystemen dezelfde versie van outlook express gebruikt.je kunt in outlook express opgeven op welke locatie de berichten opgeslagen moeten worden; menu Extra, Opties, tabblad Onderhoud, Archiefmap.
Geef hier een locatie die vanuit beide OS-en bereikbaar is en gaan met die banaan :9
werkt hier prima met twee w2k installaties dus dikke kans dat het voor jou ook werkt. succes :)