Toon posts:

[car audio] bass door goedkope bassbak

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn car audio als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
   ----------
   |cd-radio|
   ----------
   | |  |  |
   | |  |  |
 vl+ |  +vr|
     |     |
     |     |
     +al   +ar

vl is voor links etc. Dus gewoon 4 boxen die samen een prima geluidje geven. Radio is 4x35 en de boxjes ook in die richting, maar wat is mis is een beetje bass op z'n tijd. Nu zag ik dit ding van Marquant en ik vroeg me af of dit uitermate goedkope apparaat kan zorgen voor dat beetje bas dat ik nodig heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/privatedata/ImgProducts/2184_0.gif

En hoe ik dat dan aan moet sluiten, want ik heb geen extra uitgangen meer op mijn radio. Moet ik er dan meteen een versterker bijnemen? Of kan dit er zonder problemen ergens 'tussen'...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Ik heb zo'n ding wel eens gehoord bij iemand in zijn auto. Nou weet ik niet of het precies dezelfde is, maar het zal er zeker niet ver vanaf zitten.
Ten eerste moet je deze niet nog extra aan je versterker hangen, dan wordt de totale impedantie veel te laag.
Ten tweede zou je dit ding wel apart moeten kunnen EQ-en, anders gaat ie superschreeuwerig klinken. In de auto waar ik in zat, blies dat ding tegen de achterbank op (heel subtiel :P), en dat ging het wel. Maar je wilt die hoorns echt niet rechtstreeks in je oren hebben tetteren zonder EQ ertussen.
Overigens beukte dat ding wel enorm. Echt gehoorbeschadiging hard (klonk ook nog extra hard door de enorme vervorming :P).

Kortom, of je moet een sub kopen ipv een full range speaker. Of je zorgt ervoor dat alleen de woofers aangesloten zitten (en de kabels naar de tweeters haal je los).
En je moet zoiezo nog een cheap ass versterker erbij kopen (moet je wel pre outs hebben op je headunit).

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:07
isdat dat ding van de kijkshop?
ik weet het niet hoor. ik heb die aiwa radio die op dezelfde pagina staat op hun website. ik zou eerder die 2 speakers kopen die daar ook op staan. die ipv je gewone speakers [of als het niet past in je hoedenplank]

Verwijderd

Topicstarter
Deze is niet van de kijkshop maar van megapool(check megapool.nl).

Maar er zijn dus 2 mogelijkheden:

Dit goedkope dingetje gebruiken als vervanger als ik het wil gebruiken als vervanger voor mijn speakers achter. Moet er dan trouwens toch een versterker tussen?

Of ten als 2e optie een subwoofer. Hebben ze deze voor een even zo cheap prijsje als de Marquant? Het moet echt megacheap zijn want het moet in mijn nieuwe oude golf ;) en dan jatten ze het er in no time weer uit.. Ook voor deze optie vraag ik me af of er een versterker tussen moet?..

• Jag

Jag

Op maandag 12 november 2001 20:50 schreef Blizz¿ het volgende:
Deze is niet van de kijkshop maar van megapool(check megapool.nl).

Maar er zijn dus 2 mogelijkheden:

Dit goedkope dingetje gebruiken als vervanger als ik het wil gebruiken als vervanger voor mijn speakers achter. Moet er dan trouwens toch een versterker tussen?

Of ten als 2e optie een subwoofer. Hebben ze deze voor een even zo cheap prijsje als de Marquant? Het moet echt megacheap zijn want het moet in mijn nieuwe oude golf ;) en dan jatten ze het er in no time weer uit.. Ook voor deze optie vraag ik me af of er een versterker tussen moet?..
Ja handig he dat ze er meteen een handvat aan doen, da's extra makkelijk meenemen voor de dief. Leuk he grote steden? Ik woon er net buiten en heb losse HiFi speakers in mijn auto liggen. No way dat ik met de auto naar mijn werk ga!

Als je de huidige vier speakers wilt blijven gebruiken zul je een extra versterker moeten kopen. Als je de achterste twee speakers wilt opgeven dan niet.
Maar eigenlijk is het gewoon het handigste om een extra versterker te kopen met volumeregeling. Die aansluiten op de pre out en daar een sub aan te hangen. En dan gewoon een stapeltje subs in je schuur opslaan voor als ie weer eens gejat is :P.
En die versterker kan je nog wel ergens goed wegwerken. Maar dat is niet onder een stoel, dat is niet goed genoeg, dat vinden ze. Maar ergens diep onder in de kofferbak.

Verwijderd

Topicstarter
OK dat is duidelijk, maar wat is precies pre out? Dat zit niet op mijn autoradio denk ik..

• Jag

Jag

Op maandag 12 november 2001 21:03 schreef Blizz¿ het volgende:
OK dat is duidelijk, maar wat is precies pre out? Dat zit niet op mijn autoradio denk ik..
Een pre out is een voorversterker uitgang. Een line level signaal dat door de volume knop beïnvloed wordt. Als je een losse versterker aan de pre out hangt dan "loopt het volume mee" met het volume van de versterker die in de headunit zit. Daarmee voorkom je dus dat je aan twee volumeknoppen moet draaien als je het volume wilt instellen.
Als je wilt kijken of je pre outs hebt, moet je ff kijken of er rca (ook wel tulp genoemd) pluggen aan je head unit zitten aan de achterkant.

Verwijderd

Topicstarter
Nee die zitten er dus helaas niet.. Dus nu komt de optie van versterker in principe te vervallen neem ik aan ;) Of ik moet iedere keer in m'n achterbak duiken om het volume te wijzigen 8-)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Niet de mooiste oplossing, maar verscheidene versterkers ondersteunen een stuursignaal van een high output source. Niet echt ideaal, maar voor puur basgeluid misschien nog niet het ergste signaal.

