ben van plan om een elektrische gitaar te kopen..

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En nu heb ik jullie help nodig :)
Eerst even een paar vragen vooraf:

1. Wat is een goede beginners set van een elektrische gitaar?
2. Ik heb een sb live! 1024 met zo'n four point surroundsound setje, kan ik hier een elektrische gitaar op aansluiten?
3. Mits het bovenste niet kan, heb ik ook nog een sony 5.0 versterker staan met best aardige boxjes, zou je hierop een elektrische gitaar kunnen aansluiten?
4. Ik weet absoluut niets van gitaren af (welke snaar welke noot is enz) wat is een goede (lieft nederlandstalige) site waar alles van a tot z uitgelegt staat?

Dat was het zo'n beetje wel qua vragen.
Ter info: Ik wil met name Metallica nummers proberen te spelen.

Oja, ik zag bij Feedback (www.feedback.nl) dit setje staan:

Fender Squier Strat Pack
Het Strat Pack is al tijden een superhit bij Feedback. Versterker, snoer, plectra, instructievideo en gitaar in één pakket. Instappen en wegwezen! De complete Squier-lijn kun je bij ons uitproberen.
Van f.775,- voor f.599,-

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/guitarbass/fender-squier-strat-pack.jpg

Ps: Als het even kan zou ik best wel willen weten hoe deze klinkt

Ik dacht zelf dat dit wel wat was, qua prijs ook wel (dit is ong. wat ik max kan uitgeven ongeveer)

Alvast bedankt!

iStockphoto

Verwijderd

Ik ben van plan om een elektrische tandenborstel te kopen, maar daar ga ik jou toch ook niet mee lastig vallen??

Teeuwen

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Op maandag 12 november 2001 21:25 schreef teeuwen het volgende:
Ik ben van plan om een elektrische tandenborstel te kopen, maar daar ga ik jou toch ook niet mee lastig vallen??

Teeuwen
Goh...laat dat nou eens een newbie zijn ;)
[ook te zien aan niveau van je post]
vandaag net geregistreerd zie ik....

Maar je valt me wel lastig met dit soort posts
}:O }:O }:O

PB 3.2

Verwijderd

heeft ie daar nou wat aan die onozele antwoorden??

ik zou zelf ff naar zo`n feedback vestiging gaan die lui daar helpen je echt perfect en hebben verstand van zaken...

Verwijderd

Fender is een goed merk, en voor dat geld kan je alleen maar slechter kopen (wehkamp). Zo'n oefenversterkertje (waar je best wel flink mee kan oversturen enz) kost toch ook zo'n 199,-
Plus feedback is een heel betrouwbare zaak met goeie service.

Verder, begin niet meteen bij wat je wilt. Des te groter is de teleurstelling als het niet binnen een week lukt. Maar start met bv The Eagles - Hotel California.

Ik ben toendertijd ook bezig geweest op een basgitaar, maar heb er eigenlijk spijt van dat ik niet gewoon les heb genomen ipv zelf maar een beetje aan te klootzakken.
Blijkt ook wel dat, toen ik "bonje" kreeg met mijn solo-gitaar maat, ik er verder meer weinig aan heb gedaan en mijn gitaar nu voor sier in de hoek staat.

Vraag desnoods eventjes aan de verkoper wat het verstandigst is.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 13:06

Kortfragje

......

Teeuwen
wat is dat nou voor antwoord? man ga ff op een ander forum lopen etteren.....

http://www.gjpvanwesten.nl

• BlizzarD
  • Niet online

Teeuwen
waar de f*ck slaat dit nou weer op?!?!

voor de andere die wel gewoon normaal hebben gereageerd: alvast bedankt! Dus dat fender setje is wel goed, maar ik moet ff rustig aan beginnen? En wie heeft er nog handige sites?

