Toon posts:

Abit KT7a R, welk waterblok past? + andere vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om over te gaan op waterkoeling, maar ik heb een paar vraagjes.

- welk waterblok past op een Abit KT7a Raid (mijn voorkeur gaat uit naar Danger Den Mase II of de Swiftech MCW462)

- Kan ik het reservoir ook bovenin in mijn pc plaatsen? En is het reservoir met 2.7 liter genoeg?

- de radiateur wordt er waarschijnlijk een van de sloop, maar als ik toch nog wat geld over heb koop ik een nieuwe. Radiateur moet maximaal 30cm lang zijn en maximaal 15cm breed. Wat voor radiateur kan ik bijvoorbeeld kopen?

- wat voor soort vloeistof ipv/ism water kan ik het beste gebruiken voor de koeling? Waar kan ik dat gekleurde "water" kopen?

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Ik heb hetzelfde mobo, en gebruik de Danger-Den Maze II,
als radiator eentje van de sloop (opel manta geloof ik)
lxbxh = 18x16x2.5 ongeveer, past mooi in je kast.
Reservoir is ongeveer 2 liter, is voldoende, bij mij
staat die voor onder in me kast, en de radiator bovenin

Verwijderd

Ik weet zeker dat die dangerden mazeII past...heb hem namelijk zelf ook op een KT7a gehad..

Verwijderd

Topicstarter
Thnxz, en aangezien OC-Shop de Swiftech MCW 462 niet op voorraad hebben ga ik toch maar voor de Danger Den Maze 2 met wat artic silver II.

Verwijderd

- welk waterblok past op een Abit KT7a Raid (mijn voorkeur gaat uit naar Danger Den Mase II of de Swiftech MCW462)
Beide waterblokken zullen bij het monteren geen probleem opleveren ..
- Kan ik het reservoir ook bovenin in mijn pc plaatsen? En is het reservoir met 2.7 liter genoeg?
De inhoud van je reservoir genoeg, en of het zal passen hangt van je kast af!, maar mijn voorkeur gaat uit naar het plaatsen van de radiator voorin de kast (onder de HDs) en deze WEL vastmaken!
- de radiateur wordt er waarschijnlijk een van de sloop, maar als ik toch nog wat geld over heb koop ik een nieuwe. Radiateur moet maximaal 30cm lang zijn en maximaal 15cm breed. Wat voor radiateur kan ik bijvoorbeeld kopen?
Fiat / Mazda / Mini Radiateurs zijn prima, en voor het geval dat je ze zelf uit de auto gaat slopen moet je niet gaan zoeken naar de radiator die voor tegen de grill van van de auto zit .. je moet naar de kachel-radiator zoeken..
- wat voor soort vloeistof ipv/ism water kan ik het beste gebruiken voor de koeling? Waar kan ik dat gekleurde "water" kopen?
Voor bevordering van je koelpresaties kan je het beste een klein flesje Wetter water kopen, wat het water beter laat hechten waardoor de warmte beter word overgedragen ..
- Is die Swiftech Hayden 676 radiator bestendig tegen het batterij effect?
:?

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 11:15 schreef n0va^ het volgende:

:?

Succes!
Ik bedoel of er in die Swiftech radiateur geen corrosie-vorming op kan treden? Maar maakt nu meer uit ik kijk wel naar een kachel radiator.

Zijn die radiateurs van koper beter ?

En dat verandert de kleur van het water ook door waterwetter?

Verwijderd

Dat is wel rode vloeistof jah.. maar omdat je er maar zo weinig van in je water gooit .. zal het niet van kleur veranderen .. hoe dat zit met fluoriserende vloeistof weet ik niet..

Verwijderd

Topicstarter
Dat waterwetter is toch eigenlijk voor auto's? Zo ja kan ik misschien mijn pa strikken om mee te betalen :) want 65,- voor een klein flesje water is ook niet niks :(

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Op dinsdag 13 november 2001 16:11 schreef Hitpoint het volgende:
Dat waterwetter is toch eigenlijk voor auto's? Zo ja kan ik misschien mijn pa strikken om mee te betalen :) want 65,- voor een klein flesje water is ook niet niks :(
waterwetter doe je in een verhouding van 1:30 in je water, dus het is maar 1 malig, tenzij je een groot reservoir hebt natuurlijk, want dan zal je eerder een nieuw flesje moeten kopen omdat je het water altijd in zijn totaliteit moet verversen. Dit hoeft overigens niet zo heel erg vaak als je waterwetter gebruikt. Eens in de maand is meer als voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik deze heatsink op mijn chipset zet:

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/ramsinks217.jpg

en daar weer die standaard 40mm fan van Abit er weer boven op zet heb ik dan veel voordeel op de temp. van de heatsink? Want die is nu 26C met }:O

Verwijderd

Die Swiftech MCW462 werkt perfect bij mij, 31 graden bij 1GHz@1,55GHz 1,85V. Alleen wel een beetje prijzig.
PS als je een raampie in je kast hebt lijkt ie VET mooi, vooral omdat ie blauw geanodiseerd is :).

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 13 november 2001 16:42 schreef Hitpoint het volgende:
Als ik deze heatsink op mijn chipset zet:

[afbeelding]

en daar weer die standaard 40mm fan van Abit er weer boven op zet heb ik dan veel voordeel op de temp. van de heatsink? Want die is nu 26C met }:O
Die heatsinks zijn te klein om een fan op te zetten, ze zijn bedoeld voor geheugen chips...

Maar ik geloof dat ze bij OC-Shop nu ook een chipset waterblok hebben, gooi je dat er toch op?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1