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
dit zou ik nooit nemen, het klinkt idd heel erg schteeuwerig en toegevoegde waarde aan je laag geeft het niet echt. beter is dan een goede 3-weg speaker te nemen (vooropgesteld dat je radio een beetje vermogen heeft, dus geen 10 watt ofzo, die gaan op een beetje nivo te vlug clippen) en die in je hoedenplank te maken.ander alternatief is een actief x-over maar aan je bericht te lezen viel dat weer te duur uit , maar op de meeste x-overs kun je speakerdraden aansluiten die dan als ingangsignaal dienen.Hiermee haal je niet het effect vam hi input rca maar het is toch iets.

wekkel was me net voor :P

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik heb zo'n ding nieuw in de doos staan, gekocht bij de Makro. Please, koop 'm van mij. Hij past niet in mijn auto dus ik heb er niets aan. De auto waarvoor hij bestemd was, heb ik vlak na de aankoop verkocht.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik moet branden in de hel voordat ik zo'n kist koop. Ik zal nog sneller een groene marquant woofer kopen en die als free-air in een hoedenplank gebruiken. Geeft veel beter resultaat, als je maar in een goede versterker inversteert met actieve filters aan boord. Meteen 4 kanaals nemen, voor en achter op de hoogdoorlaat en de sub op de laagdoorlaat. Knallen, nooit MEER nodig... never..

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Op maandag 12 november 2001 20:56 schreef Jag het volgende:

[..]
Ja handig he dat ze er meteen een handvat aan doen, da's extra makkelijk meenemen voor de dief. Leuk he grote steden? Ik woon er net buiten en heb losse HiFi speakers in mijn auto liggen. No way dat ik met de auto naar mijn werk ga!
Haha zou ik ook zeker niet proberen in binnenstad Utrecht, maar zelfs bij mij in het keurige Lunetten zijn mijn cheap-ass speakers eruit gejat!

Marquant dingen van de Kijkshop, PAS OP!!
Ik heb daar ook speakers gekocht, wel lekker goedkoop, maar aangegeven vermogen is piekvermogen voor de set! Dus die 200Watt dingen van mij doen al moeilijk bij minder dan 20watt input.

Jag, ik heb ook eens zitten denken om gewoon Hifi-boxen te slopen en die erin zetten. Die car-audio shit is vaak erg duur vind ik en helemaal als je 45watt pmpo wilt. Hoe bevalt dat jou?

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 18:12
Marquant, een woord hiervoor: bagger!

Dat geld voor alles van Marquant! Het is rommel, ze laten het er leuk uit zien, maar valt al uit elkaar als je er naar blaast.
Koop liever een setje goede full-range speakers (2 of 3-weg) van een audio merk als sony of pioneer. Deze geven ook een goede bas zonder dat het modderig wordt!

Verwijderd

Niet kopen man dit soort rommel. Dit soort dingen geef je binnen de kortste keren aan je kleine neefjes. Koop dan een baspijp of zo bij mediamarkt met een klein versterkertje erbij

• TheLemon

TheLemon

Dat kan zo zijn, maar die Marquant bagger van mij van fl.79,- gaat toch echt een heel stuk harder en dieper dan die Sony dingen van fl.199,- die ik hiervoor had, dat is echt weggegooid geld geweest. (letterlijk, want door dat opzichtige uiterlijk zijn ze gejat!) OK de geluidskwaliteit an sich is misschien net ietsje minder, maar dat boeit mij niet echt in de auto en ze zitten er nog steeds in en zijn ook nog steeds heel!
Ik denk niet dat ik ooit nog honderden guldens ga uitgeven voor die echte dedicated car-audio van Sony of Pioneer ofzo. Dan koop ik liever losse speakers van bijv. JBL of EV.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 08:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 12 november 2001 22:38 schreef winand het volgende:

Dat geld voor alles van Marquant! Het is rommel, ze laten het er leuk uit zien, maar valt al uit elkaar als je er naar blaast.
Koop liever een setje goede full-range speakers (2 of 3-weg) van een audio merk als sony of pioneer. Deze geven ook een goede bas zonder dat het modderig wordt!
Tjah... maar dan is ie wel paar honderd pikkies verder en heb je nog plastic-bass.. klinkt leuk, maar ik heb het idee dat ie wil beuken zeg maar.. en niet leuk rammeltje op de hoedenplank :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Nah ga daar maar eens kijken, ik denk een 200 piek voor een 12' Baspijpje(niet van plastic) en zo'n 150piek voor een leuk versterkertje die je later ook nog op andere eventuele achterspeakers kan aansluiten als de Sub niet meer bevalt. Je weet het he goedkoop is duurkoop

Verwijderd

P.s. je hebt ook versterker met een High input. Hier sluit je gewoon de uitgangen van je radio op aan. Natuurlijk tenkoste van een beetje kwaliteit. Je kan die versterker gewoon onder je stoel bouwen. Dan word pikken wel erg moeilijk!

• Jag

Jag

Op maandag 12 november 2001 22:28 schreef TheLemon het volgende:

[..]

Haha zou ik ook zeker niet proberen in binnenstad Utrecht, maar zelfs bij mij in het keurige Lunetten zijn mijn cheap-ass speakers eruit gejat!

Marquant dingen van de Kijkshop, PAS OP!!
Ik heb daar ook speakers gekocht, wel lekker goedkoop, maar aangegeven vermogen is piekvermogen voor de set! Dus die 200Watt dingen van mij doen al moeilijk bij minder dan 20watt input.

Jag, ik heb ook eens zitten denken om gewoon Hifi-boxen te slopen en die erin zetten. Die car-audio shit is vaak erg duur vind ik en helemaal als je 45watt pmpo wilt. Hoe bevalt dat jou?
Ik werk in de stadsschouwburg, en naast de schouwburg ligt zo'n mooi parkje wat de vaste hangplek is van een aantal junks. En de personeelsparkeerplekken grenzen aan dat park. Lekker verdekt autoradio's jatten dus. Er is al ZOOOO vaak bij iemand van het personeel ingebroken :(. Laatst kwam een gast een half uur langs, had allemaal fancy shit in zijn auto zitten zoals DVD speler en LCD scherm ofzo. Alles weg :P. Bovendien blijf ik met fietsen ook nog eens goed in shape en is het een stuk goedkoper :).

