Toon posts:

[PHP] Files uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer :), ik heb volgende scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?

if ($submit) { 
if (is_uploaded_file($bestand)) { 
copy($bestand, "c:/Inetpub/wwwroot/files/$bestand_name"); 
echo "Bestand '$bestand_name' met de grootte: $bestand_size bytes is succesvol geupload!"; 
} 

else { 

echo "Er is een fout bij het uploaden van bestand: '$bestand'!"; 

} 
} 

else { 

echo "<form method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\"> 
<input type=\"file\" name=\"bestand\"><br> 
<input type=\"submit\" value=\"Uploaden maar!\" name=\"submit\"> 
</form>"; 
} 
?>

Dat werkt goed :) ik kan gewoon (iedereeen :)) uploaden. Tenminste als ik de file gewoon benader als waar hij staat vanuit mijn browser. Want als ik nou de file met dit scriptje (het heet 02.php) include in een andere file dan krijg ik wel de form waar ik moet uploaden. Maar als ik dan een file geslecteerd heb en wil gaan uploaden dan gebeurt er dit:
code:
1
2
HTTP 405 - Bron niet toegestaan
Internet-services (IIS)

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik files kan uploaden met dit scripts als het script geinclude is in een ander bestand :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het dan maar zo gedaan :):
een index file in de dir van het upload script, hoe kan ik nou in de switch van de index.php file in de root van mijn server doen dat hij meteen naar "Users/Pieter/index.php?wat_ik_vraag gaat" als ik vraag "www.domein.net/index.php?inhoud=pieter&dit_geef_ik_door_aan_andere_file=wat_ik_vraag" snappie? dus dat hij bij een case, in dit geval "pieter" doorgeeft wat hij bij de 2de switch ("dit_geef_ik_door_aan_andere_file") doorgeeft aan de switch van de file met het upload script met de opgegeve switch ("Users/Pieter/index.php?wat_ik_vraag gaat")

lastig he :?

Verwijderd

Topicstarter
dus een case doorgeven aan een andere pagina is dat zo lastig dan :?

Verwijderd

Topicstarter
:? heeft dit geen naam zodat ik het ff kan opzoeken dan :?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Wat wil je _precies_ weten?

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:33

BierPul

2 koffie graag

* BierPul vraagt zich af waar deze knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif voor dient :?

Ja man

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 14 november 2001 15:27 schreef LOST_GUNT het volgende:
* wasigh vraagt zich af waar deze knop [afbeelding] voor dient :?
Na een dag mag je je eigen topic wel kicken ;)

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 22:44 schreef DJ_PP het volgende:
Ik heb het dan maar zo gedaan :):
een index file in de dir van het upload script, hoe kan ik nou in de switch van de index.php file in de root van mijn server doen dat hij meteen naar "Users/Pieter/index.php?wat_ik_vraag gaat" als ik vraag "www.domein.net/index.php?inhoud=pieter&dit_geef_ik_door_aan_andere_file=wat_ik_vraag" snappie? dus dat hij bij een case, in dit geval "pieter" doorgeeft wat hij bij de 2de switch ("dit_geef_ik_door_aan_andere_file") doorgeeft aan de switch van de file met het upload script met de opgegeve switch ("Users/Pieter/index.php?wat_ik_vraag gaat")

lastig he :?
behoorlijk ja. maar je uitleg ook!

Verwijderd

Topicstarter
index.php?inhoud=blabla dat moet doorgegeven worden /Users/Tools/index.php dus dan krijg je /Users/Tools/index.php?inhoud=blabla

En dat lastig ging ook over mijn uitleg, en ik gebruikte de edit knop niet omdat anders dit topic zou verdwijnen :)

edit:

u dit snap wel :P;):?
Pagina: 1