Toon posts:

Oude compu dood???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een oude compu (cyrix 133). Laatst was de fan kapot, en werd ie erg warm, maar met nieuwe fan deed ie het weer. Alleen heeft ie wel heel veel last van een probleem dat er eerder al een beetje was:
Na het starten gaat de monitor heel even aan en dan weer uit. Ook gaat de stroom van het toetsenbord uit. Als ie eenmaal aan is gaat het meestal prima, maar nu start ie echt niet meer. Ik heb alleen nog maar een videokaart er in (stealth 2500). HD, floppy, e.d. heb ik er al uit. Geheugen heb ik ook al op verschillende manieren geprobeerd.
Heeft er nog iemand een idee wat ik kan proberen? (behalve uit het raam gooien dan).

alvast bedankt,

Jeroen

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22
Heb je hem ook al een keer een lange tijd uit laten staan? Wil soms wel eens helpen.

- Misschien videokaart in ander slot?
- Indien mogelijk andere videokaart proberen?
- Cmos wissen?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 20:56 schreef budi het volgende:
Heb je hem ook al een keer een lange tijd uit laten staan? Wil soms wel eens helpen.

- Misschien videokaart in ander slot?
- Indien mogelijk andere videokaart proberen?
- Cmos wissen?
Videokaart is al van slot gewisseld, lange tijd uit help helaas ook niet. Cmos is volgens mij gewist (batterij is er uit geweest). Ik heb helaas geen andere videokaart. Ik heb nog wel gekeken wat er gebeurd als ik zonder videokaart start, maar dan valt de spanning ook weg van het toetsenbord.

Verwijderd

Ik heb een oude computer, die alleen maar opstart vanuit een 'warm boot' (Dus resetten (met resetknop of ctrl-alt-del) na de eerste bootpoging)
Maar bij mij ligt dat aan de bios die niet goed start vanuit 'cold boot' (flashen heeft geen zin want dat heb ik al geprobeerd).

Misschien heb je er wat aan (ben bang van niet)

Groet
Matthias

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Op maandag 12 november 2001 21:20 schreef NagA het volgende:
Ik heb een oude computer, die alleen maar opstart vanuit een 'warm boot' (Dus resetten (met resetknop of ctrl-alt-del) na de eerste bootpoging)
Maar bij mij ligt dat aan de bios die niet goed start vanuit 'cold boot' (flashen heeft geen zin want dat heb ik al geprobeerd).

Misschien heb je er wat aan (ben bang van niet)

Groet
Matthias
CompaQ? |:(
Op maandag 12 november 2001 20:51 schreef east15 het volgende:
Ik heb een probleem met een oude compu (cyrix 133). Laatst was de fan kapot, en werd ie erg warm, maar met nieuwe fan deed ie het weer. Alleen heeft ie wel heel veel last van een probleem dat er eerder al een beetje was:
Na het starten gaat de monitor heel even aan en dan weer uit. Ook gaat de stroom van het toetsenbord uit. Als ie eenmaal aan is gaat het meestal prima, maar nu start ie echt niet meer. Ik heb alleen nog maar een videokaart er in (stealth 2500). HD, floppy, e.d. heb ik er al uit. Geheugen heb ik ook al op verschillende manieren geprobeerd.
Heeft er nog iemand een idee wat ik kan proberen? (behalve uit het raam gooien dan).

alvast bedankt,

Jeroen
• Heb je al geprobeerd om het systeem op een ander stopcontact aan te sluiten?? Het kan zijn dat je stopcontact niet (meer) goed is.
• Of je moet ff kijken of er geen losse contactjes op je mamaplaat zit, ff alles loshalen en weer goed vastzetten <-- B-)

Suc6!

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)