Mijn car audio verhaal is nogal een treurige. Ik geef zoiezo al niks om car audio, het is zoiezo bagger en zo vaak zit ik nou ook weer niet in de auto. Maar toch had ik een redelijk dure head unit gekocht. Alleen wil die versterker het gewoon niet normaal doen in mijn auto :(. Ik heb al een losse dikke voedingskabel ernaartoe gelegd rechtstreeks vanuit de accu, maar dat helpt geen reet. Dat ding wil gewoon niet meer dan 1/6 Watt leveren zonder te clippen. En in mijn ouders auto doet ie het wel goed :?
Nu heb ik een Clarion cassette geval erin zitten.
Komt bij dat ik Bony speakers gebruik, en die zijn ook niet echt geweldig :o. Maar die gaan binnenkort vervangen worden door IQ speakers die ik al eens geprobeerd heb. Klinkt best aardig, beter dan de meeste coaxiale setjes. Alleen is het zo ontzettend jammer dat die speakers per se achter je moeten liggen. Je mist daardoor een hele hap treble (speakers blazen tegen de achterkant van je oor aan). Kan je er wel weer bij EQ-en maar echt mooi wordt het niet. En door de rijgeluiden verlies je altijd zoveel laag, da's echt niet leuk meer. Ik ben altijd weer blij als ik thuis kom :).

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Marquant: you get what you pay for.

de betaler vervuilt

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja, El Cheapo oplossing met waar voor je geld....(de groene dan....)

• TheLemon

TheLemon

Ik heb nu (haha ook van Marquant) twee hele kleine tweetertjes voor in m'n dashboard erbij (fl.25,-/set), dat moet een schelen voor de presence (probleem dat Jag noemde), dan blijven alleen de basses in mijn kofferbak boomen, en komt het geluid toch redelijk van voren (hoop ik)

Verwijderd

Jag jouw probleem is denk ik een voedingsprobleem. Onder de 11 volt zal je versterkertje het erg moeilijk gaan krijgen. Je accu levert 12 Volt, wanneer je getstart hebt en de auto loopt schroeft je Dynamo de spanning op naar 14.4Volt en laad de accu dan dus bij. Heb zelf een dikke Dynamo van een grote auto in mijn Kadetje gebouwd!
En caraudio Rulez! Je bent niemand tot last! Wat kwaliteit betreft kan het heel zuiver en mooi worden. Echter de kracht en galm van een ruimte krijg je nooit. Het is maar net waar je investering ligt nietwaar? Blijkbaar is dat bij jou thuis.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Bij de kijkshop hebben ze een ding liggen dat Red Alert heet. Een 12" woofer in een rood kleurige cilinder. Kost geen drol 150 piek ofzo, en dan een simpel versterkertje erbij. Ik denk dat je dan voldoende laag hebt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op dinsdag 13 november 2001 02:25 schreef Jag het volgende:

[..]
Komt bij dat ik Bony speakers gebruik, en die zijn ook niet echt geweldig :o. Maar die gaan binnenkort vervangen worden door IQ speakers die ik al eens geprobeerd heb. Klinkt best aardig, beter dan de meeste coaxiale setjes. Alleen is het zo ontzettend jammer dat die speakers per se achter je moeten liggen. Je mist daardoor een hele hap treble (speakers blazen tegen de achterkant van je oor aan). Kan je er wel weer bij EQ-en maar echt mooi wordt het niet. En door de rijgeluiden verlies je altijd zoveel laag, da's echt niet leuk meer. Ik ben altijd weer blij als ik thuis kom :).
Jag, je hebt toch niet toevallig Xploid speaker van Sony? Die komen geen enkele test van de gerespecteerde Auto Hi-Fi reviewer door...
Overigens moet je toch met de nodige beuk van achteren zonder externe versterker een gevoel van lekker ram door je lijf kunnen meemaken in je wagen. Met een Clarion 4x13 aangesloten op een ondermeer 6x9 in de hoedenplank achterin moet je toch een en ander mee gaan maken, al zal het niet beantwoorden aan jouw pure ideeen over Hi-fi. Voor verlies aan laag zal een simpele versterker met de JBL GT12 (free-air) je zelfs de mond snoeren....

Overigens, voor de liefhebber....
Omgeving Amstelveen, GRATIS in de aanbieding.
-20 cm Marquant, doet retelekker in gesloten 17 liter of free-air;
-25 cm McFarlow, te gek free-air (want gratis..)
-30 cm McFarlow, te gek en nog wat dieper als de 25 cm (ook gratis, dus....!!!)
-38 cm Witec, gedeidt alleen goed in een gesloten kist van 65-75 liter en geeft je de beuk van je leven (gratizz, gratizzz).......

Ik moet er vanaf, dus als iemand 't wil proberen...graaaaag...

Meer bijzonderheden op aanvraag....
Op dinsdag 13 november 2001 21:37 schreef tbusquet het volgende:
Bij de kijkshop hebben ze een ding liggen dat Red Alert heet. Een 12" woofer in een rood kleurige cilinder. Kost geen drol 150 piek ofzo, en dan een simpel versterkertje erbij. Ik denk dat je dan voldoende laag hebt.
Ik zou toch hevig de aandacht willen vragen voor het feit, dat een instap free-air woofer (met dito simpele inbouw) ietsie duurder is dan die Red Alert cilinder en een 2 kanaals versterker van een goed merk niet duurder hoeft te zijn dan 200 ballen. Mijn vader zegt altijd: "als je het doet, doe het dan goed", oftewel, ga dan werkelijk goede shit kopen, ipv de Kijkshop lastig vallen...

• mesothelioom
Op dinsdag 13 november 2001 02:32 schreef GA!S het volgende:
Kicker roels (10" solobaric gaat vreed laag en vreed hard) :9~ daarom zijn ze ook ZOO duur :( :'(
maar speelt nu wel aan 0.5 ohm :P (kofferbakverwarming LOL)

Verwijderd

Ik heb een Kicker subwoofer van 15' wat zegje. P.s. hoeveel speakers heb jij dan wel niet parralel aangesloten om 0.5 Ohm te krijgen? Toch niet 8?