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online
toch wil ik graag nog antwoord op vraag 2 tm 4:

2. Ik heb een sb live! 1024 met zo'n four point surroundsound setje, kan ik hier een elektrische gitaar op aansluiten?
3. Mits het bovenste niet kan, heb ik ook nog een sony 5.0 versterker staan met best aardige boxjes, zou je hierop een elektrische gitaar kunnen aansluiten?
4. Ik weet absoluut niets van gitaren af (welke snaar welke noot is enz) wat is een goede (lieft nederlandstalige) site waar alles van a tot z uitgelegt staat?

tnx

iStockphoto

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Dit is trouwens meer een Audio, Video & HiFi thread.
Op maandag 12 november 2001 20:24 schreef cheshire87 het volgende:
1. Wat is een goede beginners set van een elektrische gitaar?
Hangt ervan af hoeveel jij eraan kwijt wilt. Of je ook echt daadwerkelijk door wilt gaan met je gitaartje of dat je meer iets hebt van ik wil het eens uitproberen... Betere gitaren van betere merken kosten meer dan beginnersgitaren van slechtere merken, lijkt me logisch :)

Die Squier setjes zijn vrij aardig voor een beginner, maar ik heb van veel mensen gehoord dat als je echt daadwerkelijk door wilt gaan je zo uit zo'n squier gegroeid bent. Echter, de kwaliteit ervan is misschie niet top-of-the-line maar zo'n combo pack is gewoon een ontzettend goede prijs/kwantiteit verhouding. Voor zulk geld koop je meestal of een gitaar, of een versterker, laat staan dat je draden en plectra en instructieboeken enzo ook nog krijgt.
Jah. Maar waarom zou je? Het resultaat is niet om over naar huis te schrijven; zelfs dat standaard Squier versterkertje blijft (jammergenoeg) beter.
Nederlandstalig is voor watjes >:). Nee, ff serieus. Koop bij je gitaar meteen een standaard 'ik leer gitaar' boek ofzo (krijg je ook al bij je Squier setje), daar staan meestal de basisdingen vrij goed in beschreven. Als je die onder knie hebt kun je eens kijken op bv Dansm's site, die heeft mij persoonlijk ook veel geholpen toen ik begon:

http://www.people.fas.harvard.edu/~desmith/guitar/index.html

[Edit]
En toch even voor de duidelijkheid... Fender != Squier. Squier moet je zien als de budget-beginners-lijn van Fender. Verwacht dus niet dat je met een Squier een echte Fender in huis haalt...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Squier is goed om mee te beginnen, maar we kunnen natuurlijk geen uitspraak voor jou doen. Het is afhankelijk van hoe hij jou in de hand en oor ligt. Een goede nl-site ik durf er eigenlijk geen een aan te raden. Er zijn een heleboel goede engelse sites, deze leveren meestal goede informatie. Je kunt overigens eens kijken op www.harmony-central.com daar kun je reviews lezen van mensen over bepaalde instrumenten. Vrijwel ieder instrument komt daar aan bod. Feedback (Utrecht) zal je altijd een eerlijk advies geven en je ook zeker aanraden om andere merken te bekijken. Je moet namelijk niet alleen naar het merk kijken. Ik persoonlijk heb ooit eens een mexicaanse fender een hogere score gegeven dan een Amerikaanse. (De verkoper kon me wel vermoorden toen ik dit aangaf aan een aspirante koper en dus voor de enorm goed klinkende mexicaan ging, maar gaf me wel gelijk.)
*Hint* Ga naar Feedback en probeer verschillende gitaren, kijk ook eens naar twee de hands gitaren, of bijv Dearmond, ook een onderdeel van Fender, mooie gitaar en goed geluid.

* Ganymedus :"Yes eindelijk komen die jaren gitaar speel ervaring van pas!"

• BlizzarD
  • Niet online
Acolyte57: Je site doet het jammer genoeg niet :?

Ganymedus: Ja ik kan best wel verschillende gitaren uitproberen, maar mijn budget laat dat niet zo erg toen :'(

iStockphoto

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 10:01 schreef cheshire87 het volgende:

Ganymedus: Ja ik kan best wel verschillende gitaren uitproberen, maar mijn budget laat dat niet zo erg toen :'(
Tja ik begrijp dat het budget een belemmering is. Anders was ik wel met modellen zoals PRS Gibson en Fender strat '52 gekomen. :)
Nee dearmond zit in dezelfde prijsklasse als de squier, en tevens zijn er ook vele andere merken die die prijsklasse proberen aan te boren. Het is eventueel ook een optie om een tweede hands te kopen. Er zijn veel mensen die een gitaar kopen er een tijdje naar kijken en dan weer verkopen, je weet wel mensen die geld te veel hebben. Ohja, misschien een leuke hint, je kunt ook een gitaar kopen met een cigaretten box versterkertje. Dat is een 5 watt versterktje met koptelefoon uitgang in het formaat van een cigarette pakje. (Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen hoe groot dat precies is, want de gemiddelde tweaker rookt volgens mij toch wel :r ) perfect dus om te oefenen, met goed geluid.

