Nut upgrade Duron700>Athlon1400

Pagina: 1
Acties:

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Abit KT7-RAID (KT133 'non-A'-chipset) met een Duron 700, waar volgens Abit maximaal een Athlon 1400 (FSB200!) op geprikt kan worden - de nieuwe Athlon XP kan er dus niet op.

Nu heb ik verder een GeForce2MX van Hercules en 2x128Mb PC133 geheugen (geen topspul).

Wat ik me nou afvraag is of ik er veel mee ga opschieten als ik dus de snelst mogelijke proc voor dit mobo koop (de Athlon 1400 dus).

- Zal het systeem niet te veel afgeremd worden door het relatief trage geheugen?
- Kunnen de nieuwe Durons er nog wel op?

Verwijderd

jammer van de nieuwe CPU op zon oud mobe en oud geheugen maarjah... daar zal iedereen het wel mee eens zijn :)
voor 500,- meer heb je een top systeem :)

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Okay, erg vers is het mobo niet, maar toch issie nog geen jaar oud, hoor!

Mijn PC een beetje afkraken, zeg! :-)

Verwijderd

Maar dat was de vraag niet, het heeft zeker wel nut. Dat is een upgrade van 200% de goeie kant op en dat mamabord kan nog best wel tijdje mee. 8-)

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 20:41 schreef G3Lsmurf het volgende:
jammer van de nieuwe CPU op zon oud mobe en oud geheugen maarjah... daar zal iedereen het wel mee eens zijn :)
voor 500,- meer heb je een top systeem :)
Die CPU kost ong.fl.300, mamabord fl.385.00 en ddr mem 256 kost ong.fl.100. dat is fl.785 bij elkaar. Dus als jij ff fl.285 bij legt. Kan die jongen een toppertje neer zetten met een systeem winst van ong. 7% op zijn oud moederbord.

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Dat vermoeden had ik ook al na alle verhalen over DDR: koop je een nieuw systeem, neem dan DDR-geheugen, maar schrik niet als de winst tegenvalt.
Vandaar ook mijn vragen over het behouden van het grootste gedeelte van mijn sys.
Wellicht is het na aanschaf van de proc wel slim om eens wat kwaliteitsgeheugen te kopen.

Verwijderd

is het overklokken van die 700 geen optie? ideetje misschien?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
duron 700 wil niet echt ver hoor. als je daarmee de 1ghz haal dan mag je al blij zijn

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Koop die 1,4Ghz dat ga je zeker merken... Ik merkte een duidelijk verschil toen ik van een Duron 650@1000Mhz naar een TB 1,2@1,31Ghz ging... Alles draait beter...

Een DDR bord is nauwelijks sneller en daardoor de aanschaf in eerste instantie niet waard, je kan later altijd nog je bordje + Duron verkopen en er dan een DDR bord voor kopen. Heb je voor kopers ook een gunstiger verkoop, want je verkoopt dan en een bord en een processor en nu misschien alleen een processor.
Pagina: 1