• mesothelioom
Op dinsdag 13 november 2001 23:05 schreef larsieboy het volgende:
Ik heb een Kicker subwoofer van 15' wat zegje. P.s. hoeveel speakers heb jij dan wel niet parralel aangesloten om 0.5 Ohm te krijgen? Toch niet 8?
nee hoor 1tje maar Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/flipa.gif maar wel een met dubbelle spreekspoel en gebrugd

Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/bouncer.gif

• Jag

Jag

Nee, ik heb geen Xploid (die naam lijkt wel verdacht veel op exploit :P), ik heb twee HiFi speakers van een mini setje maar daar komen twee IQ speakers voor in de plaats (300,- per stuk, van de review).
Ik heb er wel eens over gedacht om wat fatsoenlijk geluid te kweken, maar dan wordt het meteen weer veel geld uitgeven. En ik vond 1000,- garagekosten al wel genoeg :(.

Ik heb trouwens nog nooit begrepen wat een free air woofer nou precies is. De naam suggereert dat het een speaker zonder kast is, maar dan zou je door akoustische kortsluiting geen enkel laag krijgen. Dus wat is het dan wel?

En Larsieboy, wat precies denk je dan het probleem is? Een te lage spanning van de dynamo? Lijkt me sterk, want in mijn ouders auto doet ie het ook gewoon goed als de moter niet draait. Te weinig vermogen? Kan ook niet, een startmoter kan er ook op draaien.
Overigens heb ik al een kabel rechtstreeks lopen van de head unit naar de klemmen van de accu.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op woensdag 14 november 2001 00:56 schreef Jag het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit begrepen wat een free air woofer nou precies is. De naam suggereert dat het een speaker zonder kast is, maar dan zou je door akoustische kortsluiting geen enkel laag krijgen. Dus wat is het dan wel?
Feitelijk heb je het bij het goede eind. Een free-air woofer is zelden ideaal free-air ingebouwd. De Duitste Carhifi bladen gruwelen bijna van free-air oplossingen, maar gaan m.i. voorbij aan het feit, dat een freeair oplossing simpel, makkelijk en bovenal een buitengewoon goed resulaat neerzet. Met een beetje inbouw krijg je al snel hifi sound, plenty laag en redelijke belastbaarheid. Je moet geen totale mongool zijn met de volumeknop, maar een stevig basfundament zit er wel in.

Free-air houdt dus eigenlijk in, dat voor gescheiden is van achter, maar dat achter niet gecontroleerd wordt door een luchtmassa of i.d. De woofer wordt dus puur door de ophanging gedempt, vandaar de wat slechte levensduur...

Verwijderd

Hmm ik wilde je niet aanvallen of zo, maar wil het wel ff voor je doen hoor!
Deze speaker is er in 2 of 4 ohm uitvoering met dubbele speekspoelen. Je kan dus Max 1 Ohm halen en niet 0.5 Ohm ze zeggen het immers zelf "All models have dual voice coils for ultimate wiring flexibility - 2-Ohm DVC models let you run at 1 or 4 Ohms, 4-Ohm DVC models allow 2-Ohm or 8-Ohm operation. " En je versterker bruggen helpt hier echt niet bij hoor ,dat is namelijk intern in de versterker!

Op dinsdag 13 november 2001 23:14 schreef mesothelioom het volgende:

[..]

nee hoor 1tje maar [afbeelding] maar wel een met dubbelle spreekspoel en gebrugd

[afbeelding]
[/quote]

Verwijderd

Jag.
Je hebt een speciale kabel lopen van je headunit naar je accu? Lijkt me overbodig. Deze kabel kan je beter trekken naar je versterker. Van je headunit(autoradio)heb je alleen de aansturing(blauw) en de RCA-kabels nodig. Neem anders eens je multimeter mee en check de spanning op de aansluitingen van je versterker tijdens het clippen.

• Jag

Jag

Op woensdag 14 november 2001 13:20 schreef larsieboy het volgende:
Jag.
Je hebt een speciale kabel lopen van je headunit naar je accu? Lijkt me overbodig. Deze kabel kan je beter trekken naar je versterker. Van je headunit(autoradio)heb je alleen de aansturing(blauw) en de RCA-kabels nodig. Neem anders eens je multimeter mee en check de spanning op de aansluitingen van je versterker tijdens het clippen.
Ik heb geen losse versterker (als jij goedkoop een redelijke weet hou ik me aanbevolen). En ik heb idd al de multimeter erbij gepakt en de spanning op de "speakerterminals" gemeten. Maar daar wordt je niet vrolijk van hoor, er komt echt weinig uit.
* Jag bedenkt zich opeens iets
Die headunit die ik er nu in heb liggen geeft ook problemen als ik de voor-achter balance van 100% achter afhaal. Dat zal ongetwijfeld iets met het probleem te maken hebben.

Verwijderd

Jag
Je hebt dus 4 speakers aangesloten en ze doen het allen enkel wanneer de Fader 100% naar achter staat? Dan zijn de speakers denk ik verkeerd aangesloten of stuk? Wat ik meestal doe is per kanaal mijn huisversterker ff aansluiten(die is toch beveiligd) en dan per kanaal ff testen vanaf de radio aansluitingen. Vervolgens ga je met de radio elk kanaal stuk voor stuk aansluiten en controleren per kanaal. Als de radio het bij je ouders wel goed doet dan ligt het aan je bedrading of aan je speakers. testze dan maar!

Versterkers heb je in de Caraudio zo veel dat een Simpel advies vast niet goed genoeg voor je is. Wat ik in jouw geval zou doen is kijk wat er betaalbaar voor jou is en koop een paar van die boekjes(stereodrive). Kijk wat de testen zeggen en koop dat! Over het algemeen zijn Amerikaanse versterkers de beste en zijn eerlijk in de vermogenopgave en geven ze enkel RMS waarden op! Hierdoor lijke ze vaak duurder maar dat valt wel mee als je het eens goed bekijkt! Aan welk bedrag denk jij? Dan kan ik misschien wat adviseren!