FF een linkje voor de amp: http://www.musiconeworkshop.com/amp.html

Afbeeldingslocatie: http://www.iguitarstuff.com/anim.gif

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 11:11
heb al anderhalf jaar die elektrische van de wheekamp.
hij is leuk om mee te beginnen. allen de elementen zijn heel zwak :( maar jah. is leuk voor die prijs en je kan er goed op rammen zonder dat ie kapot gaat

-

Verwijderd

Vervang je de elementen toch voor EMG elementen. Sweet sound!

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2025

MrBrown

Reservoir Dog

ff nog een goede URL voor mensen met een geheugen als dat van mij (qua chords dan): http://chordfind.com/. Heeft mij veel geholpen met het leren van nieuwe nummers..

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 13 november 2001 10:01 schreef cheshire87 het volgende:
... he, stom. Die deed het gisteren dus nog wel. Harvard server ligt zeker plat ofzo :(

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik heb zelf een iets duurdere Squire los gekocht (was 600 piek) en er een 2dehands Marshall Valvestate s10 bij gehaald. De versterker is echt klein, maar prima voor m'n kamer (hoewel m'n BOSS gt-3 wel een beetje overkill is geloof ik..), en de gitaar is voor z'n geld gewoon goed.
Ze hadden toen ik het ding ging kopen bij Hakkert ook een setje voor 300 piek, maar daar moet je dan weer niet aan beginnen.. (no-name versterker en een hyundai gitaar :? wtf?)
Je versterker doorlussen naar pc/stereo is leuk (sblive heeft een paar brakke effectjes) maar die speakertjes van je 4pointsurround zullen je gitaar niet tot z'n recht laten komen. Koop een versterker met ingebouwde distortion als je metallica wil gaan spelen, of koop gewoon een BOSS Metalzone, die is echt ranzig goed :9~ (als je geld over hebt kan je natuurlijk ook een multi-effect kopen..)
In ieder geval geeft een effectenkast er bij veel meer lol.

[edit] in totaal was ik voor de gitaar, strap, amp en kabel ~850 piek kwijt. De GT-3 heb ik nog niet zo lang, en was 1200, inclusief alle kabels die ik er bij gekocht heb.
De metalzone kost 210 piek bij Feedback.
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/guitarbass/effecten/boss-mt2.jpg
en ik heb dus deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/guitarbass/effecten/bossgt3.jpg
(zie icon (soms))

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

En deze top is zooooooo mooi.. :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/guitarbass/gitverst/hk-duotone_cc412.jpg

Verwijderd

follow the footsteps of metallica dude!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op woensdag 14 november 2001 15:29 schreef Magicmasta het volgende:
follow the footsteps of metallica dude!
Liever niet.. (no flame)
Ik krijg liever geen drankproblemen :+
Iig.. zelf muziek schrijven is op zich wel weer veel gaver, je moet het alleen kunnen (ik dus niet).

Ach.. begin maar gwoon met het kopen van een gitaar :Y)

Owhjah.. toen m'n broertje een basgitaar kocht zat hij ook eerst te denken aan het Squire P-bass pakket, maar hij heeft toch een andere gekocht, (P-bass met 2 toneknoppen.. hoe leg ik dat uit.. in ieder geval heeft hij een elementje extra, en een andere versterker). Dit omdat die versterker (Peavey van ~300 piek) gewoon veel beter klonk dan de standaard amp die er bij zat.

Ik denk eerlijk gezegd dat dat ook zo zal zijn bij de amp die in het pakket zat.. koop dus een 2de hands Marshall oid, dan ben je ook niet zoveel geld kwijt, maar je hebt wel een enorm goede versterker (de meesten doen hun eerste kleine amp weg omdat ze aan iets groters toe zijn, dus je zal niet zo snel opgescheept worden met een brak ding).

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:32

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op dinsdag 13 november 2001 00:24 schreef cheshire87 het volgende:
toch wil ik graag nog antwoord op vraag 2 tm 4:

Vast wel. Het zal alleen niet klinken.
Vast wel. Het zal alleen (weer) niet klinken. Pas trouwens op met dat soort trucs, want je kan zo je mooie hi-fi boxen eruit tetteren.
Als je geld uitgeeft aan een gitaar, koop dan voor 3 tientjes ook een lesboekje erbij. Daar staan de basics in en wordt alles verteld over wat de functie van allerlei onderdelen is. Ook Tabcrawler heeft wat lessen staan, naast een hoop tablatuur van allerlei bands.

