Toon posts:

Opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

als ik m'n comp wil opstarten doet hij weinig. Het enige wat hij doet is eerst het CD-ROM station lezen en dan de FDD. Als ik een boot floppy erin doe, gebeurt er niks. Als ik trouwens een keer of 15 op reset heb gedrukt, doet hij het wel. Alles, nu ook internet doet het gewoon. Ik kan ook geen hardwareconflicten vinden!
Dat ding komt m'n :r uit!!
Kan iemand mij helpen,

Eggeric.

Verwijderd

zomaar in 1x gebeurt? (te) oude PC? voeding? HDD kaduk??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij is een jaar oud, en de kast dus ook. HDD doet het nog, want af en toe start hij wel op, maar nog veel vaker dus niet. Hij bereikt de BIOS nog niet eens, anders zou die wel piepen voor een probleem. Als de batterij van je BIOS (bijna) op is, piept hij toch ook? Geeft nu ook nergens foutmeldingen!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 15:56
Ik zou een nieuwe voeding proberen.
300Watt natuurlijk wel...

Verwijderd

Ik had een vriend met hetzelfde probleem, hij had af en toe dat zijn PC het fantastisch deed, maar dan ging hij opeens niet meer aan. Hij kon resetten wat hij wilde, maar hij ging niet aan, en plotseling na tig keer resetten deed hij het.

Van alles vervangen (hij dacht ook eerst dat het zijn voeding was).
Wat bleek: Productie fout, een van de chips op zijn moederbord brandde langzaam door. |:(

Verwijderd

Nou..ik heb ook eens zo'n probleem gehad.

Er kunnen twee dingen aan de hand zijn. (nog wel 1001 meer, maar die weet ik nu net ff niet !)

1: het is veel te koud in de kamer waar je pc staat. (vind de HDD niet leuk)

2 Geef je kast bovenaan een tikkie naar achter, en laat hem dan weer vallen, begintNee je HDD start wel op !? Ik hou het op de temperatuur in je kamer.

Succes er mee. *D

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

[raad die niemand opvolgd mode]

Een simpele "oplossing" kan zijn:
je PC altijd aanlaten staan.
(meteen 'n }:O d'r op)

[/raad die niemand opvolgd mode]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home