• Jag

Jag

Op woensdag 14 november 2001 20:57 schreef larsieboy het volgende:
Jag
Je hebt dus 4 speakers aangesloten en ze doen het allen enkel wanneer de Fader 100% naar achter staat? Dan zijn de speakers denk ik verkeerd aangesloten of stuk? Wat ik meestal doe is per kanaal mijn huisversterker ff aansluiten(die is toch beveiligd) en dan per kanaal ff testen vanaf de radio aansluitingen. Vervolgens ga je met de radio elk kanaal stuk voor stuk aansluiten en controleren per kanaal. Als de radio het bij je ouders wel goed doet dan ligt het aan je bedrading of aan je speakers. testze dan maar!

Versterkers heb je in de Caraudio zo veel dat een Simpel advies vast niet goed genoeg voor je is. Wat ik in jouw geval zou doen is kijk wat er betaalbaar voor jou is en koop een paar van die boekjes(stereodrive). Kijk wat de testen zeggen en koop dat! Over het algemeen zijn Amerikaanse versterkers de beste en zijn eerlijk in de vermogenopgave en geven ze enkel RMS waarden op! Hierdoor lijke ze vaak duurder maar dat valt wel mee als je het eens goed bekijkt! Aan welk bedrag denk jij? Dan kan ik misschien wat adviseren!
Ja, het probleem klinkt heel simpel als ik het zo vertel. Maar dat valt toch tegen. Als ik met mijn flips headunit de balance naar achteren zet, verandert er niks (ik heb overigens maar twee speakers aangesloten). Het kan niet in de kabels van de headunit naar de ISO zitten, want die geeft in mijn ouders auto (Nissan Maxima btw) ook geen problemen. En de speakerkabels van de ISO naar de speakers toe in mijn auto (Volvo 340, verschil moet er zijn :P) geven ook geen problemen met de andere head unit. En om het nog wat vager te maken: die Clarion head unit gaat vaag doen als je de balance verschuift naar voren terwijl er helemaal niks aanzit :? Ik snap het gewoon niet meer. Ik koop wel een losse versterker om zo het probleem op te lossen.
Misschien dat ik dan meteen een vierkanaals ding kan kopen en een subje erbij. En het mag echt geen drol kosten hoor! Ik heb geen hoedenplank waar een speaker in kan, want die is niet afgesloten.

• mesothelioom
Op woensdag 14 november 2001 13:14 schreef larsieboy het volgende:
Hmm ik wilde je niet aanvallen of zo, maar wil het wel ff voor je doen hoor!
Deze speaker is er in 2 of 4 ohm uitvoering met dubbele speekspoelen. Je kan dus Max 1 Ohm halen en niet 0.5 Ohm ze zeggen het immers zelf "All models have dual voice coils for ultimate wiring flexibility - 2-Ohm DVC models let you run at 1 or 4 Ohms, 4-Ohm DVC models allow 2-Ohm or 8-Ohm operation. " En je versterker bruggen helpt hier echt niet bij hoor ,dat is namelijk intern in de versterker!

Op dinsdag 13 november 2001 23:14 schreef mesothelioom het volgende:

was ook niet verdedigend bedoeld hoor, zat een beetje rond teb spoken toen ik die smilies tegenkwam.
maar effe onn topic: Het is voor mij al lang geleden maar ik had ooit iets geleerd van 1/r+2/r+3/r........
en zo kwam ik daaraan (very basic electro dat weet ik maar is nooit mijn sterkste punt geweest, Theorie 0 op rapport :( )
[..]

nee hoor 1tje maar [afbeelding] maar wel een met dubbelle spreekspoel en gebrugd

[afbeelding]
[/quote]

• mesothelioom
JAG.....
je zou eens kunnen gaan kijken bij een audioboer en dan wel op vrijdag rond 5 uur, dan ligt er meestal wel eea gebruikt tegen een redelijke prijs. Vaak liggen de subjes daar met kist en al, scheelt ook weer geld :)paar leuke merken voor niet te veel: DLS Caliber Magnat Harmann-Kardon. deze kom je regelmatig gebruikt wel tegen al is die harmann-kardon wat zeldzamer. De andere goedkope merken zoals markant en witec zou ik laten liggen. Voor de rest heb je nog de standaard stereo merken als sony pioneer ed , dat is leuke middenmoot.
succes

Verwijderd

Kijk dan wel ff als je een versterker koopt of er filters op zitten, zoals een High pass en Low pass. Wat meestal het probleem is dat wanneer je een Sub aanstuurt deze zwaar gaat overheersen! Echter je kan dan meestal de hogetonen niet veel meer opschroeven omdat je gewone speakers op ontploffen staan door de Bas die ze niet kunnen verwerken. Als je iets gezien heb laat het ons dan ff keuren!! Ga niet op geluid in de geluidswand af! In je auto zal het heel anders en vaak veel harder klinken.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zoals boven gemeld, heb ik nog wel een gratis woofertje liggen...

• mesothelioom
Op donderdag 15 november 2001 09:48 schreef larsieboy het volgende:
Kijk dan wel ff als je een versterker koopt of er filters op zitten, zoals een High pass en Low pass. Wat meestal het probleem is dat wanneer je een Sub aanstuurt deze zwaar gaat overheersen! Echter je kan dan meestal de hogetonen niet veel meer opschroeven omdat je gewone speakers op ontploffen staan door de Bas die ze niet kunnen verwerken. Als je iets gezien heb laat het ons dan ff keuren!! Ga niet op geluid in de geluidswand af! In je auto zal het heel anders en vaak veel harder klinken.
De meeste versterkers hebben filters erin zitten, daarom zeg ik ook dat je de goedkoopste moet laten liggen want die filters werken meestal maar zozo

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:07
ok. mijn radio kost ook geen drol.. nou misschien 1 drol. ipv een nieuw topic kan ik mn vraagje denk ik ook wel hier stellen.

ik heb goedkoop een stel van die pioneer 2weg speakers @13cm gekocht. die in mn hoedenplank gezet. MOOI geluid. alleen voorin van die standaard speakertjes.