Succes ermee! Ik hoop dat het je zal bevallen! :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

.... er is aleen 1 member met metallica die drankproblemen recent had maar diw's nou clean, dus no drinkin probs here :)

verder is metallica niet zo erg hoor, download maar een paar lietjeuhz van ze, zoals "one"

(8>

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op donderdag 15 november 2001 20:43 schreef Magicmasta het volgende:
.... er is aleen 1 member met metallica die drankproblemen recent had maar diw's nou clean, dus no drinkin probs here :)

verder is metallica niet zo erg hoor, download maar een paar lietjeuhz van ze, zoals "one"

(8>
Ja.. ik vind Metallica op zich enorm gave muziek.. de oude nummers dan. De nieuwe zijn mij iets te.. hoe zeg je dat.. makkelijk..

Verwijderd

als je de gitaar+versterker van dat plaatje koopt is dat een fender squier, en dat betekent dat als je verder wil, je een nieuwe gitaar + versterker moet kopen. Komt omdat Squier immitatie is, gaat dus oa piepen, en het geluid is ook niet mooi. Maar als je van plan bent om op je kamer (niet al te hard dus) wil gaan oefenen is het wel goed

my advice (:P) -> ibanez gitaar à 500,- 600,-
+ alles behalve een fender versterker, iets van 40 of 60 W

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op vrijdag 16 november 2001 11:33 schreef Ralph2001 het volgende:
als je de gitaar+versterker van dat plaatje koopt is dat een fender squier, en dat betekent dat als je verder wil, je een nieuwe gitaar + versterker moet kopen. Komt omdat Squier immitatie is, gaat dus oa piepen, en het geluid is ook niet mooi. Maar als je van plan bent om op je kamer (niet al te hard dus) wil gaan oefenen is het wel goed

40 of 60 is veel hoor.. voor op een kamertje (m'n broertje heeft een 20 Watt basversterker en als hij speelt kan het hele huis meegenieten (not).. en hij zet hem verre van vol open.

Ik heb dus een iets betere Squire dan die in het pakket zit, en ik ben er best tevreden over.. over een tijdje wil ik wel een keer een nuwe, maar dat mag ook wel na 3,5 jaar :) (ik wil wel een Gibson Gothic Explorer :9~)

• Acolyte57

Acolyte57

Op vrijdag 16 november 2001 11:33 schreef Ralph2001 het volgende:
Heh... Dat heb ik dus ook gekocht als beginnersgitaar. Ibanez RX40, leuk dingetje. Niet topkwaliteit maar nog altijd beter dan de gemiddelde Squiers :)

Verwijderd

hé di Ibanez GRX40 heb ik ook, is echt een top gitaar, samen met een Ibanez TB25R 25 watt versterker kan ie echt snoei hard. die combi kan ik echt aanraden

gitaar: 399,-
versterker : 299,-

totaal : 698,-

kijk op http://www.feedback.nl :>

• Acolyte57

Acolyte57

Ik ben wel tevreden over m'n gitaartje... maar zat laatst bij een vriend die een Fender van 1300 piek heeft... dat speelt wel heel erg goddelijk fijn :)
Maar goed, eerst afstuderen denk ik dan maar ;)

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik zit er nu over te denken een nieuwe te gaan kopen.. ik zit alleen nog te twijfelen tussen een synthesizer, een semi-akkoestische gitaar, of een Ibanez RG 7 420 (die's 7 snarig)

(ik heb helaas niet meer dan 2000 piek over..)

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op vrijdag 16 november 2001 21:30 schreef Acolyte57 het volgende:
Ik ben wel tevreden over m'n gitaartje... maar zat laatst bij een vriend die een Fender van 1300 piek heeft... dat speelt wel heel erg goddelijk fijn :)
Maar goed, eerst afstuderen denk ik dan maar ;)
Da's nog een betaalbare Fender dan.. '50/'60 serie?

(als ik afgestudeerd ben koop ik een PRS Archtop Artist :9~

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Nee
je versterken en je live kaart en je boxen
kan je NIET gebruiken
je maakt goeie kans ze dan 100% te slopen !!!

