Toon posts:

Analoog video capturen plz help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de videocamera van me ouders en ik ben nu al een maand aan het proberen om de videobeelden hiervan te capturen maar het wil niet lukken. Ik heb ulead en adobe premiere geprobeerd maar niks wil werken. Ik ben verder in het vezit van een ATI radeon ViVo. Als er iemand die me een tip of wat dan ook kan geven heeeel graag.
Dus wat voor programme jullie gebruiken ofzo..

(ps bij ulead krijg ik een foutmelding "failed to build preview graph...")
Thanxx

Verwijderd

Vergeet niet de bijgeleverde CD met video tools te installen.
Verder raad ik je aan VirtualDub te gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Welke driver zou ik dan het best kunnen installeren voor mijn ATI radeon 64ddr ViVo als het gaat om video capturen 3d performance maakt dus ff niet uit.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Hier staat nog wat info over de ATI-kaart en video-capture...
En inderdaad gebruik gewoon Virtualdub voor het capturen.
't is een heel eenvoudig programma en het geeft vrijwel het beste resultaat met eigenlijk alle analoge capture devices.
Virtualdub.org dus.
Verder the usual mbt. video editing:
- DMA aan voor harde schijven.
- rotzooi, zoals virusscanners uit.
- chipset drivers (van mainboard) installeren.
- goede stevige opstelling, zodat je camera niet op de grond valt tijdens het opnemen >:) (praktijk ervaring....)
- etc.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb daar gekeken en alles was al goed ingesteld. Alleen bij elk programma krijg ik ook nog de melding "cant use capture device while anjother programe is using it such as webtv" nou ik heb deze melding zelfs gehad op een compleet kaal systeem met alleen video drivers en een programma. Iemand eerder gezien ??

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 08:52

spok9

Groen...

Op dinsdag 13 november 2001 22:33 schreef Quattroman het volgende:
Nou ik heb daar gekeken en alles was al goed ingesteld. Alleen bij elk programma krijg ik ook nog de melding "cant use capture device while anjother programe is using it such as webtv" nou ik heb deze melding zelfs gehad op een compleet kaal systeem met alleen video drivers en een programma. Iemand eerder gezien ??
Ik had ook zo'n probleem, ik vond de oplossing op de site van ATi. Overigens werkte het na oplossing van dit syteem nog steeds niet, krijg alleen zwart beeld met storing :(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
nog ff screenshot van de melding

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/audiquattro/fout_ati.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Niemand deze melding eerder gezien ??

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik zou zeggen, gooi je active desktop eens uit.
Die biedt een soort van Web-TV mogelijkheid.
Verder zet powermanagement uit, want capture kaarten kunnen daar niet echt goed tegen.
't lijkt erop dat er een programma met je capture-interface aan het babbelen is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Active desktop gebruik ik nooit en wat bedoel je precies met powermanagment die in de bios ?? of power options van control panel staat ook alles uit trouwens
Pagina: 1