die had ik er meteen uitgesloopt toen ik mn nieuwe radio/cd er in zette [Aiwa.. zonder MP3] maar gisteren kwam ik op het slimme idee om voorin nog 2 speakers erbij te zetten, geluid van achteren is mooi maar het is natuurlijk veeeel mooier van alle kanten. dus ik heb ook even 2x 2weg @10cm pioneer speakertjes gehaald. maarja. ik zit natuurlijk voorin als bestuurder. ik hoor die achterspeakers niet meer :( . nouja.. als ik er op let misschien een beetje en als ik de zaak hard zet hier en daar een bass-dreun.

is er ene makkelijke manier om de voor-speakers iets minder powaah te geven? [kan je niet instellen op de radio, ik heb nmml alleen links-rechts niet voor-achter settings]met 10% minder ben ik al blij denk ik. weet ik veel.. misschien een plugje dat je er tussen kunt zetten ofzo? of moet ik dan metene weer 100,- uitgeven aan een cheapo versterker en die voor de achterspeakers gebruiken?

whoa.. thanks

Verwijderd

O ja kijk ook ff of je radio wel een versterkeruitganf heeft? ;)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Óh wat een standaard opmerking. Het is slechter spul ja, maar je betaald er ook een stuk minder voor dan Pioneer of Sony. Relatief is het helemaal niet zo'n rommel. Als je de grootste marquant speaker probeert te maken met zelfbouw spullen ben je bijna duurder uit dan de speaker zelf. Het is dan nix, maar het kost ook maar een prikkie. Als je flinke bonk-blubber-dreun bass wilt voor een prikkie zit je bij Marquant wel goed.
Dat bedoel ik. En voor F139,- klinken die marquant 3 weg (Zonder scheidingsfilter :) ) bakken met 12" woofer echt niet zo heel slecht.
Bij de kijkshop hebben ze een ding liggen dat Red Alert heet.
Ja, maar marquant maakt meer dan je denkt. Alles lijkt op elkaar van die nep PA speakers onder de F250,- Vrij verd8 ;)

Btw. marquant heeft zelfs een website (pas op he! ) nog vrij officieel ook.

http://www.allied-electronics.nl/

En van high tech weten ze ook heel veel hoor! (deze is nog mooier dan die JVC van Joost!)

http://www.allied-electronics.nl/nieuw/Nieuw/Mpr47.jpg

Hoe kan ik hier trouwens zo'n plaatje posten ipv. zo'n link?

• mesothelioom
slackoff; moet je het stereo niet li-re zetten maar v-a.
is wel het stereo weg maar je hebt wel voor en achter muziek (maar waar dat goed voor is, moet toch van voor komen)

• Jag

Jag

Op donderdag 15 november 2001 14:34 schreef mesothelioom het volgende:
slackoff; moet je het stereo niet li-re zetten maar v-a.
is wel het stereo weg maar je hebt wel voor en achter muziek (maar waar dat goed voor is, moet toch van voor komen)
Nee dat is lekker zeg :P. Beetje een paardenmiddel lijkt me. Overigens snap ik ook niet waarom iedereen altijd het geluid van alle kanten wilt hebben, maar goed.
Op donderdag 15 november 2001 13:39 schreef larsieboy het volgende:
O ja kijk ook ff of je radio wel een versterkeruitganf heeft? ;)
Heeft ie.
Op donderdag 15 november 2001 08:09 schreef mesothelioom het volgende:
JAG.....
je zou eens kunnen gaan kijken bij een audioboer en dan wel op vrijdag rond 5 uur, dan ligt er meestal wel eea gebruikt tegen een redelijke prijs. Vaak liggen de subjes daar met kist en al, scheelt ook weer geld :)paar leuke merken voor niet te veel: DLS Caliber Magnat Harmann-Kardon. deze kom je regelmatig gebruikt wel tegen al is die harmann-kardon wat zeldzamer. De andere goedkope merken zoals markant en witec zou ik laten liggen. Voor de rest heb je nog de standaard stereo merken als sony pioneer ed , dat is leuke middenmoot.
succes
En aan welke audioboer denk je? Want ik ga echt niet zo'n low life winkel als de Megapool of vergelijkbare binnen lopen, die tijd heb ik wel gehad. Die verkopers halen het bloed onder mijn nagels (en vice versa).
Op donderdag 15 november 2001 09:53 schreef Wekkel het volgende:
Ja, misschien wel leuk om daar eens mee te gaan klooien. Zou mijn eerste zelfbouw project worden :).

• mesothelioom
En aan welke audioboer denk je? Want ik ga echt niet zo'n low life winkel als de Megapool of vergelijkbare binnen lopen, die tijd heb ik wel gehad. Die verkopers halen het bloed onder mijn nagels (en vice versa).

Je moet ook niet naar zo'n algemene store gaan maar een die specefiek car hifi verkoopt.
Ik weet niet waar je woont maar zou sterk zijn als dat bij mij in de buurt is :P hier weet ik er wel een paar.Maar bij die winkels heb je de meeste kans op goed spul EN goed advies over je eerste zelfbouw project.
suc6

Verwijderd

Het maakt niet zo veel uit waar je je spullen koopt Jag. Je hebt nooit een goede mogelijkheid om te luisteren. Het geluid is immers nooit vergelijkbaar met in de auto. Dus goedkoper is beter nietwaar??? Ik dacht dat je niet zoveel wilde uitgeven? Ik koop soms zelf op de Zwarte markt(Ron de Vries)?!? Jaja ik weet wat ik moet hebben en betaal niet te veel! Ik heb er vorig jaar nog een vette radio gescoord met alles er op en er aan met ook nog een 4Volt preout voor maar 350 Pieken. Het was een wat ouder model boeje!!