Voor gitaren zijn gitaar versterkers.

http://mrfloris.com

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Op dinsdag 13 november 2001 14:28 schreef MrBrown het volgende:
ff nog een goede URL voor mensen met een geheugen als dat van mij (qua chords dan): http://chordfind.com/. Heeft mij veel geholpen met het leren van nieuwe nummers..
dat is een vette site ...
K heb zo'n iri boekje waar voor mij geen logica in zit, dit is echt vet *D

• Acolyte57

Acolyte57

Op zaterdag 17 november 2001 17:38 schreef xiphoid het volgende:
Nee
kan je NIET gebruiken

Ik plug 'm zo vaak in op m'n Live, geen probleem hoor.

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 14:41
Ga voor een Ibanez met een beginnersversterktje bij een lokaal muzakboertje

This message was sent from a galaxy far, far away.

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 14:41
Op zaterdag 17 november 2001 17:32 schreef Tarin het volgende:
Ik zit er nu over te denken een nieuwe te gaan kopen.. ik zit alleen nog te twijfelen tussen een synthesizer, een semi-akkoestische gitaar, of een Ibanez RG 7 420 (die's 7 snarig)

(ik heb helaas niet meer dan 2000 piek over..)
Als ik jouw was (ik groot korn-fan) dan zou ik voor de RG7 serie gaan. Ultieme gitaar.

This message was sent from a galaxy far, far away.

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op zaterdag 17 november 2001 19:40 schreef PePiEnCoCkiE het volgende:

[..]

Als ik jouw was (ik groot korn-fan) dan zou ik voor de RG7 serie gaan. Ultieme gitaar.
Hmm.. ja.. KoRn is natuurlijk best gaaf enzo, maar ik heb m'n beslissing zo goed als genomen inmiddels..
Het wordt denk ik toch een semi-akkoestische (waarsch. eentje van Dean (staan een paar foto's op http://www.feedback.nl), dan hou ik nog wat geld over om een nieuwe HD te kopen (er komt een ADSL-aansluiting aan :9~) en een draadloze hoofdfoon (Correct had een leuke Sennheiser in de aanbieding..)

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op zaterdag 17 november 2001 17:38 schreef xiphoid het volgende:
Nee
kan je NIET gebruiken

Ehm.. kan best hoor.. maar volgens mij geeft een gitaar een veel zwakker signaal af dan een standaard CD-speler oid, dus je zal weinig horen. Ook zal je een veel minder mooi geluid krijgen. Een gitaarversterker is namelijk behalve een box ook zelf een effectenprocessor. Daardoor klinkt een Peavey gewoon anders dan een Marshall of een Hughes & Kettner.

• Acolyte57

Acolyte57

Ik moet eigenlijk ook eens een degelijke acoustische gitaar kopen. Ik heb nu een klassieke Samick, piece of crap geval van 5 jaar geleden... leuk ding om op te oefenen maar beetje jammer voor nu.

Speelt overigens erg lekker als je vingers pijn doen, nylon = fijn :)

Verwijderd

dat fender setje is idd mooi om mee te beginnen.. als je begint merk je toch niet niet zoveel het verschil tussen een fijne hals etc.. mocht je er later vanaf willen er zijn genoeg mensen die van die 2e hands beginners setjes willen.. 'k heb zelf een Gibson Epiphone Black buety hiero.. mooi gitaartje.. en bep oplage ! :P ik ben zelf ook begonnen met zo'n fender.. 'k speel er af en toe nog op.. (voor de afwisseling :P)

Verwijderd

Zo'n Fender setje is leuk om mee te beginnen alleen als je budget mee zit kun je misschien een grotere versterker kopen omdat die kleine niet echt leuk zijn om op te spelen.

Ik ben begonnen met een Ibanez Roadster II Series gitaar en een 30Watt Marshall amp. Ik heb nu een 100Watt voorversterkte buizenversterker van Marshall en het lijkt misschien gek maar je speelt veel beter als je een goeie versterker hebt :)

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik ga binnenkort langs Feedback, even kijken of deze net zo fijn klinkt/speelt als hij er uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.deanguitars.com/content/imagelib/gtrlib/acoustics/exoticas/RSE_GN.jpg
:9~
(er werd al tegen me gezegd dat een akkoestische gitaar beter bij me past dan een elektrische..) (dat valt best mee.. toch? (brakke fotooooo))
Afbeeldingslocatie: http://www.jamaicagroepberkel.f2s.com/images/concert8a_thumb.jpg

Pagina: 1