[Debian GNU/Linux] Mozilla compileren voor i686

Pagina: 1
Acties:

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Omdat Mozilla niet echt heel erg snel is, zou ik het graag hercompileren voor i686, liefst ook meteen SMP en met een exta patch (voor gdkxft - anti-aliasing onder gnome). Uiteraard zou ik Mozilla graag installeren vanuit een .deb bestand, zodat alles goed gaat met dependencies e.d. Ik heb dus de source-deb gedownload, zodat ik met het commando 'fakeroot debian/rules binary' een aantal .deb-jes krijg. (ok, ik zit ff een paar uur te wachten, maar het werkt wel helemaal vlekkeloos).

Hoe krijg ik het echter voor elkaar dat hij nu gaat optimaliseren voor i686? Ik heb hier al wel iets gevonden, en de aanpassingen aan dpkg-architecture al door gevoerd. Helaas lijkt het resultaat van dpkg-architecture slechts van invloed op de naam, niet op compilatie opties. (als ik namelijk op een voor i386 gecompileerde source weer het commando 'fakeroot debian/rules binary' doe, krijg ik binnen 2 minuten .i686.deb-jes, dus daar wordt helemaal niets gecompileerd).

Heeft het resultaat van dpkg-architecture inderdaad enkel invloed op de package-namen, of bij daadwerkelijke compilatie ook op de optimalizatie?
Als het geen invloed op de optimalisatie heeft, hoe krijg ik het dan voor elkaar? In debian/scripts/vars staat nog wel een variable 'BUILD_TARGET', maar als ik daar i686 voor invul zie ik geen invloed.
Moet ik alles toch maar in debian/rules en/of configure hacken?

Nog wat vraagjes:

- Hoe geef ik via debian/rules expliciet aan dat alles op nieuw gecompileerd moet worden? Een 'debian/rules clean' gooit werkelijk ALLES weg (en het verwijderen van ruim 275MB source duurt lang met XFS!).

- Hoe kan ik een extra patch (een .diff) op de source los laten? Via 'debian/rules binary' wordt namelijk alles direct na het uitpakken wordt gecompileerd. Ik doe het nu zodra het te patchen bestand er is terwijl de rest van de source wordt uitgepakt, maar dat is niet echt netjes, maar dankzij de omvang van Mozilla gaat het wel goed gelukkig :)

(Als 't allemaal gaat lukken zal ik de debjes wel beschikbaar stellen, mochten er mensen in geinteresseerd zijn)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Niet gewoon met een CFLAGS="-O2 -g -march=i586 -mcpu=i586" :?

Verder ken ik debian niet dus die debian related info laat ik maar zitten. ( Slackware is het voor mij :) )

patchen;
code:
1
patch -p1 < bestandsnaam

Ervan uitgaande dat je in de dir staat waar je wil patchen! Voor meer info over patchen moet je ff in de kernel compile docs op linuxdoc.org kijken of een mirror ldp.nllgg.nl bijv.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• ajvdvegt
Ja, die opties voor CFLAGS had ik ook gevonden. Maar die kan je dus niet opgeven in de rules-files van mozilla, dat is juist het probleem.

En patch kan ik ook wel op die manier, maar het lijkt me dat er een manier moet zijn om, wanneer je een pakket bouwt, het 'netjes' te doen, 'The Debian Way' 8-)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 13 november 2001 00:13 schreef imdos het volgende:
Niet gewoon met een CFLAGS="-O2 -g -march=i586 -mcpu=i586" :?
Waarom met debugging information, dat heeft trouwens geen zin als je optimizing aan hebt staan.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• ajvdvegt
Ik heb het dan eindelijk gevonden. Toevallig kwam ik dit pakket tegen: pentium-builder. 1 omgevings variabele bepaald dan voor welke architectuur je compiler moet gaan optimaliseren. Dat kan van alles zijn: pentium, i686 of athlon, bv.
Dus na een 'apt-get install pentium-builder' en het zetten van de omgevingsvariabele 'DEBIAN_BUILDARCH', heb je met het commando 'apt-get source -b mozilla' (en een heleboel geduld :)) de gewenste paketten!

Verwijderd

Maakt het compilen met pentium-builder nu veel uit?
Laat het even weten..
(preferably by mail - vergeet forum nog wel eens)
Pagina: 1