• Jag

Jag

Op donderdag 15 november 2001 09:53 schreef Wekkel het volgende:
Check mail.
Op vrijdag 16 november 2001 17:17 schreef larsieboy het volgende:
Het maakt niet zo veel uit waar je je spullen koopt Jag. Je hebt nooit een goede mogelijkheid om te luisteren. Het geluid is immers nooit vergelijkbaar met in de auto. Dus goedkoper is beter nietwaar??? Ik dacht dat je niet zoveel wilde uitgeven? Ik koop soms zelf op de Zwarte markt(Ron de Vries)?!? Jaja ik weet wat ik moet hebben en betaal niet te veel! Ik heb er vorig jaar nog een vette radio gescoord met alles er op en er aan met ook nog een 4Volt preout voor maar 350 Pieken. Het was een wat ouder model boeje!!
Ok, dan doe ik het gewoon semi blind. Wat zou een goede keus zijn voor zo'n 300,- max (liever minder!) voor een vierkanaals versterker met high en low pass filters erin (line level)?
En zou het erg lastig zijn om een setje speakers in te bouwen in een Volvo 340 (je moet ergens beginnen :P), anders kan ik misschien wel een normaal setje speakers voorin doen zodat het geluid tenminste van voren komt (is ook wat minder diefstal gevoelig). Tenminste, op de voorwaarde dat dat lukt voor niet al te veel geld.

• Jag

Jag

*kick*

Verwijderd

Hmmm ik zal me er ff over buigen. Ik zal eens om me heen kijken of ik wat zie voor je.
Ik denk dat het trouwens beter is om ff te wachten tot de Januari uitverkoop(Raf of zo), dan kan je veel showmodelletjes(nooit aangesloten) kopen voor weinig geld. Je kunt je versterker ook onder je stoel(ff kijken) wegstoppen dan is ie erg moeilijk te pikken ;)
Ik denk dat het in ieder geval een Japans exemplaar voor je gaat worden ivm de Max van 300 piek.
Laters.
Let er op dat indien je voorspeakers koopt deze groter zijn dan 10cm)indien mogelijk anders krijg je problemen met belastbaarheid zelf icm met de High-pass filters!!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Jag mischien heb ik wel wat voor je contact me effen op ICQ,

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een 4 kanaals versterker met filters aan boord voor 300 lijkt me niet praktisch haalbaar, tenzij je 2e hands gaat uiteraard.

Misschien is een trimode opstelling met goedkope 6x9's wat (50-150 piek) en een woofertje (zie Mcfarlow) met passief low-pass filter. MDF plankie met mooi stofje erover en niemand ziet er iets van. Bovendien behoorlijk lekker beuken voor een lage prijs. Voor echte Hi-fi moet je nou eenmaal zwaar lappen.

• Jag

Jag

Op zaterdag 24 november 2001 02:27 schreef Wekkel het volgende:
Een 4 kanaals versterker met filters aan boord voor 300 lijkt me niet praktisch haalbaar, tenzij je 2e hands gaat uiteraard.

Misschien is een trimode opstelling met goedkope 6x9's wat (50-150 piek) en een woofertje (zie Mcfarlow) met passief low-pass filter. MDF plankie met mooi stofje erover en niemand ziet er iets van. Bovendien behoorlijk lekker beuken voor een lage prijs. Voor echte Hi-fi moet je nou eenmaal zwaar lappen.
Ik heb ondertussen via Mweert (dank dank) een vierkanaals versterker met high en low pass filters geregeld (plaatje volgt) voor 325,-. En dan zou ik graag zo'n gratis (ik betaal er wel wat voor) 15-inch woofer van jou gebruiken voor mijn eerste zelfbouwproject.
En dan zit ik alleen nog maar te twijfelen of ik nog speakers voorin mijn auto ga doen. Hoe lastig is het om zo'n coaxiaal systeem in te bouwen?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Coaxiaal is supersimpel.

Zolang je je speakers ergens vast kunt zetten in je deur of dashboard ben je snel klaar. Misschien moet je wel verloopringen maken (een mdf verstevigingsring is zowieso verstandig).

Wat kan je kwijt in die bak van jou?

P.S. woofers mogen echt GRATIS weg, hoef ik geen centjes voor. Kweetniet of mijn mail terug al aangekomen is.

• Jag

Jag

Op zaterdag 24 november 2001 16:55 schreef Wekkel het volgende:
Coaxiaal is supersimpel.

Zolang je je speakers ergens vast kunt zetten in je deur of dashboard ben je snel klaar. Misschien moet je wel verloopringen maken (een mdf verstevigingsring is zowieso verstandig).

Wat kan je kwijt in die bak van jou?

P.S. woofers mogen echt GRATIS weg, hoef ik geen centjes voor. Kweetniet of mijn mail terug al aangekomen is.
Mail terug is niet aangekomen. En ik kan echt veel kwijt in mijn bak. Om een voorbeeld te geven: er passen twee DM604 speakers in :). En als het moet haal ik de hoedenplank eruit, past er nog meer in.
Edit: plaatje

Verwijderd

Ziet er leuk uit Jag! Nu ik dit zo zie zou ik je voorspeakers maar van die versterker afhouden ;) en bij the way als je je trek een dikke voedingskebel van minimaal 10mm2 en zeker die bij de accu af. Anders heb je volgende week misschien geen Volvo meer! Ik zou toch maar gaan kijken voor een paar speakers voor in je hoedenplank. Anders wordt de bas veel te hard tov de hogetonen.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik bedoel meer wat je kwijt kan voor je voorspeakers, bv in je deur of in je dasboard.... 10, 13 of misschien wel 16 cm?

In je hoedenplank kan je gewoon 6x9 gooien van US blaster of zo..

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Blizz¿: Dat ding van dat plaatje is zeker zo'n gamma ding? Zit wel geluid in...

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Big-Foot
Zeer zeker GEEN gamma ding.

Verwijderd

je zou eens aan earthquake moeten gaan denken dat beukt pas!! >:)

• Jag

Jag

Op zaterdag 24 november 2001 21:51 schreef larsieboy het volgende:
Ziet er leuk uit Jag! Nu ik dit zo zie zou ik je voorspeakers maar van die versterker afhouden ;) en bij the way als je je trek een dikke voedingskebel van minimaal 10mm2 en zeker die bij de accu af. Anders heb je volgende week misschien geen Volvo meer! Ik zou toch maar gaan kijken voor een paar speakers voor in je hoedenplank. Anders wordt de bas veel te hard tov de hogetonen.
Je kan het laag ook gewoon wat zachter zetten als het het mid/hoog gaat overheersen :).
En die dikke voedingskabel moet er maar komen idd, klote 12V ook.
Op zondag 25 november 2001 02:16 schreef Wekkel het volgende:
Ik bedoel meer wat je kwijt kan voor je voorspeakers, bv in je deur of in je dasboard.... 10, 13 of misschien wel 16 cm?

In je hoedenplank kan je gewoon 6x9 gooien van US blaster of zo..
Ik wil juist geen speakers achter me hebben, dus geen 6x9 voor mij :).
Check je mail btw.

Verwijderd

Wat voor een zekering zit er in die versterker van je?

• leuf
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 02:25 schreef Jag het volgende:

[..]
Alleen wil die versterker het gewoon niet normaal doen in mijn auto :(. Ik heb al een losse dikke voedingskabel ernaartoe gelegd rechtstreeks vanuit de accu, maar dat helpt geen reet. Dat ding wil gewoon niet meer dan 1/6 Watt leveren zonder te clippen.
Wat is clippen eigenlijk?
Ik heb zelf een Caliber bastube in de kofferbak liggen die het ook niet altijd lekker doet, waarvan ik ook niet zou weten hoe het komt. Begint af en toe spontaan alleen nog maar een beetje mee te roggelen, is dat wat je met clippen bedoelt?

• Jag

Jag

Nee, dat is iets heel anders waarschijnlijk.
Een versterker heeft een maximale spanning die hij kan leveren, daardoor kan het gebeuren dat de bovenkant van de sinus niet afgemaakt kan worden. Je krijgt dan een soort blokgolf, en dat klinkt heel beroerd. Zeker een wat hoogfrequentere blokgolf. Daarom kan een versterker voor het sublaag redelijk wat clippen zonder dat het storend is.

Nog een vraag: als je de versterker rechtstreeks aan de accu hangt, betekent dat hij altijd aanstaat. Gebruiken die dingen energie in stilstand?

• Big-Foot
Jag daarvoor gebruik je een Remote dit is een 12v aansluiting op je Radio (ook wel gebruikt voor de automatische antenne) die je aan sluit op de versterker remote zo gauw je dan de radio aanzet gaat de versterker ook aan.

• mesothelioom
Op zondag 25 november 2001 04:53 schreef Jag het volgende:

[..]
[..]

Ik wil juist geen speakers achter me hebben, dus geen 6x9 voor mij :).
Check je mail btw.
Jag wat voor een auto is het (volvo d8 ik te lezen maar type?)
Ik heb zelf een v40 en voorin alleen een 13cm composet en klink als een trein (als ik guus meeuwis opzet :P )

• Jag

Jag

Op dinsdag 27 november 2001 20:32 schreef mweert het volgende:
Jag daarvoor gebruik je een Remote dit is een 12v aansluiting op je Radio (ook wel gebruikt voor de automatische antenne) die je aan sluit op de versterker remote zo gauw je dan de radio aanzet gaat de versterker ook aan.
O ja, da's waar ook :P.
Op dinsdag 27 november 2001 20:43 schreef mesothelioom het volgende:

[..]

Jag wat voor een auto is het (volvo d8 ik te lezen maar type?)
Ik heb zelf een v40 en voorin alleen een 13cm composet en klink als een trein (als ik guus meeuwis opzet :P )
Uhm, ik ben niet zo rijk hoor, ik maar een 340 :).

• mesothelioom
Op dinsdag 27 november 2001 21:13 schreef Jag het volgende:

[..]

O ja, da's waar ook :P.
[..]

Uhm, ik ben niet zo rijk hoor, ik maar een 340 :).
Ik ook niet, is van "de zaek". maar je kunt voorin toch wel iets van speakers kwijt?

• Jag

Jag

Op woensdag 28 november 2001 09:08 schreef mesothelioom het volgende:

[..]

Ik ook niet, is van "de zaek". maar je kunt voorin toch wel iets van speakers kwijt?
Ja, en dat ben ik ook van plan hoor. Ik wil ook zo'n composetje voorin doen, ik weet alleen niet hoe dat zit met inbouwen. Wekkel zegt dat dat wel moet lukken, en ik ga binnenkort een keer bij hem langs.

• mesothelioom
Op woensdag 28 november 2001 21:24 schreef Jag het volgende:

[..]

Ja, en dat ben ik ook van plan hoor. Ik wil ook zo'n composetje voorin doen, ik weet alleen niet hoe dat zit met inbouwen. Wekkel zegt dat dat wel moet lukken, en ik ga binnenkort een keer bij hem langs.
stelt idd niet veel voor. Kan alleen een hoop geklier geven als je je middentoner in de deur wilt plaatsen (ivm kabeldoorvoer )in ieder geval succes ermee en stuur maar eens en foto richting GoT :P

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

I'm ready (kan je meteen mijn halfgare installatie in mijn moeders Micra zien, he he).

• Jag

Jag

Op donderdag 29 november 2001 22:26 schreef Wekkel het volgende:
I'm ready (kan je meteen mijn halfgare installatie in mijn moeders Micra zien, he he).
Wordt volgende week denk ik, als jij kan that is.

En ik zal wel een foto plaatsen :).

Verwijderd

mmmmmmmzzz,

loop nog steeds te kwijlen op die sld12" Kicker woofer!!! Heb intussen wel een hifonics amp gekocht.......IV Boltar......

• mesothelioom
Op vrijdag 30 november 2001 05:23 schreef Badley98 het volgende:
mmmmmmmzzz,

loop nog steeds te kwijlen op die sld12" Kicker woofer!!! Heb intussen wel een hifonics amp gekocht.......IV Boltar......
Heb met die kicker en me amp wel even mijn dynamo en accu gesloopt >:) Toch maar een 850 A gel accu erin

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hoeveel woofers wil je kwijt (met die van Jag eraf) en waar woon je?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

omgeving A'veen.

Alle woofers mogen weg, maar Jag heeft eerste keus..
Pagina: 1